Help! Een penis

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 15 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hoewel ik douchen met ondergoed aan raar vind ben ik dit wel met je eens. Als een kind die grens aangeeft niet naakt te willen bij team genoten moet je daar als ouder niet overheen gaan door te zeggen, niet aanstellen iedereen gaat naakt dus jij ook. Ik vind alleen niet dat je bijv. van de rest van het team kan verwachten dat die ook in onderbroek douchen omdat 1 teamgenoot het niet fijn vind anderen naakt te zien. Ik denk dat je in zo een geval als ouder beter de keuze kunt maken het kind niet met het team maar later alleen thuis te laten douchen.

SAARC, Ysabella, Evanesco en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Mee eens! Ik ga mijn kinderen nooit dwingen te douchen met team of klasgenoten. En geloof mij, er is ook geen enkele leerkracht, docent of trainer die dat mijn kinderen verplicht.

EdN, Schuurpapier, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik vraag mij altijd af hoe die pubers dat dan doen na het douchen? Met een natte onderbroek in je broek, of al stuntelt in de kleedkamer die natte boxer naar beneden trekken? En dan stukje bij stukje omdat nat ondergoed nu eenmaal erg plakt en moeilijk uit te krijgen is? Dan zie ik ongeveer zo'n zelfde acrobatische show als in zo'n mini kleedhokje voor mij. :roflmao:

Lynne182 en owly vinden dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.304
    10.272
    113

Haha vroeg ik me ook al af!

Hier moeten ze douche na het gymen vanaf gr3. Ze hebben ook schoolzwemmen.
    Zo lang hij er geen problemen mee heeft is het prima. Wij douche altijd samen maar zodra hij dit niet wil is het ook prima.

5. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Haha ik zou het ook niet weten!

6. GossipGirlxoxo

Mijn man en zijn beste vriend voetballen al vanaf de mini's samen (dus nu zo een 20 jaar) en die beste vriend heeft altijd met onderbroek aan gedoucht vanaf 4 jaar dus al. Volgens mijn man wikkelt hij zijn handdoek om, doet de natte onderbroek uit, daarna de droge aan en is het zeker geen gestuntel en valt het niemand verder op.

Evanesco en Cin85 vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Is dat wel gescheiden douchen vanaf groep 3? Hier op de basisschool mogen kinderen zelf kiezen of ze douchen na gym. Op de middelbare waar mijn zoon heen gaat is het verplicht. Daar is het uiteraard gescheiden en is er keuze tussen een groepsdouche en een vijftal persoonlijke hokjes. Ik vermoed dat mijn zoon niet veel moeite heeft met de groepsdouche omdat hij dit van kleins af aan met voetbal ook al zo gewent is. Maar misschien als zijn lichaam straks veranderd als de pubertijd begint dat het dan anders zal worden.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij mij zou een onderbroek tijdens het douchen juist opvallen! Een teamgenootje van mijn dochter had de eerste keer tijdens het douchen een onderbroek aan, de keer daarop niet meer.
    (En ja, mijn dochter doucht dus tussen de jongens.
    En nee, zij en haar teamgenoten vinden dat niet erg, douchen is nu eenmaal douchen en dat hoort na de wedstrijd. Net zoals dat je voor de wedstrijd een warming up doet.
    En nee, mijn dochter is niet zielig dus veilig thuis hoeft niet gebeld te worden. :p )

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Daar vind ik helemaal niets van hoor. Mijn schoonzusje heeft vanaf de mini's tot 14 jaar in een jongensteam gezeten. Die heeft tot ze borstjes begon te krijgen ook bloot met de jongens gedoucht altijd. Toen ze borsten kreeg voelde ze zichzelf er niet meer prettig bij en kreeg ze altijd bij thuis wedstrijden een eigen kleedkamer om te douchen en bij uitwedstrijden douchte ze achteraf thuis. Ik zelf ben helemaal niet preuts maar denk niet dat ik mijn dochter als enigste meisje met een jongensteam mee zou laten douchen. Vraag me niet waarom want dat is puur een gevoel.

10. GossipGirlxoxo

Vraag mijn man net hoe hij daar over denkt voor onze dochter. Hij zegt dat het voor hem helemaal afhangt van hoe het team is en wat voor kinderen erin zitten maar bij een leuk team met leuke kinderen zou hij daar geen problemen mee hebben. Helpen jullie als ouders de kinderen nog na het douchen met aankleden enzo?

