help! eindeloze honger en weinig begrip cb

Discussie in 'Voeding' gestart door Jalea, 8 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ons mannetje kwam 3 weken te vroeg en was wat prematuur. 43cm en 2800gram, klinkt misschien wel redelijk in verhouding maar hij was echt enorm mager. vervolgens volledig borstvoeding wat opeens niet meer goed ging, hij is enooorm afgevallen (na 2,5 week opeens terug op zijn erg lage gewicht van dag 6). over op de fles, kreeg er direct een heel ander (veel alerter) mannetje voor terug. groot succes dus.
    maar toen is de ellende begonnen. meneer had enorme honger. cb vond dat prima want hij had dan ook wat in te halen, dus hij mocht behoorlijk wat hebben. uiteindelijk zaten we op 7x135ml terwijl hij iets van 3300gam was. 1e keer bij cb was toen hij 5 weekjes oud was, enorm gegroeid: bijna 53cm, en 3950gr. cb vind 7x135 veel te veel voor hem, dus hij moest naar 6x120. dat hebben we 5 dagen geprobeerd en was echt niet te doen. bijna onophoudelijk huilen! (hij kreeg friso comfort, we zijn er extra door gaan mengen op advies van cb).
    op eigen initiatief zijn we naar 6x135 gegaan. dat gaat iets beter maar nogsteeds veel huilen van de honger. op 7x135 was hij veel tevredener en sliep hij wel eens 5 a 6 uurtjes door! nu zijn we 'terug bij af' en mogen we al heel blij zijn als we de 4 tussen de flessen halen snachts. overdag is het een hele kunst om het te rekken tot de 4 uur die ertussen moet zitten van het cb.
    inmiddels zit hij volledig op friso extra sinds 3 dagen maar qua honger verandert er niets! (inmiddels ook per fles van 135ml 3 schepjes nutriton omdat hij uren later nogsteeds zure voeding omhoog krijgt en wegslikt waar hij last van lijkt te hebben, met nutriton gaat dat een stuk beter)

zo langzamerhand weten we het ook niet meer... hij is nu 53cm en 4060gram maar nog altijd heel dunnetjes, bij het badderen kun je zn ribbetjes tellen zodra ie beweegt, ook geen lekker bol baby gezichtje... hij is gewoon niet tevreden :(
    maar we willen hem natuurlijk ook niet overvoeden en een hele dikke baby ervan maken (wat het cb beweert... zij vinden 6x120 al veel voor zo'n kleintje, 6x135 al helemaal, laat staan dat we hem meer zouden geven!), de cb arts zei dat hij dan wel gewoon een baby zou zijn die geen grenzen kent en nooit ophoud met drinken zolang ie nog wat aangeboden krijgt, dus moeten wij hem maar leren wat genoeg is :evil: ](*,)

ik weet het niet meer.... wij kunnen niets anders bedenken dan honger, zelfs de wijkverpleegkundige was van mening dat het toch echt honger is! (inmiddels hebben we helaas een andere wijkverpleegkundige die niet zo meelevend is :evil: ) als we hem laten huilen dan krijst ie onophoudelijk door, niets niet zichzelf in slaap huilen oid. maar 6x135 is al ruim over de richtlijn van 150ml per kg ?! en als we hem meer geven al helemaal...

2. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    misschien een raar idee hoor maar volgens mij heeft je mannetje wel wat in te halen. Jij kent hem het beste en jij denkt dat hij honger heeft. Ik zou hem eens een tijdje geven wat hij hebben wil. Sam heeft ook zo'n periode gehad dat hij flessen dronk waarvan ik overtuigd was dat dat nooit kon passen in dat lijfje. Die had ook wat in te halen. Inmiddels drinkt hij minder als toen en gaat het harstikke goed.
    Probeer het eens een tijdje zou ik zeggen.
    Misschien moet je wel ff laten kijken naar het zuur want dat kan heel naar zijn. Sam heeft verborgen reflux. Wel het zuur maar niet spugen.
    Misschien kan je je door laten sturen via je HA naar een kinderarts omdat je geen vertrouwen hebt in de WV op het CB. Als je dit echt vindt zou ik ook een klacht indienen. Anders gebeurt er nooit wat in zulke situaties....

3. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik ken het zo soort van verhaal.

brandon was el normaal geboren. maar die kreeg de borst en binnen 10 dagen zat die weer over zijn geboortegewicht heen. na 2 weken begon de elende. hioj krijsen krijsen krijsen. 2 weken lang. niemand wist wat er was. cb elke dag gebeld. eerst de ene borst dna de andere. en steeds wedr het advies weer anders.
    uiteindelijk maar borst en flesvoeding comiberen. en toen met de fles was die stil maar zodar die alleen de borst kreeg niet stil dus uiteindelijk over gegaan naar alleen de fles. eerst kreeg die ook meer.
    hij had zo erge honger dat die tot 2 maanden 7 keer ene fles kreeg van 135ml. wel begin opbouwend dan he. en met 9 weken zat die op 6 keer voeding van 135 ml. hij ahd het echt even noig. wnat met 4 weken zat hij weer onder het geboortegewicht.

en nog steeds zit hij aan de grens met wat hij mag hebben.
    maar als ik kijk naar de grafiek bij het cb is die kwa lengte boven aan en kwa gewicht in het midden en dat is altijd al zo geweest.

4. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Meid als jij denkt dat hij behoeft heeft aan meer zou ik dat idd gewoon even geven. Ik had begrepen dat je iig niet meer dan 1,5 liter per 24u moet geven.

FAyley is nu net over de 3,5 kg maar dronk al met 3200gr 7x120 weg en valk daarna 6x 135. Sinds de laatste 2 dagen drinkt ze 4x 135 en 1x 140-165. Dit is ook meer dan het ADVIES van 150ml/kg. Voordeel is dat als ze iets minder wil dat ik weet dat ze genoeg binnen krijgt volgens het advies ;)
    Bovendien zeiden ze mij bj het CB dat de ene beeb gewoon meer drinkt dan de ander.

Maar als je het echt niet vertrouwt, omdat je denkt dat er wat aan de hand kan zijn: Stap naar de HA! Volg je instinct, het is jouw kind en CB is er om advies te geven en geen regels op te leggen.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Prober eens te voeden op verzoek en kijk dan hoevaak en hoeveel hij eet. Wat CB zegt is altijd een ADVIES en RICHTLIJN. Zij zijn geen babypolitie hoor! :p

6. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi hoi,

Als je mannetje met 7x 135 tevreden is zal ik hem dat gewoon geven. Hij heeft natuurlijk wel wat in te halen. Elk kind is anders de 1 heeft gewoon meer nodig als de ander. Je moet alleen niet MEER gaan geven want hij zit met 7x135 aan de 945 ml per 24 uur en het maximum is niet 1,5 liter maar 1 liter. Meer geven is een overbelasting voor de nieren en dus niet goed. Het CB is er voor advies en niet voor opdrachten! Alle cijfertjes zijn richtlijnen en gemiddeldes maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Mijn zoontje heeft bijvoorbeeld heel lang te weinig gedronken, bij lange na niet de 150 ml per kg. Ik kreeg er niet meer in maar hij groeide goed dus...no problem. Je kunt natuurlijk altijd een afspraak maken met een kinderarts, die hebben toch vaak een totaal andere kijk op onze beebs dan het CB. Ik loop met Colin bij de KA en waar het CB zei dat hij veel te weinig dronk, was de kinderarts tevreden. Zij gaf aan dat wanneer hij goed groeide (niet te veel en niet te weinig) dat dit prima was. Aangezien ik uit je verhaal proef dat je er behoorlijk onzeker van bent geworden raad ik je aan toch eens met een kinderarts te praten. Is misschien geruststellend wanneer deze je advies geeft.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weer een tevreden mannetje hebt!

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Je zou ook 6 flessen met iets meer kunnen proberen....of idd 7 x 135 ml....

