Help elkaar van de test drang af!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MICH18, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Pleak, nog steeds geen positieve ovulatietest dus? Wel vervelend dat je cyclus weer langer is deze ronde.

Denise1605, ik heb ook niet de hele dag door rekbaar slijm, meestal op bepaalde moment, ik check het dus wel eens een paar keer per dag.

angels1980, je begint dus al wat kwaaltjes te krijgen.

2. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    @sassie en pleak, klopt altijd fijn nieuwe kleding te kopen hihi!
    Heb toch maar de ovulatietestjes gedaan van kruidvat... (daar had ik er nog een paar van liggen... moet ik zometeen nog doen, was die vandaag vergeten.. maarja..ik zit deze week alweer 2 weken na mijn 'menstruatie' dus ben gister begonnen met testen!
    Vind het toch een fijner gevoel, te weten wanneer je eisprong is.. Als ik hem zo duidelijk voel als vorige maand is dat natuurlijk heerlijk!!

Jij nu lekker op het wachtbankje! Spannend he!

@ denise, slijm checken probeer ik ook te doen hoor.. hihi al weetik niet precies waar ik op moet letten!!

Hoe is het met jou nono?

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Sassie, ziet er goed uit :) Nog 2 weekjes dan weet je of het raak is :) die steken zijn idd waarschijnlijk een signaal dat je ei aan het springen is. Spannend :) :D
    Hier nog geen positieve test hoor... vanmorgen was hij iets donkerder dan gister (hij leek eerst heel licht maar werd later toch iets donkerder (ik test altijd eind van de ochtend rond een uur of 11) Maar de steken rechtsonder in mijn buik zijn weg (sinds eergister of zo) en nu heb ik steeds menstruatie-achtige krampen. Slijm was er vanmorgen wel, heel rekbaar, maar wit en ondoorzichtig. Ik snap er niets meer van!!! Hopelijk snel mijn ei :( vind het niet meer leuk nu!
    @ Mich, vind ik ook hoor dat echt rust geeft, Hopelijk voel je'm weer net zo goed als vorige maand! Dat maakt het nog wat makkelijker ;)
    Nou ja bij jou ook hopelijk snel je ei! Wij (jij Sassie en ik lopen dan ongeveer gelijk; er van uitgaand dat mijn ei de komende dagen toch wel eens gaat springen ;))
    idd Nono hoe is het bij jou??
    Djennes, kom jij ook af en toe nog wel eens spieken??

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Mich, wat een heerlijk lachebekkie heb je!! Ik zag in je onderschrift staan dat je mee doet aan de baby van de maand verkiezing, mijn stem heb je ;) Heerlijk vrolijk koppie :)

5. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hihihi bedankt pleak! Ben ook heel trots op hem!
    Normaal wil ik een beetje anoniem blijven op dit forum..
    Maar dacht ach! hihi ik probeer het eens!

Ik had tot mijn verbazing, net een best wel duidelijke ovulatietest maar weet niet echt of die positief is... hopelijk straks toch nog voor de zekerheid knuffelen met vriendlief!

Hoe zit het met jullie hebben jullie ook zoveel cadeau´s??
    Denk toch dat we wat teveel hebben en wat dingen moeten laten!
    Maar daar denkt vriendlief anders over! hahaha

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hi Mich, anders even een foto plaatsten van je ovulatie-test? Kunnen we mee kijken?
    Begrijp dat je trots bent hoor!!

Vanavond komen de ouders van mijn man langs, mijn zoontje krijgt een toet-toet autootje van hun voor zijn garage en van ons krijgt hij ook 2 autootjes en een setje van little people met sinterklaas. hij is net jarig geweest dus we houden het klein nu ;)
    wat heb je allemaal gekocht dan?

7. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ok meiden even jullie advies.. Ik zit nu op dag 7 van mijn cyclus aangezien vorige week dinsdag mijn menstruatie begon. Stel dat ik zou willen beginnen met ovu testen hoe moet ik dat dan doen? Wanneer zouden jullie beginnen met die testen? En moet je dan elke dag testen? En als ik ze vandaag ergens wil kopen welke zouden jullie dan aanraden?

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Vanmiddag nog even een ovulatietest doen, maar als het goed is dan is deze negatief. Hetgeen wat ik gisterenavond gevoeld heb dat was mijn eisprong. Ik had daarna nog een beurs gevoel in mijn onderbuik (en klussen was ook soms ietwat pijnlijk/ongemakkelijk) en nu heb ik geen last meer.

