Ging bij toeval op mijn werk (verpleeghuis) mijn rooster van dec even overschrijven en meteen kijken naar jan. en tot mijn verbazing zie ik mij rooster niet meer staan in jan. en iedereen wel nu is mijn 0-uren contract beeindigd per januarie en krijg geen contact wie weet wat ik kan doen wil graag blijven werken.. en hoe bij zwangerschap.. en verlof met 0-uren contract? wie kan mij raad geven?
Ze kunnen toch niet zo maar je contract beeindigen zonder dat jij er van af weet? Lijkt me toch wel zo netjes als ze je dit in een gesprek zouden vertellen Sorry verder geen tips
heb al in mijn vrije dag gemailt krijg geen contact.. heb gebelt maar kom er niet door heen en gister avond eerder aan me avonddienst gegaan om met haar te praten .. maar helaas ze was weg dacht ik,, niet dus ze was bezig met nieuwe solicitatie voor de zorg! echt raar
Wat een rare streek. Zal ze vandaag gewoon platbellen, want al zou dit wettelijk kunnen, dan vind ik nog dat je mensen zo niet behandelt.
Ik denk dat dit wettelijk niet mag. Je moet je werknemer van te voren waarschuwen voordat ze het op het schema zetten.
Ze kunnen toch niet zomaar van een kant een contract opzeggen zonder opgave van reden oid? Of was het contract afgelopen ofzo?
nou kvind het wel een rare situatie.. dat je er zelf moest achterkomen dat je in januari geen werk meer hebt.. kzou ze ook gewoon platbellen.. moet toch niet kunnen dit!
jammer genoeg mag het tegenwoordig wel. Dit staat op internet: Mijn arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt af. Wat nu? Uw arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt automatisch ('van rechtswege') af op de dag na de in het contract genoemde einddatum. Dus zonder dat uw werkgever u hoeft op te zeggen, of dat u zelf moet opzeggen. Tegen die tijd is wel duidelijk of uw werkgever wil dat u inderdaad vertrekt, of dat u blijft. In het laatste geval zijn er 3 mogelijkheden: Stilzwijgende voortzetting. Er wordt geen nieuwe arbeidsovereenkomst opgesteld, maar u blijft gewoon doorwerken. Dan gelden automatisch de voorwaarden van het afgelopen contract. Dus is ook de duur hetzelfde. Een contract voor een half jaar wordt dus verlengd met nog eens een half jaar. Uitdrukkelijke voortzetting. Er wordt een nieuwe arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd opgesteld. Daarin kunnen nieuwe arbeidsvoorwaarden worden afgesproken en een nieuwe contractduur. U krijgt een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Uw werkgever is dan zo tevreden over u dat hij u in vaste dienst wil. je kan het nalezen op http://www.hetjl.nl/hetjl/
Jamaar dan is het een contract met een contracts duur en dus eindigde het contract...Dan mag dat idd al is het alles behalve netjes om dat op die manier te doen zonder boe of bah. Daarom vroeg ik al...is het contract afgelopen ofzo?
Tja...dan had je t ergens kunnen weten. Al vind ik t n erg onfatsoenlijke actie om helemaal totaal niks te laten weten en jou er op die manier te laten achter komen dat er geen vervolg contract is. Zou ik toch even aankaarten bij desbetreffende persoon/afdeling. Zo ga je toch niet om met werknemers/mensen!
Juist daarom , ik ga met haar praten straks ..anders bel ik zo op me werk 10 x en zo niet ga ik nar de hoofd personeelszaken misschien kan ik op andere afdeling werken ben beetje radeloos!
Hoe rot het ook is,volgens mij mogen ze een contract voor bepaalde tijd ten allen tijde van een kant opzeggen.Ook als jij hier niet vanaf weet.(al is het uiteraard wel zo netjes om dit van tevoren te melden) Waarschijnlijk moeten ze inkrimpen en dan gaan eerst de contracten eruit die voor bepaalde tijd zijn.In dit geval ook de jouwe dus. Misschien eens bij een uitzendburo gaan praten of solliciteren naar een nieuwe baan?Als ik het goed begreep werk je in de zorg,daar is gelukkig werk zat!Succes en sterkte!
jah maar er is probleem.. ben met opleiding begonnen .. en heb opleiding v-ig bijna klaar.. heb 1klein proefopdracht die niet afgetekend is.. waar ik dus net geen helpende diploma voor heb gekregen al heb ik de verzorgende -ig bijna af(ben dus jaar gestopt!) wil aankomende afmaken dus als ik NU de zorg uit ga kom ik er niet meer in! begrijp je? heb dit allemaal hier gedaan.. dus is het geldig!