Dochter wordt van de week 1 jaar. Ze krijgt nog borstvoeding 3x per dag maar als ik haar laat doen, wil ze alleen smorgens aan de borst. De andere keren probeer ik haar aan te leggen maar vaak is dat een heel gevecht. Het lijkt alsof mijn productie ver beneden pijl is en dat ze er niks uitkrijgt. Heb geprobeerd met de kolf en totaal maar 20 cc, maar ik heb nooit makkelijk gekolfd. Heb de neusspray maar weer eens gehaald maar ik vind het zoooo jammer dat ze zelf niet meer wil. Zo'n gevecht, terwijl ik denk dat als het gewoon lekker loopt dat ze dan wel wil. Wat kan ik hieraan doen, zou nog zo graag wat langer doorgaan. Kan dat, of geeft dochter aan te willen stoppen? Overigens maak ik haar laatste tijd geregeld om 22.30 wakker voor een voeding als ze om 19.00 niet echt goed heeft gegeten. Is dat zielig?? mijn omgeving vind dat zielig dat ik haar daarvoor pak, maar dan drinkt ze nou juist wel goed (slaperig). Ze slaapt daarna verder tot smorgens 7. Hebben jullie tips, raad?
Mijn dochter van ruim 9 maanden begint ook te miepen bij de voeding voor ze naar bed gaat. Als ik haar voedt voor dat ik naar bed gaat, gaat het meestal wel goed. En 's ochtends meestal ook. Toch heb ik ook het gevoel dat ze er misschien zelf een einde aan wil gaan breien, dus ik lees even mee.
ik vind het zo geforceerd klinken (no offence!). Als je het nu zo terug leest hoe kijk je er dan zelf tegenaan? Denk je dat jullie misschien spruw hebben waardoor ze het niet fijn vind om te zuigen? De hoeveelheid die je kolft hoeft niets te zeggen over de hoeveelheid die zij drinkt. Je kind haalt altijd het meest efficiënt de borst leeg en kan dus veel meer drinken dan je denkt. Ik merk wel dat ik het zelf heel lastig vind om te zeggen dat ik stop of ga stoppen omdat ik het fijn vind om te doen. Het is een emotionele band die je voor je gevoel een beetje opzij zet wanneer je stopt (voor mij dan hè). Als mijn mannetje niet meer zou willen dan zou ik ermee stoppen, het moet voor ons allebei fijn zijn. Wakker maken zou ik zelf niet doen. Als ze gewoon van 7 tot 7 slaapt (of is dat alleen als je haar dan om 22.30 uur nog een keer pakt en anders niet? In alles is het belangrijk dat je je er goed bij voelt, wat anderen ook zeggen
Hier ook een strijd om de borst, van mijn kant dan ... Hij wil al heel lang niet meer bij me drinken, ik heb hem maanden gekolfde melk gegeven en inmiddels drinkt hij alleen nog 's morgens bij mij. Alle andere voedingen wil hij niet. Daar ben ik nu ook mee gestopt: ik bied het niet meer echt aan. Ik geef hem de kans maar hij wil het nooit. Ik begrijp je punt wel heel goed; ik vind het ook jammer om te stoppen, maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen: allebei. Voor je productie is het wel goed om 's avonds aan te blijven bieden, maar voor je dochtertje is het niet echt nodig (denk ik. Wordt ze anders 's nachts wakker? Dan heeft ze het natuurlijk wel nodig). Zolang jij het op kunt brengen zou ik er denk ik zelf wel mee doorgaan. Maar dan alleen voor je zelf en omdat het zo goed voelt. Voor haar hoeft het volgens mij niet perse. Zelf ben ik van plan nog zo lang als hij het wil in ieder geval de ochtendvoeding te geven. Daar genieten we allebei van. Dat zou je ook kunnen proberen. De strijd wat opgeven en alleen de voedingen waar ze om vraagt, geven. Sterkte met deze stap (ik weet hoe lastig het is )
Zo denk ik er ook over! Als ik het woord "gevecht" lees, dan denk ik: da's niet goed! Een kind van 1 jaar nog wakker maken zou ik ook niet doen.
Bedankt voor jullie reacties! Het is ook inderdaad een groot stuk emotie. Mijn oudste heeft maar 6 weekjes bv gehad en het liep helemaal verkeerd. Bij de jongste liep het toen ook bijna fout en was ik gekapt voor 1,5 week, toen kwam de spijt en heb het doorgezet en was en ben o zo trots dat we het bijna (op 2 daagjes na ) een jaar volhouden! En nu, nu kan ik er gewoon niet mee stoppen. Het is echt een gevoelskwestie. het woord gevecht is misschien niet zo juist gekozen, maar ze vraagt gewoon niet om voeding, maar na proberen net als vanavond drinkt ze toch wel. Mijn tsr duurt heel lang en vaak heeft ze daar geen geduld voor. Ik voel me dan zo falen dat het me niet lukt en dat helpt dan al helemaal niet mee. Voor mijn gevoel moet ik nog niet stoppen, maar goed als zij het wel wil..... Kleine meisjes worden ook groot. Ik heb het idee dat als mijn produktie wat hoger zou zijn, mijn tsr sneller komt en dat ze dan gewoon rustig kan dooreten. Maar kolven lukt niet echt dus de productie moet ze zelf wat ophogen toch? Ik probeer soms met de hand wat te kolven, maar dat is minimaal, helpt dat ook?? groetjes van een emo-mama!
Da's helaas niet altijd het geval. Ik heb die neusspray ook en bij mij komt de tsr soms zelfs helemaal niet (meer)... Ik hoop natuurlijk voor je dat het bij jou wel werkt als je het wilt proberen, maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Als ze het echt niet meer wil, probeer je de ochtendvoedingen eventueel in stand te houden, zo hebben jullie er allebei plezier van. Het is even slikken, maar een jaar is echt geweldig hoor! Petje af (zeker als je hebt moeten relacteren, da's niet niks!). En 1 voeding per dag is nog steeds 1 voeding! (zeg ik ook voor mijn eigen gevoel, hier is het inmiddels alleen nog maar die ene voeding en vanaf volgende week ook geen flesje meer tussendoor want dan is de vriezer leeg en kolven lukt bijna niet meer).