Als moeder en dochter allebei ziek thuis zitten en zoon gaat normaal die dag naar de creche. Moet papa hem dan brengen en wat later beginnen? Of mama gewoon over straat met de kids?
Als je dan niet spugend of met diarree over straat hoeft zou ik als mamma zelf gaan en dochter ook maar even meenemen. Ligt er echt aan waar je last van hebt als je ziek bent.
Ziek is ziek toch... ik zou bekijken hoe ziek ik was en hem eventueel thuishouden. Ben je daar te ziek voor, dan ben je ook te ziek om over straat te gaan en brengt papa hem dus weg..
Gewoon jijzelf tenzij je migraine hebt of spugend of met diaree de deur uit moet. een wwerkgever kan daar niet zomaar rekening mee gaan houden.
Je zegt dat het 5 min is? Dan zou ik gewoon zelf even gaan, of je moet zo ziek zijn dat die 5 min niet te doen zijn. Ik persoonlijk moet echt heel ziek zijn wil ik niet naar buiten gaan. Denk dat een werkgever niet moeilijk zal doen als je je kind op school aflevert, je kan toch ook even een frisse neus halen? maar als het maar 5 min is dan kan papa het toch ook doen?
Ik ben griepig en dochter heeft gister de hele dag overgegeven. Man is al weg, dus zoon blijft thuis of ik moet hem zelf brengen.
Werkgever zal niet moeilijk doen, denk ik. Dit is overmacht en kan niet anders. (Net als doktersbezoek, lichte boodschappen om in leven te blijven en paracetamol halen.) Maar ik lees tussen de regels door dat je man en jij hier een meningsverschil over hebben?
Ik ben doordeweeks altijd alleen dus als ik ziek ben moet ik gewoon zelf over straat. Als ik echt TE ziek ben, dan bel ik mijn moeder die hier vlakbij woont. Dan brengt zij zoonlief naar school. Maar dat gebeurt maar zelden want tijd om ziek te zijn heb ik met 2 kinderen toch niet.