HELP! een vraagje over echo 4-5 weken!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door efina, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Vandaag echo gehad en het zag er niet goed uit, ze kunnen nog steeds niks met zekerheid zeggen omdat er niet duidelijk is hoelang ik zwanger ben, volgende week vrijdag weer een echo, om te kijken of het eventueel gegroeit is, zoniet dat ga ik voor curretage als het niet spontaan komt deze week...
    De gyn acht de kans zeer klein gezien de achtergrond dat deze zwangerschap goed zal verlopen...

liefsss

2. Niet meer actief

Ai :(
    Heel veel sterkte en succes

3. worteltje2009

19 jul 2008
    59
    0
    0
    Ik ben nu ruim 5 weken zwanger dat is dus met die 2 weken erbij geteld.
    Ben ik nu dan maar 3 weken zwanger?
    Volgende week krijg ik mijn eerste echo dan ben ik dus volgens mijn banner 6 weken 3 dagen, zal daar dan niets op te zien zijn omdat ik dan nog maar 4 weken ben?

4. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    hahah worteltje dat is nou precies de vraag die ik ook probeer te achterhalen...volgens mij is het zo dat als je 6 weken en 3 dagen zwanger bent, plus je twee weken je zeker wel wat ziet op de echo, bij sommigen ook al een hartslag, ik ben of nog maar 5 weken zwanger, plus die twee weken, of het is al gestopt met groeien dat we daarom geen hartje zien...maar zeker weten doe ik het ook niet meer hoor....

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Je bent nu ruim 5 weken zwanger en geen 3 weken dus. Die 2 weken voor je eisprong tel je er altijd bij! Dat is gewoon de algemene methode om het te berekenen.
    Je eerste echo is idd met 6 weken en 3 dagen.

@ Efina, balen, sterkte!

6. Niet meer actief

Inderdaad... je moet NOOIT rekenen zonder die 2 weken, die horen er gewoon bij !

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Een zwangerschap vanaf de bevruchting duurt 38 weken.
    Omdat het erg moeilijk te bepalen is wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, neemt met de eerste dag van de laatste menstruatie als uitgangspunt, aangezien deze (vrijwel) altijd bekend is.
    In alle boeken en op alle echo-apparaten, is deze '2 weken cadeau' al erbij, dus als je 6 weken zwanger bent, ben je 6 weken zwanger vanaf het laatst dat je ongesteld bent geweest.
    En een hartje gaat kloppen rond 6 a 7 weken, als je rekent vanaf de laatste keer dat je ongesteld bent geweest.

8. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    het hartje gaat kloppen met 5 weken en 5 dagen alleen dat is vrijwel nooit te zien op de echo op dat moment dan. Daarom doen ze in het zh liever een wat latere echo om dit soort onzekerheid te voorkomen, als je hem in de 7e week doet dan zou je zeker een hartje moeten zien. Er wordt idd nooit gerekend vanaf de bevruchting.

9. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    wanneer heb je de positieve test gehad?

10. Niet meer actief

Dit is niet zo hoor.. er is geen vaste dag dat een hartje begint met kloppen!

11. Niet meer actief

Vind het niet correct om zoiets zo stellig als een feit op een forum te zetten trouwens, maak je veel vrouwen onzeker mee !
    Zie je met zoveel dingen hier op het forum de laatste tijd :rolleyes: erg irriterend!

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Efina Heel veel sterkte, meid! Ik hoop dat de volgende echo wel wat goeds laat zien, hoop houden!

Als je 5 weken zwanger bent, ben je in feite inderdaad nog maar 3 weken zwanger. Je rekent eigenlijk vanaf je eisprong en je krijgt er dan nog 2 weken extra bij en dat is je zwangerschapsduur. De twee weken extra zijn omdat je meestal niet precies weet wanneer je eisprong was, dus die rekenmethode is het meest betrouwbaar. Deze zwangerschapsduur wordt, zoals ik al eerder schreef, altijd gebruikt. Je telt nooit zonder die twee extra weken! Dus die hoef je er ook niet weer af te rekenen als je een echo hebt of bij op te tellen. Je gaat van de zwangerschapsduur uit, zoals die berekend wordt met de extra weken. Overal houdt je die duur aan, de rest moet je vergeten, is niet belangrijk! ;)

