Slagroomtaart invriezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arian, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoi Meiden,

Mijn vriend kwam vandaag thuis met slagroomtaart in 15 stukjes. Van die vierkantjes.
    Nou zit het zo, hij is zaterdag jarig, dus dan krijgen we bezoek, dus ik dacht we doen de taart in de vriezer, en laten hem dan zaterdagochtend ontdooien.. Later dacht ik, kan dit eigenlijk wel?

We nemen aan dat die vers bij de bakker is gemaakt vanochtend, en niet al in de vriezer is geweest..

Wat denken jullie? :(

2. mroos

mroos Niet meer actief

Ja hoor, dat kan:) (heb een bijbaantje gehad bij de bakker)

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Super dankje! Lees her en der verhalen op het internet dat het niet kan omdat hij dan waterig wordt ofzo, maar nu weet ik zeker dat het kan, Thanx!

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    het kan wel hoor....
    wij hadden vorig jaar een taart voor onze dochter besteld bij de bakker, ging ik hem ophalen want was voor de visite die een paar uurtjes later kwamen...dus ik wil hem snijden...was gewoon nog bevroren, dus de bakker had hem ook in de vriezer gehad :$ daar ging mijn verse slagroomtaart....was dus ijstaart.

En bij de Aldi ook wel is zo,n ingevroren slagroomtaart en schnitt gehaald...was ook altijd gewoon goed als het ontdooit was!

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ja hoor, dat kan. Ik zou hem wel rustig in de koelkast laten ontdooien zodat het temperatuurverschil niet zo groot is.

Deel Deze Pagina