Help! Een peuterbed!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Saskia78, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Wat lijkt me dat lastig zeg. Bij ons was de wisseling met 1 jaar en 7 maanden en van de ene kamer naar de andere (broertje kwam er aan). Hij heeft gezien hoe wij de kamer omtoverden in een peuterkamer (was studeerkamer). Het peuterbed stond er al vrij vlug in en gebruikte hij om te spelen, terwijl wij de boel verder in orde maakten. Meteen vanaf de eerste dag had hij door dat hij daarin moest slapen. Hij is er een paar keer uitgevallen en ik ben hem een handvol keren slapend op de vloer tegengekomen, maar dat was gauw afgelopen.

Wij zeiden ook heel duidelijk dat hij nu moest gaan slapen. Als hij niet wilde liggen, dan niet, maar het licht ging uit (nachtlampje wel aan) en we deden de deur dicht (hij kan nog geen deuren openmaken). Hij gaat altijd eerst even spelen en dan na ongeveer een half uur ligt hij in zijn bed te slapen. Ik ben daar ook verder niet bij.

Voor hem was het een verademing om uit het ledikant (waar hij zich opgesloten voelde) in het peuterbed te mogen (en dus de hele kamer door mogen lopen enz). Voor ons bleek het een uitkomst, want het was geen brulpartij in de ochtend meer, maar gewoon lekker kletsen met zijn beren enz :D

Succes voor degenen die de overstap nog moeten maken. Het kan dus ook redelijk makkelijk gaan.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier gaat het inmiddels ook aardig
    wel wisselend nog... Maar steeds vaker gaat het beter :)

nou was ze eerst wel extreem makkelijk.. Maar wie weet komt dat nog.

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Fijn om ook de positieve verhalen te lezen! Dat geeft we meer wat meer moed om eraan te beginnen over een tijdje hihi, maar voorlopig nog niet...

Saskia, wat fijn dat het steeds beter gaat! Komt vast wel goed dan :D

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

wij hebben hem gisteren voor het eerst in het peuterbed gedaan. hij is bijna 2. we hebben gewoon zijn oude bed helemaal weg gehaald, en het nieuwe op de oude plek gezet, zodat hij geen keus had. Het nieuwe bed stond al een paar dagen half af op zijn kamer. hij was erbij toen ik het in elkaar zette. ik had een nieuw dekbed gekocht en een hoes met autootjes, dat vond hij helemaal geweldig. ik zei toen we naar bed gingen dat hij onder het nieuwe autodekbed mocht. hij lag helemaal trots te glimmen in zijn nieuwe bed en ging meteen slapen!

Share This Page