Een hartje begint te kloppen ergens tussen de 5e en 7e week (dus met die 2 extra weken er al bij opgeteld!) van je zwangerschap. Dus niet precies met 5w5d! Dat kan per keer en bij iedereen verschillend zijn. Als dat bij jou toevallig zo was, dan telt dat niet voor een andere zwangerschap, dat is niet standaard! Maar het is wel zo dat je met ruim 7 weken toch echt wel een hartje moet zien, anders zit het niet goed. Wij hebben onze eerste echo met 7w4d gehad, eerder wilde onze gyn het niet doen (wij zijn mbv ICSI zwanger geworden). Dit omdat ze je niet onnodig in zekerheid willen laten zitten. Heb je al eerder een echo en er is geen hartje te zien, dan zegt dit niks. Het kan dan gewoon nog beginnen met kloppen, maar dan zit je wel misschien onnodig gigantisch in de stress. Als er met 7 weken geen hartje te zien is op een inwendige echo, dan weet je zeker dat het niet goed zit. Dus met een hele vroege echo heb je helemaal geen zekerheid.

13. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ik heb een positieve test gehad op 10 juli, maar de preciese datum van mn laatste menstruatie weet ik niet meer, ik geloof dat dat rond 8 juni was, maar omdat ik onrelematig ongesteld ben, en relematig tussentijdse bloedingen heb en bruin verlies weet ik nooit goed vanaf wanneer ik dat moet rekenen en daarom schrijf ik het dus niet meer op omdat dat bij mij nooit klopt...

ik weet dus ook echt niet hoelang ik op 10 juli zwanger was, wel was de streep op de test toen vaag, toen ik anderhalve week later weer teste voor de zekerheid was de streek heeel veel duidelijker, weet niet of dit wat zegt?

we zullen zien vrijdag....

liefsss

14. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    ik schrijf toch ook dat je beter niet zo'n vroege echo kan hebben in dezelfde zin omdat dat juist onrust geeft. En ik weet het van mezelf ook niet want zoals ik al zei ze kunnen dat bijna niet zien op de echo. De embryonale ontwikkeling is voor iedereen gelijk dus misschien dan niet op de dag af maar in de 6e week gaat het hartje kloppen dus zeg maar tussen 21 en 28 dagen na de bevruchting.
    Dus niet bij de een met 7 weken en bij de ander met 5 weken. Daarom zijn de echo's die ze in de eerste 12 weken maken betrouwbaar omdat de ontwikkeling dan dus goed te volgen is, daarna is het een kwestie van klein en groot.

maar goed ik hoop voor jou efina, dat het allemaal goed is! Zelf had ik ook mijn eerste echo met 6 weken en een aantal dagen en ze zagen alleen een ring dus de hele week in de stress en later bleek het toch goed te zijn. als je pas op 10 juli een positest ben je misschien toch wat korter zwanger en hopelijk zien ze dan bij de volgende echo wel iets meer.

15. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ik hoop het ook Susan!
    Morgen het moment van de waarheid...de zenuwen gieren door mn lijf...pffff

liefsss

16. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    veel sterkte ik zal enorm voor je duimen en laat je het weten?

17. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Ik spring even in..Jeetje wat spannend zeg allemaal. Ben erg benieuwd hoe de echo is verlopen? Succes iig.

Zelf weet ik nog maar heel kort dat ik zwanger ben en weet ook niet hoe ver ( of kort eigenlijk ) door de "verrassing" en onregelmatige cyclus. Ik vermoed rond de vijf weken ( incl. 2 wk haha dat heeft ook even geduurd voordat ik het door had ). Nu moet ik over twee weken een echo laten maken. Alhoewel? Ik heb een afspraak met de verloskundige en hoorde vandaag dat niet alle VK echo's maken en je daarvoor een nieuwe afspraak moet maken..grr geduld is een schone zaak als je kinderen hebt..dus nog heel wat te leren komende maanden :) .

Liefs

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Zelfs een echo rekent zo hoor!
    Ik had 7 weken en 3 dagen een echo bij mijn tweede dochter(gerekend vanaf 1e dag laatste menstruatie) en de echo gaf dit ook aan.

Dit keer, had ik mijn laatste ongie op 11 juni, op 24 juni had ik mijn eisprong en op 5 juli had ik een positieve test EN toch heeft er een diapauze plaatsgevonden volgens de gyn want ik ben 1 week korter zwanger en geloof me, ik hou alles netjes bij want ik ben zwanger geworden via inseminaties dus ik kan voor mijn gevoel niet korter zwanger zijn ;)
    Zo zie je maar, alles is anders.

19. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Nou damens daar komt ie!

We hebben het hartje net horen kloppen!

6 weken en 6 dagen zwanger joepppieeeeeeee

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

ben zo blij!

20. Ndeva

Ndeva Lid

1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Geweldig nieuws! Gefeliciteerd en nu lekker genieten..lfs

Deel Deze Pagina