Kijk gewoon naar hetgeen hij het meest tevreden van is. Rick heeft heel lang 5 flessen gedronken van 200 ml waar andere kindjes van die leeftijd op 4 zaten, maar hij is gewoon enorm lang (nu 77 cm) en heeft dus gewoon ook wat meer nodig!

Als je het echt niet meer weet, kun je ook eens een afspraak maken met je eigen huisarts en kijken wat deze er van zegt. Dat heb ik hier ook gedaan omdat ik van het CB ook niet veel wijzer werd. Zij was enorm tevreden over Rick....ze schrok toen ik zei dat hij 10 kg ong. weegt...."waar dan?" was haar reactie, want hij is echt niet dik...maar dat komt dus omdat hij zo lang is. Ik hou me aan het advies van mijn huisarts van hetgeen hij maximaal mag hebben en daar doet hij het uitstekend op!

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft ook altijd boven de richtlijn gezeten hoor! En de nachtvoeding moesten wij niet mee tellen, die moet je als extra zien. Nog wel even iets: ga eens naar een osteopaat. Wij dachten ook dat Esmee altijd honger had, maar het bleek dat ze altijd pijn heeft gehad (verschoven nekwervel) en waarschijnlijk troost zocht in eten. Nu een behandeling gehad en ik ben al gaan minderen met de flesvoeding! Het wordt bijna altijd vergoed, dus je kunt altijd even gaan.

9. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik zou mn kindje geven wat hij wil als hij honger heeft zal ik hem wat geven hoor,

Mn meisje was ook 3 wkn te vroeg en 2900 gram ook een kleintje en met de leeftijd wat je zoontje nu is was ze nog maar 3650 gram en 50 cm ze is nu nog te licht voor dr leeftijd met 8880 gram.

Maar ik zou gewoon kijken wat hij nodig heeft hoor dat heb ik ook altijd gedaan en mn meisje doet het verder harstikke goed en is altijd tevreden geweest.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier precies hetzelfde verhaal. Tymen is 4 weken te vroeg geboren en na een moeizame start ook enorm gaan eten. Op het cb zeiden ze ook dat hij wat in te halen had dus we mochten hem wel meer geven als hij honger had. Op een gegeven moment, hij was toen zo'n 2 maanden oud kreeg hij 5 tot 6 flessen van 135 cc. Dit was te weinig dus toen in overleg met cb (maar hadden ze het afgeraden had ik het nog gedaan) naar 5 tot 6 keer 180 cc (150 water/ 5 schepjes). Hij is toen vrij vlot overgegaan naar 5 flessen. Het ging een poosje goed tot hij weer hongeriger werd, dus wij de flessen weer ophogen.

Tymen is ook altijd heel mager gebleven, dus kreeg zeker niet teveel. Inmiddels zit hij op 4 flessen van 270 cc. En nog is hij niet te dik, hij is nog steeds eerder mager.

Ik zou jouw kindje gewoon meer geven, zolang je idd maar niet boven de liter uitkomt. En het cb is voor advies, je moet vooral op je eigen gevoel afgaan. Als je denkt dat je kindje honger heeft gewoon meer geven.

11. HOi

ik zou gewoon geven,als hij honger heeft en tevreden is.
    SOms overdijft het cb zo.
    Luca kreeg ook altijd teveel volgens hun.
    HIj was bijg eboorte 3030gram en 50cm Niet zo zwaar ofzo.
    Maar hij haalde het snel in hoor.
    HIj is een lekker mollig ventje.
    In begin,was hij best veel bij gekomen.Maar nu is hij beweeglijker en komt hij mindfer bij.
    Eerst was het dik een kilo per maand........
    De laatste keer was Luca 66cm en 7920 gram. Een stevige vent.
    Nu is hij op een maandje maar een halve kilo bij gekomen,maar de lengte schiet echt flink op.

Wat ik maar wil zeggen, als hij gaat bewegen, en hij zou wat molliger zijn. Hij beweegt,kruip,loopt het er wel af. Je kunt je kindje geen honger laten lijden.
    Misschien anders iets water?
    Maar als hij echt honger heeft helpt dat niet hoor.

