help! Eigen geloften schrijven...

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

over 13 dagen ga ik trouwen. nu wil mijn vriend graag dat we de eigen geloften schrijven en dus uitspreken. ik vind het prima, maar wat moet ik dan schrijven???? wat zeg je normaal gesproken?

Tis mijn eerste keer haha, dus nog geen ervaring hiermee ;)

groetjes Marieke

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    dat je blij bent dat hij vanaf nu aan je verbonden is en dus voor je moet betalen:p:D

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Grapje, nee gewoon, iets uit je hart! Dat je van hem houd,dat hij de man is met wie je oud wilt worden. Dat je geen leven zonder hem meer kan voorstellen. Dat je elke dag nog dankbaar bent dat hij in je leven is gekomen. Dat soort dingen.

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Als je googlet op wedding vows, dan staan daar heel veel voorbeelden in het Engels... eventjes een beetje vertalen en aanpassen aan eigen situatie:)

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Lieve ...

Ik hou ontzettend veel van jou
    en daarom geef ik straks mijn ja woord aan jou
    Je bent de man van mijn dromen
    En ik weet zeker dat er hele goed tijden samen met jou en onze kleine man gaan komen..

Hihihih nee sorry dit kwam het eerst in me op. ben ook altijd slecht in zulke dingen ;)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    wij hadden ook onze belofte zelf geschreven voor in de kerk. Allebei persoonlijk. We bleken veel hetzelfde te hebben geschreven.
    Dat ik van hem houd en heel bewust mn leven met hem wil delen. In moeilijk en mooie tijden, ziekte en gezondheid(mijn vader was net overleden, dus een echte belofte was het). Dat het mijn keuze was en een belofte voor altijd is. Dat ik zijn vrouw wilde zijn en naast hem de weg zou gaan bewandelen die God voor ons heeft. (wij zijn christen)

dat had ik ongeveer;)

7. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ga er vanaf nu elke avond even voor zitten. schrijf eerst worden op die als eerste in je opkomen als je aan hem denk. hoe heb je hem ontmoeten hoe voelde je toen , wat zegt je hart.

vind je het heeeeel moeilijk hou het lekker kort en bondig .

ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben ihiiihihi

wel alvast een super dag gewenst

xx

8. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben ook onze eigen geloften geschreven. Ik vond het heel erg moeilijk. Uiteindelijk heb ik het samen met een vriendin gedaan. Ik vertelde wat ik er in wilde hebben en zij heeft het gewoon letterlijk opgeschreven. Uiteindelijk hebben we de tekst hier en daar een beetje aangepast zodat het een beetje beter klonk.

Dit is die van mij:

Lieve Jeffrey,
    Mijn engeltje, mijn alles…
    Ik houd ontzettend veel van jou.
    Ik wil je bedanken voor alle mooie momenten die wij samen hebben gehad
    en de liefde die je me geeft.
    En ik verheug me op alle mooie momenten die wij vanaf nu samen gaan delen.
    Ik hoef nooit aan je te twijfelen, ik weet dat je er altijd voor me bent.
    Ik vind het fijn om naast jou wakker te worden.
    En zelfs als jij er niet bent, voel ik jou liefde in mijn buik en in mijn hart.
    Je hoeft maar naar Robin te kijken om te zien hoe goed wij bij elkaar passen.
    Wij horen bij elkaar; jij, ik en ons kleine meisje
    Lieve engel,
    Ik geef je deze ring als symbool van mijn liefde voor jou en ik vind het super dat wij
    vanaf nu niet alleen door het leven gaan als pappa en mamma,
    maar ook als man en vrouw.
    Ik hou van jou...

En dit is die van mijn mannetje:

Hoe meet je liefde als de liefde onvoorwaardelijk is?
    Een onuitputtelijke bron van passie en energie
    Jij geeft me de kracht om van elke dag te genieten,
    Hoe moeilijk dat ook soms lijkt.
    Alles wat ik wil kunnen wij samen bereiken.
    een pad dat wij samen mogen bewandelen.
    ik kan niet vertellen wat je voor mij betekent
    omdat er simpelweg geen woorden voor zijn
    Want jij ben mijn vaste basis, mijn voeten aan de grond.
    Deze ring is een teken van verbintenis, passie en samenhorigheid
    Maar vooral een teken van liefde. Mijn liefde voor jou.
    Wil je voor eeuwig de mijne zijn?

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou je er graag mee willen helpen maar ook ik ben er niet zo...eingelijk helemaal niet goed in.

en toch zo ik ontzettend blij zijn als ik dat een keer voor mezelf zou moeten doen. mja is de vraag of dat die vent van mij ooooooit eens verd*mme op zn knieen gaat en me ten huwelijk vraagt. ik heb er niet veel vertrouwen in.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ps: alvast een hele fijne trouwdag! :D

11. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Laat je hart spreken.
    Schrijf op wat er in je opkomt als je aan hem en aan de toekomst met hem denkt.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

haha, dat was hier ook! ik wilde per se gevraagd worden! maar 2 jaar nadat we hadden besloten te trouwen en na de geboorte van ons mannetje heb ik hem uiteindelijk zelf maar gevraagd!

bedankt voor alle tips, ik wil het alleen niet te zoet maken, maar nu heb ik tenminste een idee.

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben ook onze eigen geloftes geschreven :) Oh, iedereen moest erom huilen hihi, zo ontroerend schijnt het geweest te zijn.

Wij hebben allebei een klein stukje geschreven over hoe we elkaar zagen (hij is bijvoorbeeld mijn rots terwijl ik een beetje iemand bent die als een dolle door het leven struint), hoe we verlangen naar onze toekomst samen, en wat we voor elkaar willen zijn. Ook was ik op dat moment 17 weken zwanger van Renske, dus een kleine zin daarover hadden we ook allebei ('het leven dat bij ons is begonnen', had ik geschreven).

Gewoon even goed voor gaan zitten. Wij hebben ze wel aan elkaar laten lezen om te zorgen dat ze niet te verschillend in lengte waren of van kleur/toon. En zodat ik niet nog harder zou huilen haha.

Deel Deze Pagina