Help: eikenhouten buffetkast wit verven!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lili81, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Riverr, is die kast helemaal egaal wit, of de "oude, versleten" look?
    Hoe heb je deze kast behandeld en welke verf heb je gebruikt?

Wij willen hetzelfde gaan doen met oude eiken meubels, maar ik hou niet van de versleten look.

2. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Helemaal egaal wit, ik heb een foto gevonden van iets dichterbij, wel met open deurtjes. Ik heb deze kast niet geschuurd, alleen maar ontvet en toen gelijk met de goede kleur geverfd. Roomwit van de Multimate maar dat had net zo goed action of hema verf kunnen zijn.

Deze commode heb ik vorige week gedaan. Heel snel met t schuurapparaat er over heen, daarna afgenomen en gelijk in de gewenste kleur geschilderd, 9010 van de hema. Op de foto hebben de laatjes nog geen knopjes maar inmiddels wel natuurlijk ;)

3. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ziet er goed uit Riverr, wat een verschil met die grenenkleur en dat wit.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Die buffetkast is leuk ingericht!
    Wij hebben er zelf ook een, maar ik ben altijd aan het stoeien met de inrichting.

5. Marijke B

Marijke B Actief lid

20 jul 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    @ River

Heb je de eettafel ook zelf geverfd?

6. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hier precies dezelfde wens: strak wit!
    Zal morgen even een foto van de eikenhouten buffetkast plaatsen. Heb em vanavond opgehaald dus hij staat te wachten in de schuur op actie ;).

En ik heb de Annie Sloan verf besteld! Ben zooo benieuwd!!

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    ja onderstel van de tafel ook zelf geschilderd dat was alleen het enige wat geen succes was. Het onderstel was ook van steigerhout en toen ik het geverd had bleef er een soort hars achtig spul uit het hout komen. Inmiddels heb ik er een mdf frame onder gemaakt en uiteraard weer wit geschilderd en dat resultaat is veel mooier geworden! Op de foto is het net gedaan.. Let niet op de snoeren en het lichtelijke ongezelligheidsgehalte maar we waren daar net klaar met verbouwen.

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ben heel benieuwd naar je aanwinst!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mooi hoor river! Hoe heb je het tafelblad zo gekregen?

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Zijn oude gebruikte steigerhouten planken, heb er zelf helemaal niks aan gedaan. Ons bed is ook van gebruikt steigerhout, echt een mooie kleur en stoere uitstraling (en nee nog nooit een splinter in m'n bil gehad ;) )

11. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    als ik je nog een tip mag geven over de verf;
    deco nog iets van de praxis
    is nieuw huismerk van de praxis
    wel zijdeglans en is sneldrogend en superdekkend! en geurloos!
    geweldig spul, niet heel duur en verft erg prettig!

12. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dit is de kast die ik ga aanpakken. Ik heb gister de verf besteld dus die krijg ik morgen als het goed is. Ik ga de kast even goed afnemen met St. Marc (ontvetter) en daarna meteen aan slag met verf. Dat kan met deze verf. Ik zal het eind resultaat ook nog even laten zien :D!

Zijn er nog meer dames met leuke projectjes bezig??

13. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ooooo ben heel benieuwd hoe het word!
    heb zelf ook dit project in mijn gedachten maar vind het eng hoor;)
    vooral bij de deurtjes....

14. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Wij krijgen als we ons huis eindelijk verkocht hebben en dus groter gaan wonen alle eiken meubelen van mijn schoonouders. Dus tafel, buffetkast, tv kast, salontafel enz.
    We willen alle horizontale delen in de originele kleur laten en alle andere delen wit verven. Heb dat een keer gezien en vond dat zo gaaf. Dit was het voorbeeld: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/jolijt/full26465553.jpg

15. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ben ook heel benieuwd hoe het wordt! Succes!! en natuurlijk even een foto showen he, maar dat spreekt voor zich ;)

Van de week kon ik (gratis!) ergens een super gave meidenkast ophalen om op te knappen. Maar... wij hebben geen plek :(
    Onze meubels zijn vrij nieuw en verhuizen naar een groter huis gaan we voorlopig ook niet. Dus ik heb het aanbod moeten afslaan.
    Ik hoop dat ze er iemand anders er heel erg blij mee kunnen maken!

16. Koon

Koon Niet meer actief

Ook gaaf ja!

17. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Bernadet: waarom vind je de deurtjes eng dan? Met een goede kwast en roller kom je overal wel bij. En vaak kunnen deurtjes er ook uit, dan is het nog makkelijker.

Upkedupke: leuk idd! Ik vind de kleur van 'onze' kast te donker om het zo te laten. En er zitten wel wat kringen/vlekken op, dus ga hem helemaal doen.

18. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Koon: jammer als je zoiets voorbij moet laten gaan. Helemaal als je zo'n project wel ziet zitten!

Wie weet krijg ik hierna wel helemaal de smaak te pakken, en ga ik een salontafel ofzo doen. Nou ja, eerst dit bakbeest maar ;).

19. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    kast.jpg
    deze wil ik kopen en dan wit verven (mp koopje voor 25 euro:$)
    denk dat de verf duurder is haha
    maar vind het wel een beetje eng dus.....

20. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Bernadet: wauw, ook zo'n bakbeest hihi. Mooi hoor. En een koopje!! Mijn kast was €100. Dat was al een koopje, vond ik haha.
    Maar google anders eens op die Annie Sloan krijtverf. Ik zie namelijk vooral op tegen het hele schuur- en ontvetwerk, maar dat kun je dan gewoon overslaan!! De verf kost per liter ca €27 en daar kun je ca 10m2 mee schilderen.
    Ik zeg doen, dan kunnen we elkaar supporteren ;).

Deel Deze Pagina