Ze hebben idd een richtlijn per kilo lichaamsgewicht 150cc ofzo.
    MAAR nooit meer dan 1 liter,kunnen geloof ik de niertjes niet aan.

LUca heeft altijd vaan tgen 900-1000cc aangezeten.
    Dus het maximale.

Geloof in je eigen gevoel. Je kunt cb bellen,maar zei zitten niet met een hongerige baby.
    Ik ken je gevoel.
    volg je moederinstinct.

O ja, luca had in begin ook vaak dat hij spuugde. Volgens mij doordat hij te snel dronk,te gulizg was,kwam er weer wat uit.

groetjes en succes

12. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Het stomme is dat mij CB zei dat het best wel iets meer mag als 1 liter. Ik heb met 7 weken 6 flessen van 180 gegeven en naar een paar dagen werden het er vanzelf 5 omdat hij iets langer doorsliep.

Ik zou het gewoon geven en als het CB de volgende maand wat zegt dan zeg je gewoon dat je gedaan hebt wat ze zeiden dan zeuren ze ook niet.

Ik mag nu ook 5x210 gaan geven omdat Finn ook steeds honger heeft. Maar ga zelf eerst de ene fles 180 en de andere 210 (vooral de avondfles)

13. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Mij is door cb ook gezegd dat het max 1,5 liter is....

En ach de een kan natuurlijk meer hebben als de ander ;)

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ons gea was ook altijd hongerig en bi jhet tweede bezoek aan het cb kreeg ik dus ook te horen dat ik haar te veel gaf ook 7x135 dat moest naar 6 flessen nou ik had hier drama!
    ben toen in een keer overgestapt op nutrilon forte dit is een hele tijd goed gegaan ze kreeg toen 5 flessen 120
    nu is ze viermaanden en krijgt ze vier flessen 120
    plus smorgens fruithapje en savonds groente en door de laaste fles nutrix vanille...
    ik heb nu geen problemen meer met haar ze is nu een heel tevreden kindje

mijn dochtertje was ook te vroeg geboren en heeft bij mij veel te weinig gekregen dus had ze ook wat in te halen het cb zei ook tegen mij niet meer dan zoveel geven en blablabla ik heb toen gezegd dat ik mijn dochtern iet met honger laat liggen als je zelf honger hebt eet je toch ook?
    en ik vind als je borstvoeding geeft weet je ook niet hoeveelze binnen krijgen..
    dus als ik jou was zou ik gewoon mijn gevoel volgen en doen wat je zelf het beste lijkt op het buro gaat het volgens boekejs en regeltjes en daar is elke baby gelijk helaas is dit in de praktijk anders...

de laaste keer dat ik geweest ben heb ik aangegeven dat mijn meisje zo hongrig was noiu ik kreeg te horen dat ik maar gewoonb zo moest doorgaan en absoluut nog niet mocht beginnen met bijvoeden dus ik zei wel van oke dan wacht ik daarmee ondertussen doe ik het tegendeel ;)

volg je gevoel....... een ander weet iet hoe jou kindje is...

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    of 6 flessen gaan geven met meer of gewoon weer 7 flessen van 135
    wij hebben dit ook gehad Teun kreeg eerst bv maar na een week of 4 had ik bijna niet meer..,huilen huilen en nog eens huilen.....fles erbij ook klein begonnen en daarna volledige fles...eerst zat hij op 7 flessen van 150 ml+5 schep....na 3 mnd pas naar 6 fles en 180 ml+6 schep en nu zit meneer met bijna 5 mnd op 4 fles van 210 ml + 7 schep....ook te veel volgens het cb maar hij is lekker vrolijk en allert en huilt bijna niet.....ze geven het echt zelf wel aan hoor...dus lekker wat extra geven......

evt probeer je het eens uit, 1 fles een grotere hoeveelheid klaar maken drinkt hij die op dan weet je dat hij te kort komt.....een hongerig ventje is niets en maakt je alleen onzeker

suc6

Deel Deze Pagina