MICH18, ik heb wel eens gelezen dat die ovulatietesten van Kruidvat niet zo best zijn, dat kraanwater en mannen ook positieve testen krijgen :(

Pleak, hopelijk heb je toch een dezer dagen een positieve ovulatietest. Ik vind het wel leuk om samen met anderen op het wachtbankje te zitten.

Denise1605, ik heb 4 jaar geleden ovulatietesten van Sensitest (www ervoor en nl erachter) gebruikt en die vond ik altijd wel duidelijk. Nu had ik via MP ovulatietesten van Wondfo gevonden (nieuw in verpakking, iemand die ze regelmatig aanbiedt) en die waren een stuk goedkoper en werken ook prima. Ik heb meestal dipstick (een strookje die je in een potje urine moet dippen) die zijn het goedkoopst, maar je hebt ook midstream (moet je in je straal plas houden, vind ik wat moeilijker) en cassette (moet je met een pipet druppelen) dus het is een beetje wat je zelf handig in gebruik vindt. Op Sensitest zie ik dat je voor 12 dipstick ovulatietesten 12,49 moet betalen excl verzendkosten. Via degene op MP betaalde ik laatst voor 12 dipstick ovulatietesten en 5 dipstick zwangerschapstesten 8,50 euro incl verzendkosten!

Normaal heb je ongeveer 14 dagen voor je verwachte menstruatie je eisprong, bij een cyclus van 36 dagen is dat bij jou rond dag 22 geweest. De LH-piek begint vaak 2 dagen vantevoren, waarschijnlijk had je vorige ronde dan op dag 20/21 je eerste positieve ovulatietest kunnen hebben. Nu kan je volgende cyclus korter zijn. Bij een cyclus van 28 dagen raden ze meestal aan om op dag 10/11 te beginnen.

@ Sinterklaas. Het klinkt misschien raar, maar wij doen dus niks. Manlief moet vandaag een middagdienst werken en is dus niet thuis. Zondag zijn mijn ouders geweest en die hebben (uit naam van Sinterklaas) teveel cadeaus gegeven. Vanmiddag ga ik naar mijn schoonouders en die hebben ook cadeaus gehaald. Ik vind het dus wel voldoende. Ik had wel cadeaus gehaald, maar die leg ik over 3 weken gewoon onder de kerstboom.

9. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Sassie bedankt! Ik twijfel nog heel erg of ik wil testen met ovu testen, had voor mezelf eigenlijk gezegd dat ik dat nu nog niet wilde. Maar soms slaat de twijfel toe! Als je om de dag klust is de kans toch net zo groot dat je je ei niet mist??

10. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    @ Pleak, wij hebben die toettoet garage ook al gekocht, dan 2 boekjes van woezel en pip. We hebben een pratende woezel, een loopkarretje van vtech, en koekjestrommel van fisherprice die praat, een brandweerauto, nog een kevertje die beweegt en die je kunt trekken, olifant met ballen en megabloks.. Dus best wel veel he?:D

@ Sassie Ja dat klopt van die ovutesten.. maar die zijn dan niet knal positief dacht ik, gewoon een streepje dat klopt.. die moeten echt wel een beetje aan de eisen voldoen..
    Die van mij was DENK ik nog net geen knal... ik denk vanavond pas..
    maar we hebben wel lekker geknuffeld... Heb hem toch nog hier bijgevoegd.. (had gister ook wat rekbaar slijm.. klein beetje hoor.. maar merkte het wel op..) Dus hopelijk zit ie eraan te komen, en heb ik deze maand geen lange cyclus!

@ Denise, als jij nog niet wilt beginnen aan ovutesten.. zou ik het niet doen, ga je gevoel af meis!! Het geeft mij zelf meer rust.. maar kan begrijpen als jij er nog niet aan wilt beginnen!

11. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Denise, lastig te zeggen wanneer je zou moeten beginnen met ovulatie testen.. je vorige cyclus was 36 dagen, maar dat betekend in jou geval niet dat je volgende cyclus ook zo lang wordt.. die zou wel eens veel korter kunnen zijn... (ik zie dat Sassie dat ook al heeft gezegd ;)) maar hoeft niet, als je dan eerder begint krijg je wat ik nu hebt en geeft het alleen maar frustratie wanneer die stomme test nou eens positief wordt ;) wat je zegt, als je al om de dag klust dan schijnt dat al ideaal te zijn hoor voor een mogelijke bevruchting..
    Kijk maar, ik denk dat het voor iedereen anders is hoe het 'helpt' om ovulatie testen te gebruiken. Vorige maand vond ik het echt heel erg fijn dat ik wist wanneer mijn ei was geweest.. straks denk ik er vast weer zo over alleen voor nu wordt ik er een beetje gek van.. :x :)
    Ik bestel mijn testen trouwens bij zwangerenkids, ik zal die jij noemde Sassie ook eens gaan bekijken. Ondanks dat deze al niet zo duur zijn vind ik dat er nog flink wat geld in gaat zitten!

