Bernadet26, ben erg benieuwd hoe deze er uit komt te zien als hij is opgeknapt! Vind hem nu afzichtelijk namelijk haha. Maar ik hou wel echt van een interieur waarin nieuwe en opgeknapte spullen gecombineerd worden. Dus, showen als hij klaar is!!!
Als ik mijn eigen woninkje weer heb ga ik ook aan de slag! Heb al een opium tafel, eettafel en een buffetkast gekocht waarmee ik aan de slag wil. Verder wil ik graag een meidenkast in de keuken metallic verven, heeft iemand ervaring met metallic verf op meubels???
Ik heb zo mijn dressoir en eethoek gepimpt. Voor het verwijderen van de boenwas heb ik van die scrub its gehaald bij de supermarkt. Ging er snel van af! Het zijn van die ijzerachtige bolletjes. Geloof bij de AH 3 stuks voor 70 cent. De verf weet ik eigenlijk niet meer.. Die staat in de schuur tot ik een mooie opknap salon tafel en tv meubel heb gevonden..
Ik vind hem ook erg lelijk, maar ik hou ook meer van rechte raampjes. Ben benieuwd hoe hij wordt. Weet je al hoe je zo'n bakbeest bij je thuis krijgt? Ze zijn vaak loodzwaar.
Mijn kast was dus ook loeizwaar. Vaak zijn buffetkasten wel in 2 delen, dus dat scheelt iets. Wij hebben een skateboard gebruikt en de drempel over gewoon lomp tillen .
Haha ik vind hem nu ook oer lelijk hoor! Maar in het wit word hij super gaaf dat weet ik zeker. Deze bestaat uit 3 delen zelfs dus moet handel baar zijn en is 3 km verder op dus als het moet 3 x rijden is ook geen probleem. Mooie ervan, man weet nog van niks haha! Gaan de hele woonkamer veranderen en hij komt tegen een chocolade bruine muur te staan. In mijn gedachte weet ik hoe ik het hebben wil, nu hopen dat de uitwerking net zo word
Ik heb gisteravond de kast voor 3/4 afgenomen met St. Marc (meer tijd had ik even niet en het kostte toch meer tijd haha), en wat een vuil kwam er vanaf. Doe het tenminste niet voor niets .
Gisteren de verf ontvangen, dus vandaag meteen begonnen . Zo ziet ie er nu uit, en dit is dus het bovenste deel van de buffetkast. Ik moet er (helaas) dus wel 2x over heen om hem mooi strak wit te krijgen, maar het zou ook te mooi zijn als het in 1x al zou dekken op zo'n donkere kast haha.
Ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat Misschien dat ik binnekort ook een klein projectje ga beginnen en ga kijken hoe het uitpakt. Met wat en hoe schuren jullie zo'n kast? En als het allemaal hoekjes en randjes e.d. heeft?
Tjilpje: Annie Sloan! Idd, geen schuren en gronden nodig, echt super. Daar zag ik nml het meest tegen op .
Ik heb pas mijn kersenhouten meubels laten verven. De schilder heeft praktisch niet geschuurd maar een speciale grondverf gebruikt. Daarna heeft hij 2 keer er over heen geschilderd en het is prima gedekt!
Hier is het kasten avontuur niet door gegaan Ging kijken en ding was gewoon helemaal stuk en afgesleten bij de hoeken enz enz dus mooi laten staan. Binnen kort verder zoeken
Dat is nog wel een goed idee steigerhout! Ik heb een nu nog onbewerkte grenen tafel, ik wou dus ook het tafelblad robuust maken, maar misschien kan ik deze gewoon gaan vervangen door steigerhout .
Bernadet: jammer dat de kast er zo lelijk uit zag. Heb al ondertussen een nieuwe kast op het oog? Hier afgelopen week niet geschilderd, want de verf was op. Had nieuwe besteld maar bleek dat ik per ongeluk de verkeerde kleur had besteld. Moest dus weer terug maar gisteren kreeg ik de goede binnen! Heb gosteravond meteen weer flink wat gedaan, heerlijk. Het bovenste deel heeft bijna helemaal een laag wit. De onderkant moet nog helemaal. Ik gok dat ie over een maandje helemaal klaar is haha.
Even een update van mijn kast . Ik wilde hem eerst wit verven, maar toen het bovenste deel klaar was en het in de woonkamer stond, stond het voor geen meter haha. Dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe kleur, zodat ie wat 'hipper' zou worden. En toen kwam ik bij de kleur 'authentic grey' van Flexa Creations uit. Zo ziet de kast er nu uit: