Help, een muis in huis!!

Discussie in 'De lounge' gestart door miientje, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik ben opgegroeid in een boerderij, dus ik weet hoe het is. Ook wij zagen savonds bij het televisie kijken regelmatig een muis bij onze tenen langslopen.
    Muisvriendelijke vallen helpen niet bij een grote plaag, dan blijf je bezig inderdaad en sommige komen er altijd weer uit (en je moet ze steeds wel heel ver los laten anders komen ze vrolijk terug). Maar waarom dan niet gewoon een goede vak dat ze in 1 klap dood zijn?
    Gelijk een baksteen erop kan, maar je bent niet continue bij de lijm, dus zitten ze soms alsnog een hele poos vast

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier werkte een diervriendelijke muizeval prima. Wel ging het dan telkens maar om 1 muis, aangezien onze kat afentoe een (levende) muis meebracht om mee te spelen. Nu is hij 15 en wat minder speels, hij had laatst wel weer een muis meegebracht, maar vervolgens opgepeuzeld :D.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben opgegroeid in een oud herenhuis, dus dan zijn muizen standaard.
    Een kat was het enige wat hielp. Niet alleen omdat hij ze ving, maar ook omdat de muizen de kat roken en dus wegbleven.

De kat van mijn ouders is nu 1 jaar dood, en ze hebben vorige maand alweer de eerste muis gespot.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier polder, 2 katten en uiteraard ook muizen in spouw en tussen plafond in de winter. Wij laten altijd 1 van de 2 katten naar boven gaan. En er zijn 2 plaatsen waar de vloer los kan en man een val in zet met pindakaas en veel gif. We kunnen ze horen lopen , dus weten snel als er weer een aantal zijn.

buren aan 1 kant hebben ook katten en ook allleen muizen. Andere kant hebben elk jaar ratten in spouw ( hebben grote kippenren, geen kat) .. Dan liever muizen hoor.

5. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Als er zoiets bestaat, en dat de muizen ook werkelijk erin trappen hadden we dat wel gedaan.
    Ik was rond de €100 kwijt aan allerlei vallen en gif etc, dan ben je de wanhoop nabij en ga je voor wat wel werkt en dat zijn Lijm planken.
    Maar de plaag was zo groot dat we uiteindelijk wel Hulp nodig hadden, daarop weer €150.

Hartstikke fijn natuurlijk die diervriendelijke vallen, maar met zo een plaag...

Daarom zeg ik ook bel gewoon gelijk de ongedierte bestrijding, Scheelt je een hoop geld!!

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik had gewoon een diervriendelijk valletje (soort kooitje) gekocht. Stukje krentenbrood. En ja hoor. Binnen 1 nachtje was die gevangen.
    Hij loopt nu vrij ergens een stuk verderop in het weiland.

Gif was geen optie: het gaat nl ontzettend stinken zo dode muis. Bovendien een kleintje in huis en huisdieren..
    Lijmplankje, dat moet je zelf de muis doden. (Durf ik niet)

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Hoezo is lijm walgelijk maar een baksteen erop gooien niet? Het zijn sowieso vieze beesten die je niet in je huis wilt hebben. Hier wat op de vliering van die beestjes, zetten gewoon gif doosjes neer. Maar ze eten er niet altijd van. We hebben er verder geen last van, alleen dat we ze in de nacht soms horen, maar soms ook een poos niet. Heel apart

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Gif is net zo'n troep, beestje eet gif, komt een kat langs eet de muis he shit kat doodziek, of erger de kat ook dood. ..
    Daarnaast gif gebruiken in een huis waar kinderen lopen. .. Hoe dom kun je zijn.

Baksteen is sneller dan lijm, 1 klap en klaar, als je het goed doet teminste, en vriendin die voedermuizen kweekt voor haar slangen geeft ze ook 1 tik dat is echt de meest humane manier als je de muis dood wilt hebben.
    Een lijmklem zitten ze in vast tot jij eens langs komt of gaan dood door de stress.

Maar ach het is maar een muis ;)

9. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Zoals bovenstaande heeft uitgelegd.. Waarom een lijdensweg als het simpel en snel zou kunnen.

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik vind het wel zielig om ze zo te laten lijden, wij hadden altijd ouderwetse klapvallen, beetje pindakaas en soms hoorden we 's nachts *bam* en was ie dood. Ook wel hard, maar dan zijn ze in 1x weg.

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Muizenvallen met pindakaas! neerzetten op de plek waar ze vaak komen. Waar je ze hoort en ziet. Wij wonen op het platteland, een boerderij, en hebben elk jaar wel bezoek van een muis of 2 á 3. Eerst met korrels geprobeerd, werkt voor geen meter. Dit jaar vallen gezet met pindakaas, binnen 5 minuten die krengen gevangen! En nee, het is niet zielig, ze zijn meteen dood. Maar mss zijn wij als boeren iets minder tuttig met het uitroeien van ongedierte....

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ligt eraan waar je het gif neerlegt. Wij hebben redelijk wat muizen in huis momenteel (en 3 hele luie katten ;) ) en vrijdag is de verdelger langsgekomen. Hij heeft gif neergelegd in het plafond en op een paar andere plekken in huis waar katten noch de kinderen ooit komen.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik mag toch aannemen dat elk weldenkend mens de tegenwoordigheid van geest heeft om het gif zo neer te leggen dat zijn/haar kind en/of huisdier er niet bij kan.

Dat een andere kat die muis op eet, tja dat is het risico als je ervoor kiest om je kat vrij buiten te laten lopen.

14. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit.dus.... bij mij bivakkeerde dat ongedierte bovenop mn keukenkastjes. .. Daar kunnen mn kids echt niet bij....

Deel Deze Pagina