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier is douchen na gym op school al lang geleden gestopt; veel kinderen die het gewoon echt niet willen, en dan ga je ze niet dwingen natuurlijk. Dus toen werd besloten dat kinderen zich na de gym moeten opfrissen en klaar. Groep 8 gymt altijd aan het eind van de middag, dus geen zwetende pubers in de klas :D

Ik hou ook echt niet van gemeenschappelijk douchen en zou mezelf ook in het zwembad niet omkleden in zo’n kleedkamer - doe mij maar lekker wat privacy.

tuc vindt dit leuk.
  12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    De mijne exact hetzelfde. Vind het niet prettig om in de onderbroek te staan dus gymbroekje aan. Maar ze vind het tijdens omkleden bij zwemles ook niet prettig om in haar blootje te staan. Doet altijd handdoek om zich heen. Als ze later na gym of sport niet met anderen willen douchen dan ga ik ze niet dwingen.
    Ik wilde dat vroeger ook niet. En nog steeds trouwens niet. Ik zal altijd een apart hokje nemen voor bijv omkleden. Ik vind het gewoon niet prettig. En kan me dan niks schelen dat anderen dat wel doen. Of dat bijv de rest van de klas wel doucht. Als ze dat niet prettig vindt dan gebeurd het niet.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja heel jammer maar als een kind/puber daar problemen mee heeft dan kan je diegene toch echt niet dwingen. Mijn kind wil absoluut niet in bijzijn van anderen douchen. Ik vroeger ook niet op school. Pech voor de docent maar ik liet me hierin absoluut niet dwingen. En dat laat ik bij mijn kind ook niet gebeuren als ze dat niet prettig vinden.

SAARC, dreames, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Helemaal mee eens. Hoewel ik daar zelf op die leeftijd nooit moeite mee had met meisjes uit de klas samen douchen. Ga er vanuit dat de meeste middelbare scholen toch ook wel hokjes voor prive douchen hebben. Op die leeftijd zullen echt heel veel kinderen niet meer als groep, ook al is het van hetzelfde geslacht, willen douchen. En ben het er wel mee eens (dat als er mogelijkheid is tot privacy) douchen na het sporten gewoon hoort.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ze heeft gelukkig een heel leuk team! Het zijn allemaal kinderen van 6 /7 jaar, dus de ouders helpen de kinderen bij het omkleden.
    Zodra mijn dochter niet meer met de jongens wil douchen, hoeft dit ook niet, ze krijgt dan inderdaad haar eigen kleedkamer.
    Maar op deze leeftijd maakt het voor de kinderen echt niet uit van welk geslacht ze zijn gelukkig. Zou ze nou opmerkingen krijgen over het feit dat zij geen piemel heeft of zo iets, dan zou het douchen denk ik ook snel over zijn.

Athina en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Daarom zei man ligt helemaal aan het team. Hoeft maar 1 ettertje in te zitten en dan is het al over met de pret van het samen douchen.

17. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik snap jouw punt ook. Maar als een puber in mn klas stinkt stuur ik hem of haar naar de douche. Wat zij niet prettig vinden is lastig maar anders heeft een hele klas het lastig.

Athina vindt dit leuk.
  18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat kinderen daar moeite mee hebben komt meestal doordat ouders of anderen in de omgeving er moeite mee hebben.

19. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Op mijn basisschool was vroeger verplicht douchen na de gym, tot een bepaalde leeftijd want daarna luisterde je daar niet meer naar :roflmao: ik was 10 toen ik ongesteld werd en mijn lichaam was al aardig aan het veranderen daarvoor, toen was het ook meteen klaar met gezamenlijk douchen:p op de middelbare school hadden ze douches maar nog nooit iemand daarvan zien gebruik maken.

op de bso waar ik werkte hebben ze in de basisschool ook geen douches bij de gymzaal, verandert misschien dus wel een beetje. Ik denk dat kinderen toch op een bepaalde leeftijd het sowieso minder prettig vinden en dan vanzelf ook wel een keuze daarin maken. En als kind vanaf begin al niet wil, dan niet..

20. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik zou het ook niet oké vinden als mijn kind stinkt.

Maar als de keus is verplicht douchen in een gezamenlijke douche of stinken dan mag mijn kind die keus zelf maken.

Kolibrie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina