Gebruik anticonceptie, testen positief en nu bloeding ?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Mamoff3, Oct 29, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamoff3

Mamoff3 Lid

Oct 29, 2020
    15
    20
    3
    Female
    Help . Ik gebruik anticonceptie , de nuvaring . Afgelopen maandag zou ik ongesteld zijn geworden . Gisteren ochtend was er nog niets gebeurd dus om uit te sluiten of ik niet zwanger kon zijn heb ik een test gedaan . Tot mijn grote schrik was deze positief . En niet een beetje ook . S avonds naar het toilet en daar zie ik dat ik bloedverlies , een flinke hoeveelheid . Als ik niet had geweten van de positieve test zou ik denken dat ik ongesteld zou zijn geworden . Ik besluit gisteren avond laat toch nog eens te testen . Wellicht een vals positieve test in de middag dacht ik nog. Maar bij het testen kwamen al snel 2 streepjes . Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen ? Er spoken allemaal scenario’s door mn hoofd .

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is schrikken zeg.
    Is de test nu wel lichter dan de eerste test?

Je bent iig zwanger, maar hoe het afloopt is nu afwachten.
    Het kan een miskraam betekenen, maar er gaan ook veel zwangerschappen goed met veel bloedverlies.

Zou het kindje wel gewenst zijn?

Mamoff3 likes this.
  3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Oei schrikken.
    Ik zou zelf de bloeding afwachten en over 2 of 3 dagen nogmaals testen.
    Blijft hij zo of nog duidelijker dan contact opnemen met de verloskundige.
    Neemt hij af en blijft de bloeding dan zou ik over een week nogmaals testen of hij echt negatief word.
    Je bent zwanger maar welke kant het op gaat is met bloedverlies 50/50.

Roodborstje2 and Mamoff3 like this.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,827
    18,545
    113
    Female
    Ohh wat schrikken voor je zeg!!
    Kan beide kanten op gaan. Ik zou even door testen en kijken wat de test doet. Als de testen lichter worden heb je grote kans dat het mis is gegaan. Weet niet of je nog steeds vloeit?

5. Mamoff3

Mamoff3 Lid

Oct 29, 2020
    15
    20
    3
    Female
    Bedankt voor jullie reactie meiden . Ik vloei nog steeds heftig . Maar er komt verder niet iets van een stolsel mee , wat dan wellicht ook betekend ( als dit mis gaat ) dat het heel pril was.

mn hoofd staat echt even op zn kop . Deze zwangerschap zat echt niet in de pen. Zowel man als ik erg in shock . Maar als deze zwangerschap zich toch door zet dan is het welkom

6. Amelie

Amelie Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    3,652
    3,240
    113
    Female
    Noord-Holland
    Jeetje wat schrikken he! Eens met de andere dames, even door testen en kijken wat het vloeien doet. Anders toch even de verloskundige bellen. Succes!

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zoals je zelf ook zegt zonder test had je dit ook als menstruatie gezien.
    Heb je het vermoeden dat het heel pril is of dat de optie er is dat je verder zou kunnen zijn? In het tweede geval zou ik toch al contact opnemen met je vk zodat ze weten dat er iets gaande is.
    Fijn dat het ondanks de schrik toch welkom is :)

8. Amelie

Amelie Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    3,652
    3,240
    113
    Female
    Noord-Holland
    Misschien kan je anders vragen of je bloed kan laten prikken en dan over een aantal dagen weer. Dan heb je waarschijnlijk eerder zekerheid. Ik denk dat dit best een uitzonderlijke situatie is waarin ze dat wel doen.

9. RLSD

RLSD Niet meer actief

Jeetje wat een schrik zeg! Ik zou de komende dagen door testen en kijken wat er gebeurt. Als je het niet vertrouwd of denkt al verder te kunnen zijn dan een prille zwangerschap dan zou ik even contact opnemen met een verloskundige. Sterkte!

10. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Met mijn mk vorig jaar met 6 weken heb ik geen een stolsel gehad en 'maar' 2,5 dagen gebloed. Dus dat zegt niks.

Maar wat schrikken zo. Zou idd door testen kijken of de testen aflopen. En mss toch een vk bellen voor advies.

11. Mamoff3

Mamoff3 Lid

Oct 29, 2020
    15
    20
    3
    Female
    ik heb gister idd de VK gebeld nadat ik veel bloed verloor met weefsel . Ik krijg vandaag een echo . Vreemd genoeg word ik dus nu wakker en geen bloedverlies. Wel veel kramp

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je enig idee hoe ver je zou kunnen zijn??
    Want als je rond de 4-5 weken bent, hoef je nog niks op de echo te zien.

Hoe laat heb je de echo?

Je zou eventueel ook bloedtesten kunnen laten doen (minimaal 2x met 3 dagen er tussen) om te kijken wat je hcg doet en hoe hoog het is.

13. mxm

mxm Fanatiek lid

Mar 28, 2018
    2,906
    2,400
    113
    Female
    Ben ik ook benieuwd naar! Spannend.

14. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Spannend, ben benieuwd.

Mamoff3 likes this.
  15. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,564
    1,866
    113
    Female
    Jeetje wat een spannende situatie. Succes bij de VK straks. Hoelaat mag je?

Mamoff3 likes this.
  16. Pinkroses

Pinkroses Lid

Oct 11, 2020
    40
    7
    8
    Female
    Hoe was je echo vandaag?

Mamoff3 likes this.
  17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    En??

Mamoff3 likes this.
  18. Mamoff3

Mamoff3 Lid

Oct 29, 2020
    15
    20
    3
    Female
    Sorry meiden .. alles stond even op zn kop . Had tussendoor een Corona test , gelukkig negatief .

op de echo was niks te zien . Ik zou rond de 4 weken 3 dagen zijn geweest bij de echo . VK gaf ook aan dat het wellicht te vroeg was om iets te zien , tegelijkertijd gaf ze aan dat als ik zulke knal testen heb er iets AB de gang moet zijn / of zijn geweest . In dat geval had zE verwacht wel iets te zien .
    Maandag moet ik bloedprikken om de waardes te bepalen . Ik weet dat HCG lang zichtbaar blijft . Maar ergens denk ik ,als het en hele vroege miskraam geweest is , en ik vanaf woensdag al vloei ( dan is de mk eerder geweest ) waarom lopen mijn testen dan op . Ze blijven knallen .

ik vind het spannend .Voel me ook ‘vreemd’. Vermoeid en de hele dag boeren . Heb wel trek maar als ik dan eet weinig eetlust . Bij alle eerdere zwangerschappen precies hetzelfde . Ik houd jullie op de hoogte . Lief dat jullie zo meeleven

19. Mamoff3

Mamoff3 Lid

Oct 29, 2020
    15
    20
    3
    Female
    Onderste van gister , bovenste van vanmiddag

Attached Files:

20. Mamoff3

Mamoff3 Lid

Oct 29, 2020