Help! Een penis

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 15 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Precies dit dus!

Dit is ook wat ik mijn zoon heb uitgelegd toen hij vroeg waarom die mevrouw zo kwaad was.
    Dat het in dit geval normaal was dat die meneer even in zijn blootje stond, omdat hij zich moest omkleden na het zwemmen (net zoals hijzelf). Maar dat het dus niet normaal is als iemand op straat ineens zijn broek naar beneden trekt etc.
    Was ook gelijk een mooi leermomentje.

Athina, femkes, dreames en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

3. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Maar je kan dat toch niet voorkomen. Als ze straks zelf gaan zwemmen, of met een feestje ofzo zullen ze ook anderen zien omkleden. En wat is daar mis mee zolang het omkleden is. Kijk als er rate dingen in een kleedkamer gebeuren...tja dan is het anders. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de andere moeders na het ouder/kind zwemmen niet als probleem beschouw, dat zijn ook vreemden in feite, maar je kleed om en kletst wat verder niet toch. En de kinderen..ach die spelen wat. Echt mn hele leven er niet over nagedacht dat bij omkleden in een groot hok ook vreemden tegenover me stonden.
    Met gemengd misschien wat anders, dat hadden wij vroeger niet. Maar ik moet zeggen dat het me nu ook niet zoveel uitmaakt om in een familieruimte om te kleden.

Athina en dreames vinden dit leuk.
  4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat hangt af van de locatie. Op straat of bij een logeerpartijtje hoeft mijn kind geen penissen van een ander te zien. In de kleedkamer van een zwembad of sportgelegenheid met douche weet je dat dit kan gebeuren.

Kun je daar als ouder niet tegen, dan moet je niet in een gezamenlijke kleedruimte gaan zitten, maar een privé hokje opzoeken. Wil iemand dat niet, moeten ze niet zeuren.

SAARC, Jessi79, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Maar waarom zou je er wel een groot probleem mee hebben?

Ik ben van mijzelf een preutse muts. Dus ik zou mijzelf in een hokje omkleden.
    Maar heb er echt totaal geen probleem mee als iemand anders zichzelf wel om zou kleden in de algemene daarvoor bedoelde kleedruimte.

Zoals iemand schreef het is naakt op een plek waar je het verwacht. Je omkleden is normaal.
    Als iemand in zn blote snikkel op het terras gaat zitten heb ik er iets meer moeite mee. Nog niet eens om die blote snikkel maar het gebrek aan respect voor de mensen om je heen.

dreames vindt dit leuk.
  6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Wat mij betreft ga je als volwassene inderdaad gewoon helemaal niet bloot tussen een stel vreemde kinderen staan. Ga dan OF met je eigen kind in een privé-hokje, OF wacht even tot je kind in het water ligt en kleed jezelf dan nog even snel om. Maar goed, ik snap sowieso niets van de alles moet altijd maar kunnen trend.

Evanesco, tuc en dreames vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Trend? We verpreutsen juist in rap tempo.;)

SAARC, GroeneBomen, Athina en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik kon uit de OP niet opmaken wie er eerder in die kleedruimte stond: die vader of die moeders met kinderen.
    Sowieso al was die vader eerst, vind ik het echt complete onzin om te reageren zoals jij het zou doen (geen aanval naar jou verder, zeg dus alleen dat ik het zo absoluut niet zou aanpakken dan). En wat mij betreft heeft die vader dus ook goed recht om daar te staan als hij later dan de rest binnen zou komen...

Vwb. dat dikgedrukte deel: ik zou nooit mn kind het water in sturen en zelf later komen, maar das een andere discussie..

Huismuisie en Ysabella vinden dit leuk.
  9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hoewel ik me ook niet graag omkleed met andere mensen erbij, geef ik deze vader helemaal gelijk. Hij staat op een plek waar het hoort en mag. Hij doet niets anders dan zich omkleden.
    Wij hebben bij de zwemles trouwens geen aparte kleedhokjes. De groepen hebben een vaste kleedkamer waar de badjuf/meester ze komt ophalen. Soms mogen ouders meezwemmen. Meestal probeer ik wel een klein hokje te vinden om me om te kleden. Maar het is wel eens zo druk, dan kleed ik me gewoon in grote hok om waar me dochter zich altijd omkleedt.
    Normaal gesproken kleden daar dus alleen de kinderen om, maar met het meezwemmen dus ook wat ouders. Moeders en vaders. Zonen en dochters. Ja, boeiend. Als iemand nou provocerend zou gaan doen. Maar gewoon omkleden is toch geen probleem.

