Help! Een penis

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 15 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik ben net terug van zwemles met mijn zoon en dochtertje. Hier is iets voorgevallen en ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen over een dergelijke 'kwestie'.

    Kleine kanttekening: Er zijn een x-aantal kleine kleedhokjes en twee grotere 'ouder/ kind' kleedkamers. Deze zijn onderverdeeld in 'moeder en dochter' en 'vader en zoon'. Meestal ga ik (net zoals veel andere moeder) met mijn zoon naar de vader en zoon kleedkamer. Moeders of vaders (althans ik heb er nooit zo op gelet, maar ga hier even vanuit) met dochters gaan meestal naar de kamer ernaast.

    Nu is er ook een vader die elke week zelf baantjes komt trekken terwijl zijn zoon aan het zwemmen is. Hun kleden zich om in het vader en zoon hok. Iets waar ik eigenlijk nooit zo op had gelet, tot een van de aanwezige moeders ineens uit haar yogabroekje schoot.

    Hij stond dus in zijn blote snikkel en dat was iets wat uitgerekend zij net onder ogen moest komen. Vader was van mening dat als zij een probleem had met blote, grote mannenpiemels ze in de verkeerde kleedkamer stond. De boze moeder vond echter dat hij zijn eenogige slang netjes verborgen moest houden voor in ieder geval de kleine kinderoogjes.

    Nu was het mij zelf A. niet eens opgevallen en B. toen ik zag dat de beste man inderdaad in zijn blote kanarie stond (let op: zich gewoon af te drogen. Het is niet alsof hij stond te helikopteren) heb ik netjes weggekeken om hem nog een beetje privacy te geven (je moet je voorstellen dat alle ogen en oogjes ook direct op zijn edele delen waren gericht). Daarnaast heb ik niet bepaald de behoefte om ernaar te kijken. Openbare kleedruimte of niet.

    Om mijn kinderen daarentegen maakte ik me dan weer totaal geen zorgen. Om te beginnen was de man zichzelf 'gewoon' aan het omkleden in een openbare kleedruimte en schuw voor geslachtsdelen zijn we bij ons thuis ook weer niet. Daarnaast vond ik het dit geval zo dat deze meneer zich gewoon aan het om- en aankleden was. Dat hier toevallig een penis bij komt kijken is dan maar zo. Zolang deze niet aan hen wordt opgedrongen of wat dan ook, dan zie ik daar verder weinig kwaads in.

    Desondanks werd ook mijn dochter (van 3 die trouwens nog vaak zat met haar vader onder de douche staat) bij het verhaal betrokken in de vorm van: "Leuk voor die kleine meid". Die kleine meid was op dat moment bezig met kijken hoe het overtollig zwembadwater in het putje van de kleedkamer stroomde. Kortom: ook haar was niets bijzonders opgevallen.

    Nu is mijn vraag aan jullie: ben ik hier nou zo overdreven makkelijk in? Dat ik niet compleet in 'shock' raak van een beetje naaktheid in een 'daarvoor bestemde ruimte'. Of had de boze moeder in dit geval gelijk en was de desbetreffende man een exhibitionistische viespeuk?
     
    Joel1981, MariTheresa, Whoopy en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik vind je niet te makkelijk hoor, het is maar een penis. En dan ook nog in de kleedkamer die daarvoor bedoeld is. Ik zou het logischer vinden om bij het zwemmen het geslacht van de ouder te volgen ipv die van het kind, juist om dit soort situaties te voorkomen.
     
    koffie88, RachelleNM, zon1980 en 24 anderen vinden dit leuk.
  3. Sascha87

    Sascha87 Actief lid

    3 dec 2014
    419
    114
    43
    Als je als vrouw (of man) problemen hebt met andermans geslachtsdelen, moet je toch gewoon in een eigen hokje gaan omkleden? Volgens mij is het vrij logisch dat dit in openbare kleedruimtes gebeurd.

    Bij ons is het trouwens zo dat het geslacht van de ouder bepaald in welke kleedruimte je moet zijn. Moeders gaan dus met hun kind naar de dameskleedkamer en vaders gaan naar de herenkleedkamer. Ongeacht het geslacht van het kind.
     
    Diedy, s82, zara1983 en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Bij ons in het zwembad is de regel dat vaders sowieso naar het vaderhok gaan, los van of ze een dochter of zoon mee hebben. Moeders naar het moederhok. Dan voorkom je in ieder geval vaders en moeders in 1 hok.

    Dan blijft de vraag staan of vader zich moet gaan omkleden in een hok met allemaal kleine kinderen maar ik denk dat dat tijdens recreatiezwemmen ook gebeurd in de grote hokken. Ik zou er dus zelf niet zo'n drama van maken maar zou het aanpassen van de regel naar bovenstaande wel slimmer vinden.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat een langdradig verhaal. Bovendien gaat het maar om een blote kont/blote piemel die afgedroogd wordt. Niet een blote piemel die in iemand zijn gezicht geslagen wordt (‘hier, pak an!’)

    Hier is de afspraak: papa’s gaan met zonen en dochters naar de herenkleedkamer. Moeders gaan met zonen en dochters naar de vrouwenkleedkamers.

    Mijn mening is dat zowel jij als die andere dames dus niets te zoeken hebben in die herenkleedkamer. Die man staat in zijn recht om zich daar om te kleden.
    Ik zou niet weten waarom een man of vrouw zich niet in een kleedruimte voor zijn eigen geslacht zou mogen afdrogen. Sommige mensen zijn echt idioot preuts naar mijn mening.

    #ditismijnoordeelendaarzuljehetmeemoetendoen ;)
     
    Freijalove, Diedy, jvsd92 en 25 anderen vinden dit leuk.
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Als die moeder het risico niet wil lopen om oog in oog te komen staan met een grote mannenpiemel, moet ze inderdaad gewoon in de dameskleedkamer zijn. Maar goed, daar kunnen kleine jongens ook tegen een gleuf en borsten aan kijken, oh jee, oh jee, oh jee :rolleyes:!

    Al ging ik me als man of vrouw ook niet tussen al die ouders omkleden en kinderen omkleden hoor, maar op zich heeft die man dus wel gelijk en staat hij in zijn recht.
    En ik denk niet dat mijn kinderen blote mensen boeiden op die leeftijd.
     
    Kolibrie vindt dit leuk.
  7. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Jij zat in de vader-zoon ruimte zeg je? Dan vind ik het eigenlijk heel normaal dat vader zich daar ook aan het omkleden is eigenlijk....

    Is het niet zo dat moeders met kind naar 1 ruimte gaan en vaders met kind naar de andere ruimte? Zo gaat dit bij ons, er wordt gekeken naar de ouder die mee gaat omkleden en of dat dan in de mannen of vrouwen ruimte is. Moeder met zoon dus in de dames kleedruimte...
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wat een drama maakt die vrouw om een piemel.
    Nee ik zou daar zelf geen moeite mee hebben en er ook niet op letten.
    Al zou ik het wel logischer vinden om de kinderen om te kleden in de kleedruimtes van het geslacht van de ouder.

    hier heb je trouwens 4 ruimtes:
    Moeder - dochter
    Moeder - zoon
    Vader - dochter
    Vader - zoon
     
    Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Hoe je het beschrijft!
    Maar ik geef hem helemaal gelijk.
    Ik ben team piemel :p
     
  10. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Wij zijn laatst met een groep kinderen wezen zwemmen.
    Daar hing een formulier voor zwemles ouders dat moeders met hun kind in het aankleedhok voor vrouwen moeten en vaders met hun kind in het aankleedhok voor mannen.
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Nee hoor, ik ben dat ook. Je uitkleden in een kleedruimte voor vader en zoons, pfoe schokkend hoor...

    Niets seksueels of raar aan.


    Ik vind t al gek dat op zwemles bij zoon een moeder met haar jonge zoon die zwemles krijgt niet in de jongenskleedruimte mag. Die moet in individueel hokje. De kleedruimte is speciaal voor de zwemles, gemiddeld kind dat zich daar omkleed is onder de 7... Maar daarin al zo'n verpreutsing. Moeder werd er gelijk uitgezet, ze moest dus met haar zoon omkleden én haar baby meesjouwen in een klein kleedhokje...
     
  12. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik vind je niet makkelijk. Ik vind het normaal waarom zou een man zich niet om mogen kleden jeetje zeg.

