Help een tweeling (3 en 4)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moto, 7 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Hoi dames,
    Wie heeft er voor mij tips en of een geruststelling :D
    Hier ongepland zwanger, van wat wij dachten, de 3e. Wel gewenst al was het voor mijn man echt even schakelen. En toen kwam de vitaliteitsecho waar ik alleen naar toe was ivm geen oppas voor de twee jongens. En ik schrok mij kapot want we zagen dus twee kleine wurmpies. Na veel praten thuis en acceptatie hadden wij gisteren de echo in het zkh. En ze zijn beide goed gegroeid en alles zag er goed uit (nu +- 10wk). Natuurlijk is het een zegen en ik realiseer mij goed dat er veel mensen zouden willen dat ze zwanger zijn, maar er is hier ook wel wat angst. Onze jongens zijn van sept '18 en '20. Om eerlijk te zijn stond 4 kinderen niet op ons wensenlijstje. En een tweeling lijkt mij echt wel zwaar. Ik werk 3 dagen. 3 kinderen op kdv voor 3 dagen en de oudste bso is dat niet onbetaalbaar:o:. En de oudste heeft lang bv gehad, jongste nog steeds in de ochtend en avond. Is bv überhaupt haalbaar met een tweeling.
    Maar we gaan ervoor! Daarom mijn vraag, wie heeft er tips of geruststellende woorden :rolleyes:. Gelukkig kunnen wij nog een paar maanden wennen aan het idee. Het is natuurlijk wel heel bijzonder. (Overigens heb ik geen FB)
    Dank dames!
     
    Lies1611 en Snananas vinden dit leuk.
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Oh wauw, wat een verrassing. Snap dat jullie even schrikken en aan het idee moeten wennen!

    Heb geen tips voor je, maar wil je wel feliciteren!
     
    Moto vindt dit leuk.
  3. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Onze vierde werd een vierde en vijfde. Zelfde reactie als jij: omg hoe dan?! En toen bleek een van onze meisjes ernstig ziek te zijn, en overleed een paar weken na de geboorte. En nu denk ik: waarom was ik niet blij? Het belangrijkste is dat ze gezond zijn. De rest komt wel goed :)
    (En zie mijn onderschrift, ik werd weer zwanger, en het was wéér een tweeljng, en ze zijn allebei gezond en oh wat zijn we blij!)
     
    Amona, 19Summer87 en Moto vinden dit leuk.
  4. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik geef ze bv btw, gaat goed! En zwaar? Tja, ik vind het meevallen
     
    Moto vindt dit leuk.
  5. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    dank voor je reactie. En ja, gezondheid staat voorop. Wat ontzettend verdrietig dat jullie je dochter zijn verloren
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  6. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Er is een meerlingengroepje hier op het forum!
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Gefeliciteerd! Meeste praktische dingen zijn wel uit te komen maar het meerlingdraadje heeft daar vast gerichte inspiratie voor!

    Allicht is het te overwegen om een oppas aan huis te hebben? Gezien de leeftijd van de anderen zou dat mogelijk financieel haalbaarder zijn dan buiten de deur, het is in elk geval het nakijken waard hoe je dat verantwoord regelt, wat er bij komt kijken en wat dat kost.
     
  8. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Kan me voorstellen dat het schrikken is, maar overal is uiteindelijk een mouw aan te passen.
    Misschien inderdaad een oppas aan huis of gastouder?
    Misschien zou je kunnen overwegen om minder te gaan werken (of je man), kosten tegen elkaar afwegend..
    Succes en geniet van jullie zwangerschap!
     
  9. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Ja gastouder aan huis is waar ik mij verder in wil verdiepen.
    Dank voor de tips!
     
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Gaaf (en schrikken!)!
    Hier geen tweeling, nr 3 en 4 schelen een jaar.
    Wij heb er 2 drie dagen KDV en 2 twee dagen bso en ja het is rete duur :roflmao: maar voor ons loont het nog steeds om te werken, zowel op financieel als mentaal gebied. Mijn vriend neemt z'n aanvullende geboorteverlof gespreid op, iedere week een dag.
     
    Nina Sanders en Moto vinden dit leuk.
  11. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Hoi,
    Ik heb helaas geen tips, maar ik ben zelf nu ook zwanger van een tweeling, nu +/- 10 weken dus we lopen aardig gelijk op. Misschien wel leuk om wat ervaringen uit te wisselen?! Voor mij zijn het onze eerste kindjes!
    Snap dat het voor jullie ontzettend schakelen is, maar weet zeker dat het goed gaat komen
     
  12. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Dank voor jouw reactie en wat spannend ook een tweeling! Om eerlijk te zijn heb ik gewoon te weinig tijd met twee kinderen van 1,5 en 3,5 om actief te posten. Ik ben echt zo'n meelezer :rolleyes:
     
  13. Melv93

    Melv93 Lid

    28 mrt 2022
    49
    30
    18
    Vrouw
    Snap ik hoor! Succes met alles en hopelijk een fijne zwangerschap :)
     

Deel Deze Pagina