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Waarom zouden kinderen andere volwassenen naakt moeten zien? Ik vind dat voor mijn kinderen niet nodig. Het zijn de delen van je lichaam die privé zijn. Je hoeft ze niet te tonen en zeker op die leeftijd hoef je wat mij betreft niet geconfronteerd te worden met die van vreemde volwassenen.

En voor je kind staan met afdrogen werkt super in geval je 1 kind bij hebt. Maar ik ging toch regelmatig zelf met 2 kinderen.

Hier bij zwemles waren 4 grote kleedkamers. Het omkleden voor zwemles moest in 2 daarvoor aangewezen kleedkamers. Er zijn hier bij lange na niet genoeg kleine ruimtes dat iedereen zijn kind zou kunnen omkleden in een klein hokje. Dan vind ik het dus logischer dat de man in een klein hokje gaat.

Bovendien was het niet de bedoeling om de kleine ruimtes voor zwemles te gebruiken maar waren deze vaak al bezet.

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    En hoe doe je dat dan bij recreatief zwemmen? Er is dan geen toezicht op je kind(eren). Dus je kunt ze niet afgeven bij de juf of meester en dan zelf gaan omkleden.
    Ik maak er nooit een probleem van. Je gaat met je rug naar elkaar toestaan en kleed je om. Daarvoor ben je in een kleedhok.
    Hier zijn 4 kleedhokjes. 1 x familie, 1x heren, 2x dames omdat er hier nou eenmaal meer dames zwemmen dan heren en dames ook altijd veel langer werk hebben. Daarnaast zijn er flink wat kleine hokjes en familiehokjes. Keuze genoeg en heb zoiets ook nog nooit gehoord.

Arme man om zo voor schut gezet te worden terwijl hij degene is die niks verkeerd doet.
    Zo'n vrouw moeten ze aanklagen. Als t andersom was geweest was de man en viezerik..

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Precies zoals @EdN zegt met je kind(eren) samen in een klein hokje. Voor meerdere kinderen heb je de iets grotere familiehokjes. Geen enkele reden dus om anderen naakt te hoeven zien.

Evanesco vindt dit leuk.
  13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Maar lang niet overal zijn die hokjes?

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Kleine hokjes of familiehokjes? Ik ben eerlijk gezegd nog nooit in een zwembad geweest dat ze niet had.
    Overigens gingen wij vaak samen met de kinderen dus namen we er allebei eentje mee. Daarna was dochter oud genoeg om zichzelf om te kleden in een hokje.

tuc vindt dit leuk.
  15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Familiehokjes. Als je met 2 of meer kleine kindjes in een klein hokje zou moeten...
    Er buiten laten wachten met een dichte deur is ook geen optie.

Als ik alleen met 2 kindjes ( we hebben er maar een hoor) zou gaan zwemmen bijv.
    Of mijn man alleen met mijn dochter in zon klein hokje dat past hier gewoon echt niet

dreames vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ken geen baden zonder losse hokjes hoor. En wij zwemmen wat af.

dreames vindt dit leuk.
  17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Het ging om zwemles. En ik zei ook dat die man in principe in zijn recht stond en die vrouw niet zo hysterisch zou moeten reageren als ze in de herenkleedkamer staat. MAAR ik vind het wel vreemd om als volwassen man bloot tussen de kinderen te gaan staande dat dat blijkbaar een zwaar afwijkende mening is vind ik dan weer ongelofelijk. Vinden we het ook massaal oké als de gymleraar op school samen met de kinderen onder de douche gaat staan..? Het kan 100 keer de herenkleedkamer zijn, maar als die rond zwemles met name in gebruik is door ouders met kinderen dan vind ik het een kleine moeite om even een privéhokje op te zoeken.

Nellie4, Zara75, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik gebruik een klein hokje, samen met mijn kind.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Nee hoor, we vinden meer opeens heel veel dingen truttig die jaren normaal zijn geweest. Ik kan me niet herinneren dat ik als kind ooit een andere blote man dan mijn eigen vader heb gezien. Niet in het zwembad, niet op het strand, niet op de camping en niet bij de sportschool. Vroeger was het heen normaal en voor de hand liggend dat je omkleden even privé deed.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik heb echt nog nooit een zwembad gezien met alleen maar gezamenlijke kleedkamers.

Deel Deze Pagina