    Zelf het meegemaakt met een vrouw die tijdens de ouder en kind zwemles in de herenkleed kamer ging omkleden ten overstaan van mij en 7 heren. Ze deed zo snel mogelijk alles uit en buigt zo voorover om haar tenen af te drogen.
    Serieus vol vol vol zo die donkere tunnel in. De ontplofte mol maakte het wel af...

    Kleine kanttekening mijn zoon en ik kleden ons daar om omdat mijn zoon niet in de meisjes kleedkamer wil. Daar geef ik hem de keuze in.
     
  13. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.845
    113
    Ik zou er geen punt van maken, deze man stond immers in het goede kleedhok. Heb je daar problemen mee, ga dan in een klein apart hokje!
    Bij ons overigens ook de regel dat het geslacht van de ouder het hok bepaald.
    Bij de sporthal loop ik ook niet de jongenskleedkamer in. Papa gaat maar mee of ze gaan zelf omkleden.
     
  14. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Als hij in het mannen/jongens hokje stond vind ik dat er niks gezegd kan worden. Zeker als die verdeeldheid er is bij de kleedhokjes (bij onze zwemles is dat namelijk niet zo) ik heb bij ons ooit meegemaakt dat ik mijn dochter aan het afdrogen was, zittend op het bankje en er net op dat moment een man in zijn nakie voorbij kwam en mij dus bijna in mijn gezicht raakte ermee. Toen had ik wel zoiets van prima dat je jezelf omkleed maar als je dan besluit te gaan lopen draai dan even een handdoekje om je heupen de meeste kinderen staan wel op die hoogte te kijken.

    Ik zou er zelf ook geen problemen mee hebben aangezien we ze hier inderdaad ook opvoeden in: als iemand zijn penis niet opdringt aan je is er ip niks aan de hand en dan bedoel ik hiermee hij is zich aan het afdrogen een penis is niet iets waar je gillend voor weg hoeft te rennen.

    Lig overigens wel in een deuk van je helicopteren opmerking, toevallig is het de laatste tijd hier onderdeel van discussie aangezien de jongste dat pas trots stond te doen. Kende de term niet tot ik het aan een collega aan het vertellen was en een van de mannen vanachter het bureau riep dat is helicopteren dat hoort bij mannen :roflmao: en de opmerking erachteraan dat doe ik ook altijd :rolleyes: (oké dat hoefde ik dan ook weer niet te horen)
     
    Nina Sanders en Zara75 vinden dit leuk.
  15. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.482
    1.440
    113
    Ik zou hetzelfde als jij reageren, TS.

    Ik vind idd dat de dame in de verkeerde kleedkamer staat als ze penisschuw is. Ik neem tenminste aan dat het in de 'vader en zoon' kleedkamer niet verboden is om als vader óók om te kleden? Het is toch niet alleen voor kinderen?
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  16. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Nina Sanders, Louise11110 en Zara75 vinden dit leuk.
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.996
    25.441
    113
    Als je naar het mannenkleedhokje gaat dan is het niet gek dat je mannen tegenkomt die zich omkleden.

    Hoe is het trouwens afgelopen met het pomp incident op je werk?
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  18. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Wij hebben dat ook en ik vind het ontzettend overdreven en irritant. Bij ons kun je als ouder niet gaan zwemmen in de tussentijd, dus de ouders kleden nooit om. Dus waarom dat onderscheid? Het effect is namelijk dat de moeder-kind hokjes stampensvol zitten en de vader-kind hokjes bijna leeg. Waarom niet gewoon een jongens- en een meisjeskleedkamer? Veel handiger!

    @ts, als het een vader-zoon kleedkamer is, dan is het logisch dat er een vader omkleedt. Dus de moeder in kwestie zit verkeerd.
     
  19. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.047
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hahaha ik ben ook team piemel.
    Ik begrijp niet wat die vrouw daar doet als ze een probleem heeft met blote piemels.
    Ben ook wel heel benieuwd naar de reden dat haar kind geen blote piemel zou mogen zien... denk meteen aan issues of nare ervaring ofzo
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  20. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Wat een rare indeling. "Vader en kind" en "moeder en kind" is toch veel logischer?
    Maar ik vind ook dat die moeder ontzettend overdreef. Ook wel sneu voor die man om zo te kakken te worden gezet.
     

Deel Deze Pagina