geen melk meer?

Discussion in 'Voeding' started by Mamzie, May 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal

ik geef borstvoeding en dit gaat best wel goed.
    Maar sinds een paar dagen is Erik best wel onrustig aan de borst.

nu ging ik ff kolven om te kijken hoeveel eruit zou komen.
    heb een electrische kolf.

maar er kwam bijna niks uit :confused:
    nog eens geen bodempje van de fles.

wat moet ik nu doen? bijvoeren?

sinds een aantal dagen is ie soms ook echt ontroostbaar als ie huilt
    dacht eerst krampen. maar kan het ook van de honger zijn?

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Niet meteen panikeren dat je geen voeding meer hebt ofzo. Heb je voor het eerst gekolfd of heb je het al eerder gedaan?
    Als dit de eerste keer is, kan het zijn dat je de techniek mss nog niet helemaal onder de knie hebt.

3. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    en bv is wat anders dan kolven
    je bent gewend om bv te geven en
    niet gewend om te kolven dus dat heeft ook tijd nodig, als ik jou was zou ik hem wat vaker aanleggen en eventueel kijken op
    www.borstvoedingsforum.nl
    daar hebben ze handige tips
    voor je gewoon intypen bij zoeken en je krijgt genoeg links
    elkgeval succes en je bv is echt niet op hihi

4. ik heb dit ook gehad... nadat ik een borstonteking had gehad,
    ik kolfde vaker... en wilde dus voor de nacht kolven... Quinton was de gehele week al onrustig ineens... ik ben een uur bezig geweest en had in totaal van beide borsten 40cc, alleen hij dronk er 100... even later werd hij wakker, honger, ik eten geven, hij was al snel klaar met de borst toen maar die 40 gegeven, uiteraard nog steeds honger niet stil te krijgen...
    even later weer geprobeerd, weer niks...
    omdat hij zo'n honger had, heb ik uit nood FV gegeven van het gratis proefpakje wat ikhad, het was wel voor 6 maanden en ouder, dus wat verdund gegeven, wist ook niet hoe en wat en het was savonds laat...
    snachts kwam hij weer
    honger, weer geprobeerd, weer niks... toen weer maar fv gegeven en hij sliep perfect, zo ook de paar keren erop...
    het was een wereld van verschil...
    toen ben ik meteen overgegaan op FV... wa bij mij wel meetelde was de pijn die ik had aan mijn tepels met voeden... dus was ik snel overgestapt

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat je kolft zegt niks over de hoeveelheid melk die je hebt. Ik heb soms keiharde borsten maar krijg dan hooguit 50ml gekolfd, ik en mn boobs zijn gewoon geen kolfapperaat meer gewend.

Je moet je kindje gewoon extra veel-vaak aanleggen. Zo om de 2u overdag, snachts mag er wat meer tussen zitten. Na een paar dagen zul je merken dat je in eens weer melk vollop hebt.

Verder kan onrust ook voorkomen uit een boertje wat dwars zit dus misschien tussendoor eens laten boeren en kwampjes zou op zijn leeftijd ook nog heel goed kunnen. Je kan zn buikje masseren met wat babyolie, zachtjes fietsen met zn beentjes, hem wat op z´n buik leggen of cinababy van VSM aan heb geven (of een combi van deze dingen, wat voor jullie werkt)

Als je bv wil bijgeven is bijvoeden met fv vaak funest. Je boobs zullen dan geen teken krijgen dat ze meer melk moeten aanmaken en zal de productie niet stijgen, misschien zelfs minder worden. Mijn advies dus aanleggen, aanleggen, aanleggen.

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal.

Heb wel vaker gekolfd en dan kwam er heel veel uit.
    Ik voed al om de 2 uur. Sinds een paar dagen zelfs om de 1 -1,5 uur omdat Erik dan echt huilt van de honger.

Het is nu half 9. Om kwart voor zeven heb ik gevoed. Om 8 uur weer. En nu is ie net 10 minuten er vanaf en hij is weer ontroostbaar aan het huilen.
    Meestal als ik met mijn hand in mijn tepel knijp om te kijken of er nog veel melk uit komt dan komt er nog veel melk uit.
    Nu komt er geen drup meer :(

En mijn borsten voelen juist helemaal niet vol aan. Juist slapper.

7. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Hoi Kiowa,

Kan best hoor dat het een paar dagen wat minder gaat. Sven heeft dat ook wel eens. Hij moet dan regelen. Hij komt dan heel vaak. Soms wel om het uur. Wat hier boven ook al is gezegd veel aanleggen.

Als ik merk dat mijn borstvoeding wat minder is (kan komen door ongesteldheid of als ik twee dagen gewerkt heb) las ik een regeldag in als het kan. Ik ga dan lekker met mijn mannetje op bed liggen, doe de hele dag niks in het huis. Laat alles aan mijn man over. Bij elke kik leg ik hem dan aan. Tussendoor lekker knuffelen/spelen en slapen. Als je zelf goed uitrust geeft dat je borstvoeding ook een boost.

Je moet echt ff op het borstvoedingsforum kijken. Dat heeft mij ook door veel dips en onzekerheden heen geholpen. Ik voed Sven ondertussen al weer bijna vijf maanden. Je kan daar alles opzetten. Niks is gek. Heel veel herkenning. Veel info van ervaren moeders. Moet je ook even zoeken onder clusteren. Veel baby's doen dat s avonds. Zich voltanken voor de nacht. Ze liggen dan de hele avond te drinken. Heb hier zelf geen ervaring mee.

Oh ja, ik begon het ook pas na twee en halve maand echt leuk te vinden. Ben nu zo blij dat ik heb doorgezet. Het wordt echt steeds makkelijker

Nog een oh ja, kolven zegt helemaal niks over de hoeveelheid melk die je hebt. Je kindje drinkt vele malen effectiever uit de borst dan zo'n siliconen plastic geval met een pomp er aan.

Veel succes en liefs van deze kant

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Daarbij kan het ook nog zo zijn dat je kindje niet altijd honger heeft maar dat het gewoon zo lijkt (zuigbehoefte bv)
    Als je te snel aanlegt drinkt ie minder en is z'n maagje ook weer sneller leeg zodat ie ook niet went aan iets langer over de voeding doen.

Maar aan de andere kant kunnen het ook gewoon echt regeldagen zijn en kun je het beste gewoon ontspannen en veel aanleggen. Stress is natuurlijk ook niet goed voor de productie (en geloof me, als je al gespannen bent voor je gaat kolven komt er van het kolven vaak ook niets terecht weet ik uit ervaring ;))

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb een beetje een vergelijkbaar verhaal als CaatjeMo...heb een moeilijke tijd gehad met bv...tepelkloven, borstonsteking enz. Rond drie weken was yara ook heel onrustig, veel huilen. Wat bleek, door mijn stress en onrust (ik was gewoon bang om haar aan te leggen, had zoveel pijn!) was mijn productie ook heel erg teruggelopen. Ze moest bijvoeding met de fles. omdat ze ook veel afgevallen was.
    Na het eerste flesje kv (dat ze binnen notime leegdronk) zag ik zo'n tevreden gezichtje!
    Ik ben gaan kolven, en heb nog een tijdje gecombineerd, maar ben nu helemaal over op de fles.

Ik vond het vreselijk moeilijk om te stoppen, maar t was voor ons uiteindelijk het beste!

Veel succes, hopelijk gaat t gauw weer beter..snuffel idd nog s rond op internet anders!

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en tips :)

We hebben gisteravond Erik even voor 1 keer een flesje gegeven.
    Dit vond ie wel oke. Maar daarna wilde hij toch weer ff de borst.
    Ondertussen zat er zoveel tijd tussen dat ik weer heel veel melk had :D
    Het stroomde er gewoon uit hihihi
    Dus aan melk gelukkig geen gebrek hier :D

En de flesvoeding kan gelukkig in de kast blijven staan hihihihi

Kolven is dus niks voor mij.
    Kreeg/krijg er ook altijd pijn van. Dus deed het al niet zo vaak ;)

11. missgwen

missgwen Bekend lid

Apr 23, 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    hoi

in het begin is het vaak even pijnlijk bij mij ook op den duur heb ik er geen last meer van
    ik weet niet wat voor kolf je hebt electrisch of hand
    maar dat je rustiger begint met kolven
    want het kan zijn dat je hem te hoog hebt staan of dat je iets te hard met de hand kolft
    ik kan hem niet op de hoogste stand doen want dat doet pijn.
    misschien dat dat ook bij jou de reden kan zijn

Share This Page