@ Sassie, samen op het wachtbankje lijkt mij ook weer leuk :D alleen is die stomme test vandaag weer niet positief. Ik klus gewoon lekker vrolijk verder met mijn man, dus als ik'm met testen mis maakt het nog niet echt uit, maar toch.. de gedachte dat dit weer een cyclus van waarschijnlijk tegen de 40 dagen wordt terwijl het eindelijk de goede kant op leek te gaan frustreert me gigiantisch :(
    Nou ja wie weet.... misschien morgen..
    en sinterklaas; wel handig hoef je niks meer voor kerst te kopen :p Jammer dat je man moet werken! Mijn man werkt ook regelmatig middagdiensten, dan komt hij halverwege de avond weer thuis. Zuo dat toch jammer vinden op sinterklaas avond, maar ik begreep dat je het wel al een soort van heb gevierd :)
    Ben benieuwd wat je ovulatie-test vanmiddag zegt :)

@ Mich hahahaha :D och jeetje... en dan klaagt mijn man over mijn aankopen voor mijn zoontje :$ hihi.. Maar wel allemaal leuke dingen!! Wil je dat allemaal voor sinterklaas geven? Je kan ook wat voor kerst bewaren?
    Ik vind het soms wel moeilijk om maat te houden hoor! Dan ben ik in de winkel en zie ik zoooooooooooveel leuks ;) Hij heeft ook al ongelofelijk veel boekjes, maar elke keer koop ik ze toch weer. Hij is ook nog eens lid van de bieb, maar zelf kopen is toch het leukst.
    En nu met die toet-toet garage, heb je al die leuke uitbreidingen.. haha dan gaat dat weer kriebelen. Maar ik heb mijn man moeten beloven nu even niets meer te kopen (behalve kleertjes natuurlijk ;)) lastig ;)

12. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ja klopt! hihi
    we doen met kerst niks onder de boom!
    We wilden eigenlijk nog wat houden voor als die een jaar werd, maar daar is niks meer van gekomen!
    Ik ben de rest van de dag druk dames, dus mij zul je niet meer veel zien! hihihi Veel plezier allemaal!!

13. nono

nono Niet meer actief

Mich! Ik hoop dat je ei er snel aan komt. :D

Dames ik heb iedereen proberen te volgen maar het is zo'n ontzettend veel lezen, haha!

Hier van Zaterdag tot Maandag ongesteld geweest en ineens weer over. Ik was vannacht zo misselijk dat ik niet kon slapen en m'n onderrug is killing me. Maar!!! Ik heb de ovu testjes in huis gekregen en wou voor de gein eens 1 doen. :D Als ik zwanger was geweest had 'ie wel geknalt.

Kan niet wachten totdat ik op CD 11 zit, dan ga ik ovu testen! En gezien ik test verslaafd ben vind ik zelfs dat leuk. :p
    Oh, en tempen! Ben vanaf Zaterdag aan het tempen, alleen vanochtend kon ik dus niet goed tempen omdat 1) ik vrijwel niet heb geslapen en 2) ik vroeger op moest staan dan dat ik normaal temp.

:D Succes iedereen! Hopelijk groeien de eitjes goed.. haha :p

14. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Zo... Eindelijk heb ik even tijd om alles te lezen en te beantwoorden haha!

@ Pleak, Die droge dagen na mijn menstruatie heb ik dus ook niet.. Misschien valt dan die hele billingsmethode ook niet mee haha. Over je baarmoedermond, dat had ik inderdaad ook al gelezen ja. Vind het nog wel heel moeilijk om daar het verschil in te voelen (om nog even door te gaan met die smakelijke onderwerp haha). Nu lijkt hij heel zacht en iets open, maar ik weet niet precies wanneer je merkt of hij open is of niet. En vruchtbaar slijm heb ik nog niet gespot, dus dat is dan ook wel vreemd volgens mij! Maar als ik dan jullie verhalen zo lees dan zou het toch betekenen dat mijn ei er aan zit te komen als mijn baarmoedermond zachter aan voelt toch? Ik heb toch besloten inderdaad geen ovu testen te gebruiken. Even sloeg de twijfel toe, mede omdat manlief gisteravond ineens zei: Wanneer heb je eigenlijk dat ei dinges?? Ik wil graag een kleine!
    Dus toen dacht ik hmmm zal ik het toch proberen? Haha :D
    Maar we klussen maar gewoon lekker door en dan zal het vast vanzelf een keer raak zijn!
    Wel frustrerend voor jou dat je ovu testen negatief blijven en het dus toch weer een lange cyclus lijkt.. Niet leuk!

