Cryoterugplaatsing en vergoeding medicijnen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Be Happy, Apr 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Even een vraag van mijn kant....

(Er komt eerst nog een verhaal en dan de vraag....;):D)

In de volgende cyclus (mei ) krijg ik een cryo teruggeplaatst. Van het UMCG moet ik daartoe van onderen bollen proppen en van boven pillen slikken....

Ik heb Progynova (pillen) en Lutinus (voor onderen) voorgeschreven gekregen. Ik moet eerst dagelijks 's ochtends en 's avonds een pil slikken. Later zelfs 2x daags twee pillen. (Ziet er trouwens uit als een soort conceptiepil). En 3x daags een Lutinuspil van onderen inbrengen.

Maar goed, dat terzijde.

Ik was gisteren bij de apotheek om dat spul op te halen en ik moest een eigen bijdrage betalen van maar liefs 67 euro. Zelfs de apotheek schrok ervan. Zij hebben zelfs nog voor mij gekeken of ik dat terug kan krijgen via mijn verzekering (niet dus helaas).

Is dat bij iedereen zo duur? (Mocht je van hetzelfde gebruik maken als ik).
    Zijn er alternatieven? (Vraag ik uiteraard de volgende keer ook wel even in het UMCG.)

Om nou bijna elke maand 67 euro te gaan betalen....wordt een beetje prijzig. (Maar goed, wat is nu niet duur tegenwoordig?)
    En het is voor een goed doel. Maar toch....

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Ik gebruikte Utrogestan i.p.v. Lutinus. Het UMCG had mij ook Lutinus voorgeschreven, maar mijn apotheek was zo aardig om mij te wijzen op de hoge eigen bijdrage van Lutinus. Voor Utrogestan betaal je ook een eigen bijdrage, maar veel minder.

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Hallo Be Happy,

Ja, duur zijn die medicijnen he! Ik vind het wel een beetje slordig van het umcg dat ze standaard lutinus voorschrijven. Terwijl ze bij de voorlichtingsbijeenkomst wel keurig melden dat utrogestan goedkoper is dan lutinus.
    Dat deden ze bij mij ook (bij de 'verse' tp kreeg ik utro, maar toen ik de recepten kreeg voor de cryo tp, zat daar weer een recept voor lutinus bij, zucht, moet je daar weer achteraan bellen).
    Moest voor utro geloof ik een tientje betalen ofzo.

Sterkte en succes verder! Ik krijg ook in mei (eind mei) m'n eerste cryo teruggeplaatst, grappig ...

Groetjes van stiertje

4. Be Happy

Aha....

Kijk, daar komt de aap uit de mouw!

Ik dacht al: waarom krijg ik geen Utrogestan? Heb ik trouwens ook nog een doosje van thuis liggen wat nog lang houdbaar is!

De volgende keer (als dat nog nodig is!) het UMCG dus maar aan zijn jasje trekken.

De apotheek vond het ook al slordig dat het ziekenhuis mij niet gewezen heeft op de hoge bijdrage van Lutinus.

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Mocht je zwanger worden van deze cryo, dan moet je Lutinus wel t/m de 12e week gebruiken. Wordt dan helemaal duur! Misschien kun je dan alsnog overstappen op Utrogestan.

6. Be Happy

Goed dat je dat zegt! Zal ik uiteraard even goed onthouden.
    Heb immers nog een doosje Utrogestan in huis.

P.S. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

Share This Page