Knip opnieuw openen op ok, wie ervaring?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door chevenne, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik ben 10 maanden geleden bevallen van een dochter. Helaas is het me allemaal niet voor de wind gegaan. Nu heb ik op de plaats van de knip al tot 4 keer toe een abces gehad. Om te voorkomen, dat dit blijft doorgaan, heeft de gyn afgelopen week voorgesteld om de knip opnieuw te openen. Alle randen ruim schoon te snijden en opnieuw te sluiten.
    Tegen de ok zie ik niet op. Ik wil volledige narcose. Ik heb na de bevalling 3 keer op de ok gelegen vanwege placentaresten, dus dat is niet eng meer. Ik zie vooral op tegen de napijn en het herstel. Wie heeft dit nog meer laten doen en hoe zijn jullie ervaringen ermee?

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoi Chevenne, zes maanden na mijn bevalling heb ik een hersteloperatie ondergaan waarbij de knip opnieuw geopend is. Omdat ik te strak gehecht was stond er constante druk op het litteken waardoor ik continu pijn had en er steeds litteken weefsel werd geproduceerd waardoor er een hele bobbel ontstond. Ik zag er ook erg tegenop omdat me verteld was dat het best een tijd duurde voordat ik weer helemaal hersteld zou zijn. Ik ben onder volledige narcose gegaan (had geen keus) en het is me 100 % meegevallen. Ik mocht dezelfde dag weer naar huis en heb nog 2 daagjes op bed gelegen omdat lopen pijnlijk was. Daarna kon ik alles weer! Ik hoop dat het bij jou ook meevalt, veel succes!

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Er was hier laatst ook een topic over. Weet niet meer van wie, maar daar was het niet helemaal fijn verlopen...
    Misschien dat je dat topic nog kunt opspeuren....
    Sterkte...het lijkt me maar niks!!

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    wow jeetje, pittig zeg. Ik heb het niet meegemaakt, wel een knip gehad maar die is wel goed genezen. Een vriendin van mij had wel een ontsteking erbij gekregen en die had een halve sinaasappel daar down under hangen. Zij moest toen onder de rode lamp liggen elke dag 1x en 2x per dag in een biotex badje, het heeft goed geholpen en de ontsteking is niet meer terug geweest.. misschien iets om eerst te proberen? Of moet je echt voor de operatie.
    In ieder geval veel sterkte, hoop dat je snel weer volledig herstelt.

5. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik heb al antibiotica zalf gehad en ook een badje geprobeerd, maar het komt iedere keer na een paar weken weer terug. Dan knapt het weer en is de druk er voor een poosje weer af.
    Het feit dat het telkens weer terug komt, zegt dat er iets niet helemaal pluis. Hoogstwaarschijnlijk een niet opgeloste hechting (ben onderhuids gehecht).

@Anne
    Jouw bericht geeft me wel moed. Ik wil zo sowieso met de anesthesist bespreken dat ik goede pijnstilling voor de eerste dagen krijg.

Ik heb sinds de bevalling genoeg meegemaakt (2x curretage vanwege placentaresten, bloeding, 2 hysteroscopie vanwege placentaresten en mogelijk asherman) En nu dus dit. Het is wel even genoeg geweest. Kan m'n kop in het zand steken, maar als het over een paar weken weer zo is, dan kan ik mezelf wel voor de kop slaan, dat ik het niet heb laten doen.

6. zohra

zohra Niet meer actief

heb jij mssch last van een bartholin cyste?
    leest er n.l verdacht veel op.

Deel Deze Pagina