Sporten en afvallen

Discussion in 'De lounge' started by Chantico, May 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik wil graag wat kilootjes kwijt. Wat zou beter/effectiever zijn: twee keer per week een uur sporten (cardiofitness), of vier keer per week een half uur?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Dan zou ik 2 keer per week een uurtje gaan want pas na een minuut of 20 ga je pas vetverbranden. Nog beter is beginnen met krachttraining fitness minuut of 15 á 20 en daarna dan 45 minuten cardio training. Spinning is ook een goede en leuke methode. Suc6

3. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat vruchtje zegt! het is de bedoeling dat je langer beweegt per keer, aagezien je eerst je snelle suikers gaat verbranden en daarna pas echt vet!

succes!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik doe aan sporten om af te vallen.

ik zou ten eerste een combi doen van cardio en spiertraining. vooral dat laatste werkt bij mij heel erg goed. zie dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/208868-val-groeit-mijn-riem-2.html#post7345779

daarnaast zou ik je aansluiten bij een sportschool, zodat zij een schema op kunnen stellen. het werkt namelijk voor iedereen anders. ik moet bijv. op een bepaalde hartslag cardio doen om vet te verbranden ipv suikers. daarnaast kunnen zij ook dieetadviezen geven.

ik doe 2x per week aan sport, uurtje cardio en half uur spieren.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    sowieso is cadiofitness niet het beste om af te vallen. Je zou je beter op spieropbouw kunnen richten. Meer spieren zorgt voor een hogere verbranding. (dus ook als je niet aan het sporten bent). Daarnaast stopt de verbranding na cardio als je weer op adem bent. Na krachttraining is de verbranding nog tot 48 uur hoger.

mocht je hier meer over willen weten, PB dan maar even. Ik kan nog wel doorgaan, maar misschien vind je dit helemaal niet interessant ;)

Enneh, om de dag sporten is het beste, maar een half uurtje is dan ook weer niet erg lang. Ik sportte altijd 3 keer per week een flink uur en als ik tijd had 4 keer per week.

Share This Page