Mijn dochter heeft het elastieken ontdekt...heerlijk natuurlijk maar deze mama is bijna alle spelletjes vergeten. Het enige spelletje wat ik nog weet is: Tip tap top, erin, eruit, erop, eruit, sluit, stiek uit. Wie helpt mij met de andere spelletjes?
Oh leuk! Wij zeiden altijd: elastieken, elastieken, erin erop eruit, draaien.... Kippekruid. En dan moest hij steeds hoger om de benen heen. Verder heb ik geen idee
Idd steeds hoger...dat is dus het spelletje wat ik bedoel maar met andere woorden. Maar ik kan mij ook nog herinneren dat wij dat stiek kruisten of opzij "trokken" en daar hoorde dan ook een spelletje of rijmpje bij dacht ik maar echt weet er niks meer van verder.
Ohja dat deden wij ook ja. En ook nog met je ene been tussen de elastieken en je andere been eruit, en dan springen en je andere been tussen de elastiekenen 1 been eruit. Maar jeetje war is dat lang geleden zeg haha
Hahaha geweldig! Vroeger veel gedaan! We zongen altijd 'elastieken erin eruit erop eruit, draai, spring weg!' Was het ook niet zo (buiten het stiek steeds hoger) dat je uit een moeilijke knoop moest springen en dan recht op de elastieken moest landen met je voeten?
Wij maakten er een driehoek van, tussen paaltjes. En dan eerst erop springen, naar de volgende, omdraaien, zo rond. Daarna met 1 been een rondje, daarna met 1 oog dicht en zo was er een hele riedel. Als je mis sprong, moest je opnieuw beginnen.. Haha leuk zeg, die nostalgie
Inderdaad elastieken erin erop eruit kippekruid die ken ik ook. En wij deden ook wel helemaal om het elastiek heen hinkelen, dus met een been tegen het elastiek aan en dan om allebei de personen langs het elastiek hinkelen. En nog veel meer, maar echt geen idee meer
Leuk elastieken! Deed ik vroeger ook vaak op school en met mijn zusje. Op youtube staan wel een aantal filmpjes zag ik net.
Elastieken was altijd zo leuk ik heb even op youtube elastieken ingetikt en dan krijg je wat voorbeeldfilmpjes, misschien is dat handig? Mijn dochter kent het blijkbaar ook, heb het op school bij haar alleen nog niet gezien dus waar ze het van kent?! Haha! Kun je die elastieken nog krijgen in de winkel dan?
wij hadden hele serie spelletjes. ook in 2 groepen van 3 meisjes. Dan houdt 1 groep de elastiek vast in een driehoek en de andere moeten rond springen in diverse vormen [eerst rechts overheen, dan links, vervolgens kruiselings, vervolgens achterlangs, achterlangs kruiselings enz]. De elastiek ging steeds hoger [kuiten, knieën, billen, middel, schouders, nek, hoofd, net boven hoofd en armen omhoog gestrekt]. En dan als een gek springen om met de voet zo hoog te reiken. Ik krijg hier heimwee van )
Wauw dat is lang geleden hahahahaha helemaal vergeten! Weet ook absoluut niet meer wat we zongen. Zal het eens aan mijn zussen vragen die zullen het nog wel weten denk ik
Ja het principe elastieken ken ik ook nog wel... maar de bijbehorende rijmpjes..... ik zou t echt niet weten. en over de verkrijgbaarheid... volgens mij maakte mijn moeder ze gewoon van onderbroekenelastiek.
Leuk elastieken! Heel veel gedaan vroeger. Wij deden het niet met een rijmpje. Wij deden 10 verschillende sprongen. En daarna dezelfde sprongen, maar dan steeds hoger.
Erover Erin Eruit Erin Erop (wijdbeens dus links en rechts op elastiek staan) Ernaast (ooo wijdbeens) Draaien (met elastiek tussen je enkels) Uit spring over Draaien Erop Eruit Dat zit nog steeds in m'n hoofd gestampt haha
Wij deden een versje: E-la-stie-kèn. Erin, eruit, erop, eraf, halve draai, kippekraai! Wat een leuke herinnering ja!
In spin de bocht gaat in eruit spuit de bocht gaat uit.. Zoiets toch??? Speelde vaak buiten met elastieken. 🙋🙋