Vanmiddag wat steekjes achter mijn schaambot gehad. Ook nog steeds last van mijn borsten (spierpijn-gevoel) en last van mijn tepels (bij aanraking) en verder nog nergens last van. Pleak, je zei dat je normaal je eitje rechts voelde, maar gisteren links? Volgens mij is je eisprong ook altijd om en om. Ik heb trouwens 17 december ('s avonds meestal) mijn NOD, nog even nadenken of ik al die zondag wil testen (12 dpo) of mezelf kan inhouden tot ik mijn NOD voorbij ben. angels1980, ik was al gestopt voor ik zwanger wilde worden, dus ik kan je helaas geen tips geven. Ik heb toen 3 weken pleisters geplakt, maar volgens mij mag dat ook niet als je zwanger bent? Ik denk dat je inderdaad het beste afleiding kan zoeken om met je handen bezig te zijn, zoals puzzelen en schilderen. nono, mijn moeder had het ook niet verwacht toen ik vertelde dat we zwanger waren (manlief en ik hadden nog net geen 6 maanden een relatie) en zei ook dat ze zich te jong voelde om oma te worden, maar nu is ze enorm trots op haar kleinkinderen. Denise1605, ik heb dat gevoel ook gehad elke keer als we zwanger wilden worden, maar gelukkig was ik beide keren snel zwanger. Nu vraag ik me ook af of het wel ga lukken, ik ben immers alweer 5 jaar ouder dan de laatste keer. Ze zeggen dat je vruchtbaarheid na je 30e achteruit gaat.
Dames, ik heb al de hele dag wat steekjes hihi... Spannend he.. Hebben jullie trouwens ook al op mijn zoontje gestemd? met de wedstrijd die ik onder in de link heb.. Staan we al op de eerste plaats! Kei spannend dus! hihi.. maar hebben nog wat stemmen nodig! Is trouwens een erg fijne site als je dingen wilt winnen.. heb al heel vaak geluk gehad!!
@ Sassie, ik heb het niet om en om hoor mijn eitje, weet niet of het hoort, maar heb het niet. Misschien wel een goed teken dat hij nu aan de andere kant is gesprongen? (wishful-thinking ) 17 december schiet al op!! Nog heel even en dan kan je testen Ben benieuwd tot wanneer je het volhoudt!! @ Mich, spannend!!! Wat duurt dat wachten toch lang he Ik ga echt proberen niet voor NOD te testen... ohw wat gaat dat moeilijk worden Heb 4 testen in huis... dat maakt het er niet makkelijker op @ Denise: hoe is het bij jou? Al een ei in aantocht?
Geen idee! Nog geen vruchtbaar slijm gespot dus denk het niet.. Wel onzeker zo.. Maar ach we zien het wel. Ik kreeg net de bloeduitslagen van de huisarts en blijkt dat ik geen antistoffen heb tegen de vijfde ziekte. Dus dat is voor op mijn werk wel lastig als ik zwanger ben!
Hey Denise, waarom ben je daarop ook al weer getest? Ik was er ook erg bang voor toen ik zwanger was, bij elk ziek kindje kreeg ik het helemaal benauwd.. maar er is bij mij nooit getest of ik die anti-stoffen wel of niet had. Vind wel dat dat standaard zou moeten, dus ik vroeg me af of er misschien iets in het protocol is veranderd. In België is het beleid rondom 5e ziekte en nog iets (weet even uit mijn hoofd niet meer wat) veel strikter. Als ik mij goed herinner word je dan al snel met verlof gestuurd om het ongeboren kindje geen risico te laten lopen. Hier in NL zijn we er, vind ik, erg makkelijk in.
Pleak ik wilde zelf bloed laten prikken. Omdat ik zelf niet wist of ik wel of geen antistoffen had ben ik naar de huisarts gegaan en hebben ze het geprikt. En nu blijk ik dus geen antistoffen te hebben, dus daar word ik wel onzeker van.. Als ik dan zwanger ben loop ik gewoon een risico op mijn werk. Maar goed, positief blijven denken! Ik had vanmiddag aan mijn wc papier wat rekbaar slijm zitten! Het was alleen niet helemaal helder, het was een beetje doorzichtig/wittig. Nu is het ook zo dat we zaterdag geklust hebben, dus (sorry voor het smakelijke bericht) weet ik niet of het vruchtbaar slijm is of iets anders wat er nog uit komt zetten haha. Meestal heb ik daar geen last van, maar je weet het niet. Afwachten afwachten afwachten...
Wat goed van je dat jezelf daar initiatief hebt genomen, alleen begrijp ik ook wel dat het dan juist wat meer onzekerheid geeft. Hoe vaak komt het eigenlijk voor op kinderdagverblijven? Ik heb het nooit bewust mee gemaakt, dus dat er werd gezegt mijn/dit kind heeft 5e ziekte. Maar het schijnt redelijk vaak voor te komen. Wat je wel kan doen is het aangeven tzt bij je leidinggevende en dat je dan gelijk een waarschuwing krijgt als er iets heerst. Collegaatje van mij had dat ook gedaan (weet alleen niet wat er toen mee gedaan is, ik zat toen al in de ziektewet (en zwanger) thuis. Over het slijm.. niet steeds verontschuldigen, als we dat soort details niet meer kunnen vertellen dan is de lol er al snel vanaf Maar om er verder op in te gaan Ik heb dat altijd 1 a 2 dagen voor dat het echt doorzichtig wordt en dus is mijn eitje dan echt al in aantocht! Dus bij jou hopelijk ook!! Het zal ook dat andere kunnen zijn.. maar dat is vaak iets kleveriger (al vind ik het ook wel lastig om te onderscheiden hoor.) Ik zou lekker veel gaan klussen, mocht je ei in aantoch zijn dan heb je 'm in elk geval te pakken. En dan kan je gezellig op het wachtbankje komen.. jeee
@ pleak, HEEL spannend!! Ik begin wel een klein beetje hoop te krijgen hoor... Heb namelijk af en toe steekjes die ik herken van mijn vorige zwangerschap.. Dus vind het elke dag spannender worden!
ahh wanner ga je testen? dit forum was eigenlijk om er voor te zorgen zo lang mogelijk te wachten he Was het maar kerst
Ik heb nog steeds last van mijn borsten en gevoelige tepels en af en toe steekjes achter mijn schaambot. Ook een apart gevoel daar, alsof ik 10 uur lang gestaan heb. Verder nog geen obstipatie, wat ik de vorige ronde wel vanaf 5 dpo had. Pleak, ik heb ook 4 testen in huis, die heb ik bij mijn ovulatietesten gekregen als voordeelpakket. Ik weet alleen niet hoe gevoelig ze zijn, dit zijn dipstick testen van Wondfo (verpakking in japans/chinees) dus even googlen naar de gevoeligheid. Denise1605, vervelend dat je geen antistoffen hebt voor de vijfde ziekte, maar op zich wel fijn om te weten, dan kan je daar straks eventueel rekening mee houden. Niet om iedereen bang te maken, maar er zijn naast de vijfde ziekte nog andere virussen die ook niet aan te raden zijn tijdens je zwangerschap (pfeiffer, cmv, Parvo/B19 e.d.) dus ik denk dat het sowieso wel belangrijk is om op hygiene te letten als je zieke kindjes in de buurt hebt. Denise1605, lijkt me geen sperma meer, dus zo te horen is je eisprong in aantocht! MICH18, ook steekjes, spannend hoor!
@ Sassie, Pfeiffer heb ik al gehad 4 jaar geleden dus dat scheelt! Als je dat eenmaal gehad hebt dan ben je daar niet meer vatbaar voor. Maar het is inderdaad wel erg belangrijk om er nog beter op te letten ja! Ik werk op de babygroep dus dan is het nog iets minder dat ze in je gezicht hoesten enzo, maar toch.. Zelf twijfel ik inderdaad of het sperma is geweest of dat het toch iets anders is. Het was op zich wel wat kleverig, maar dat had ik vorige maand ook en toen was het mijn ei. Alleen had ik toen telkens bruinverlies en dat heb ik nu helemaal niet, dus dan denk ik weer nee het is nog niet zo. Maar goed het hoeft natuurlijk niet elke maand hetzelfde te zijn! @ Pleak, Het komt bij ons niet heel veel voor, de zesde ziekte hoor je veel vaker. Alleen nu toevallig de laatste paar maanden veel kinderziektes voorbij zien komen. Onder andere dus vijfde ziekte en ook rode hond. Allebei niet echt prettig voor zwangere vrouwen.. Mijn collega heeft er op haar vorige werk ook mee te maken gehad en die is toen over geplaatst naar een andere vestiging, maar of dat nou de oplossing is? Op elk kdv heb je kinderziektes.. @ Mich en Sassie, ik hoop echt voor jullie dat het raak is!!! Mijn duimen draaien!