@ Mich, wat een heerlijk mannetje heb jij zeg! Ik heb gelijk even gestemd haha :p En wat een enorme berg cadeaus krijgt hij voor Sinterklaas! Heerlijk :D

@ Sassie bedankt nog voor je uitgebreide reactie vanmorgen! Ik hou vanaf nu maar gewoon mijn slijm en baarmoedermond in de gaten en dan hoop ik mijn ei te spotten. Wie weet gaat het net als afgelopen maand en voel ik hem duidelijk komen, dat zou nog fijner zijn!

@ Nono, Haha de testdrang begint alweer zie ik! Nog even geduld hebben en dan hopen dat het een positieve maand wordt!!

Als ik op mijn moeder lijk is het deze ronde raak haha, maar dat zegt niks toch? Zij was telkens in de eerste of tweede ronde zwanger. Het scheelt wel dat het nu zo'n drukke maand is, daardoor ben ik er veel minder mee bezig merk ik! Kan ook komen omdat ik de eerste ronde gehad heb en het nu allemaal een beetje zijn gang gaat. En omdat ik gezien heb dat alles 'werkt' qua cyclus enzo. Hadden jullie dat ook?

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Mich, wij doen wel aan kadootjes voor kerst alleen geen kerstboom :) Haha Nog even en dan kan je weer kadootjes kopen voor als je kleine 1 wordt :) Tijd gaat snel genoeg!!

@ Nono, heeey je bent er weer.. veel te lezen he.. erg he.. :)-> ik schrijf ook van zulke lappen tekst, probeer het een beetje te beperken, maar gebruik gewoon erg veel woorden ;))
    Je bent wel heel erg testverslaafd hoor ;) Haha hoop dat je snel je positieve ovulatietest hebt dan zit je ook weer op je wachtbankje.. :)
    Tempen ga ik heel misschien volgende ronde doen, aangezien ik nu echt twijfel aan mijn testjes... Geeft dan toch wat meer duidelijkheid, maar ik had me eigenlijk voor genomen dat ik dat toch iets te lastig vond. Hoe vind je het om te tempen.. is het niet irritant??

@ Denise: lekker klussen idd.. en dat van je baarmoedermond is ook vreselijk ingewikkeld. Ik ben al bevallen en daardoor staat hij altijd iets open, ik vind het nu moeilijker te voelen of hij wel of niet openstaat. Dat hard/zacht laag/hoog blijft altijd lastig. Maar ik probeer het toch weer een beetje onder de knie te krijgen om mijn cyclus duidelijker te krijgen..
    Wat ik wel weet.. (denk ik :)) bij je vruchtbare periode zit hij hoog en is hij zachter en staat hij een beetje open
    Succes, ben benieuwd of je verschil gaat bemerken ;)
    Jou moeder raakte lekker makkelijk zwanger! Hoeveel broers/zussen heb je??

Fijne sinterklaasavond allemaal :) (voor diegene die het ook gaan vieren ;))

16. nono

nono Niet meer actief

Hahaha @Pleak, inderdaad ben er weer! Ik ben echt serieus testverslaafd en geef dit ook toe. :p Probeer mij wel in te houden hoor! Hahaha.
    Ja! Ik zit vandaag pas op CD5 dus een posi test zal nog lang niet komen.
    Ik begin mij nu wat zorgen te maken, de rugpijn neem toe... en het lijkt soms uit te stralen richting voorin m'n buik en benen. Ik neem zo een pijnstiller en ga dan op bed.

Jij ook een fijne sinterklaas Pleak!

17. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    @ Pleak, Ik heb nu wel verschil gevoeld met mijn bmm nu en na mijn ei vorige keer. Toen voelde ik hem duidelijk, omdat hij hard was en naar mijn idee dicht. Nu voel ik hem wat minder duidelijk omdat hij zachter is. Dus dat is wel een verschil, alleen is het voor mij gewoon een raadsel wat het allemaal betekent haha. Maar we blijven inderdaad lekker klussen!
    Ik heb 1 broer(tje) en dat is al heel bijzonder. Mijn moeder heeft bij mij namelijk een hele zware bevalling gehad, was op het randje zeg maar. (Dus wat dat betreft lijk ik liever niet op haar!) Ten eerste was ik 3 weken te laat en dus enorm groot. En daarnaast was het ook nog zo dat bij een bevalling het hoofdje van de kleine een beetje in elkaar schuift waardoor het wat kleiner is, en dat was bij mij niet. Met alle gevolgen van dien (ik zal details besparen;)) en ze verloor dus erg veel bloed. Mijn broertje is 3,5 jaar later nog wel geboren dmv een keizersnee en daarna moest de baarmoeder en alles weggehaald worden. Dus dat was wel heftig! Zelfs zo dat ze er vorig jaar nog weer aan geopereerd is ivm verzakkingen enzo.

18. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Pffff, ik moet ff m'n schrik kwijt hier! Ik ben alleen thuis, mijn man is aan het klussen in het huis van mijn schoonouders. Word er ineens op het raam geklopt en op de deur. Dus ik ga kijken, staat er een zwarte piet hier voor de deur! Ik denk wat krijgen we nou dan weer... Dus ik doe de deur open, zegt ie: Heeeee mevrouwtje! Ik zeg, wie ben jij dan? Zegt ie: Nou nou, wie zou ik zijn? Zwarte piet natuurlijk! Ben je alleen thuis? Dus ik dacht help ik word overvallen.. Ik gelijk: Nee mijn man zit binnen! Hij langs me heen naar binnenkijken, waar dan? Ik zeg: Ehh boven! Op kantoor.. Ik dacht echt oh my, dit is niet goed.. Dus hij helemaal in z'n rol met een rare stem van een soort surinamer, jaaa mevrouwtje wat zou zwarte piet komen doen he! Ik weet dat jij heel druk bent! En ineens zag ik het, dus ik zeg: Ik weet wie jij bent.. Dikke grijns ineens, zegt ie: wie dan? Was het een kennis van ons. Hij lag echt helemaal dubbel, zegt ie: Je had je kop moeten zien! Mag ik nu wel binnenkomen? Dus ik liet hem binnen, ik zeg ik ben alleen thuis joh maar ik denk er staat een gek voor mijn deur dus ik zeg gewoon dat mijn man boven zit. Nou hij kwam echt niet meer bij....
    Inmiddels zit ik hier nog met hartslag 220. Bedankt zwarte piet!

19. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Nono, waar maak je je zorgen over dan? Ik hoop dat je snel je positieve ovu-test hebt, maar dat duurt waarschijnlijk nog wel even idd.. Ik heb vandaag weer een nieuwe lading testjes ontvangen dus ik kan er weer even tegen aan. De zwangerschapstesten liggen ook al klaar, haha en ik heb mijn ei nog niet eens. ;)
    @ Denise... jeetje Brrrr... af en toe hoor je toch van die bevallingsverhalen :( Dapper dat je moeder dan nog zwanger durfde te raken hoor! Gelukkig had ik dan een erg eenvoudige ongecompliceerde bevalling.. brrrrr.. haha Hopelijk lijk je daarop idd niet op je moeder. Ik denk niet dat dat veel zegt hoor! Mijn moeders eerste bevalling heeft heel lang geduurd en is ingescheurd, ingeknipt en een vacuumbevalling.. ik was er in 5-6 uurtjes weer vanaf en had alleen een klein scheurtje. Dus hoeft niet hoor! Ik was ook bang voor net zo'n bevalling maar het leek er niet eens op ;)

Jeetje Denise, lekkere kennis, haha ik denk dat ik'm een dreun had verkocht! Alleen maar goed hoor dat je een beetje voorzichtig ben... zeg altijd maar: Better safe than Sorry ;) Succes met bijkomen van de stress.. ;)

Hier is sinterklaas al weer even voorbij. Mijn schoonouders zijn heel even geweest en mijn zoontje lag om half 8 al weer op bed. We hadden voor ons neefje een sinterklaaswoezel ingepakt die hebben mijn schoonouders aan de deur gehangen bij mijn schoonzus en zwager.. we kregen net een telefoontje dat ze het heel erg leuk vinden :) Hebben we hun ook nog een beetje een positieve sinterklaas bezorgd :)

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik denk dat mijn ei er eindelijk aankomt :) Nu echt veel vruchtbaarslijm en een nog net niet positieve test, maar waarschijnlijk vanavond wel :) Dat wordt klussen vanavond :D ;)
    Hoop het echt, heb nog nooit zo naar het wachtbankje verlangt ;) ;)

Deel Deze Pagina