Vaak ga je pas aan een -voor ongeboren baby soms gevaarlijke- virus denken als de besmettelijke fase al voorbij is. Denise, ik heb ook heel af en toe wat roze/bruine afscheiding net na mijn eisprong, maar vaak ook niet. Op welke dag van je cylcus zou je dan je eisprong gehad hebben? Nog een weekje, pff. Eigenlijk wil ik mijn NOD gewoon afwachten, maar ik hoop dat ik me zolang in bedwang kan houden
haha Sassie, krijg je het al moeilijk?! Dat wordt een lang weekje voor je Al gevonden hoe gevoelig je testen zijn? Ik wil ook echt wachten tot nod.. ben benieuwd @ Denise.. Sassie heeft gelijk, vaak eer je weet dat er iets heerst is de incubatie periode al verlopen, op z'n minst ingegaan.. Goed op je hygiëne letten is denk ik in eerste instantie het beste wat je kan doen. Je voelt je er zo kwetsbaar door he.. wacht maar tot je zwanger bent, wordt het vaak nog erger Ik heb nog steeds buikpijn ik wordt er gek van. Mijn broeken zitten zelfs niet lekker tegen mijn onderbuik aan. 't is nu wel minder aan het worden, ik hoop dat het weer even helemaal weg trekt, wordt er onrustig van. Ik heb liever gewoon helemaal geen klachten oid. De pijn bij mijn eierstok is in elk geval weg.. dat is alvast iets. Alleen nu mijn onderrug en onderbuik nog. Slaap lekker allemaal!
Ik weet niet goed wanneer mijn ei zou zijn. Als ik uitga van net zo'n lange cyclus als de vorige maand dan zou hij pas de 18e zijn, maar bij een kortere cyclus zou hij nu al ergens zijn.. Dus is lastig te zeggen! Pleak wat vervelend zeg van die buikpijn! Waar zou het van zijn?
Verwarrend zo hoor Denise.. Nou ja dat wordt even afwachten zo. Heb je vandaag weer slijm gespot of nu niet? Mijn buikpijn geen idee... vandaag is het weer wat minder dus ik heb wel het idee dat het weg trekt gelukkig. Alleen blijf ik dat menstruatie-achtig gevoel houden.. wat het maar 10 dagen verder
Pff, ik heb echt last van mijn borsten. Ook af en toe steken erin (als ze met een naald erin prikken) en pijnlijke tepels bij aanraking. Ik herken dit niet van mijn cyclussen tijdens mijn koperspiraaltje. Vorige ronde had ik wel wat last van mijn borsten, maar pas 2 a 3 dagen voor ik ongesteld ging worden en in veel mindere mate. Ook heb ik last van krampjes/steekjes en een zeurend/branderig gevoel achter mijn schaambot. Verder voel ik me wel aardig. Vorige rond had ik vanaf 5 dpo last van een obstipatie en een opgeblazen buik en maagzuur, maar dat heb ik allemaal niet nu. Pleak, ik lees verschillende verhalen over die testen van mij, de een zegt net zo gevoelig als Kruidvat 2v5 (is van dezelfde fabrikant) en op een site las ik ook over 25 IU/L en ook iemand die licht positief testte terwijl er hcg 11 uit haar bloedtest kwam. Nog even doortwijfelen of ik zaterdag of zondag al ga testen... (Doordeweeks ben ik 's ochtends druk met de kids vanwege school en/of opvang, dus eigelijk is het weekend handiger...)