Bar, dit komt van babycheck (een site waar ze ook testen verkopen) : "Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen: In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul: Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs)" En dit komt van een handleiding van de zwangerschapstest Prelude (online oa bij zelftestmarkt en volgens mij staat er daar bij de andere zwangerschapstesten net hetzelfde) : "Vraag 5: V: Wat is de gevoeligheidsgraad van de test? A: De vroegtijdige zwangerschapstest spoort in de urine hCG op met een concentratie van 25 UI/L of meer. De test is genormaliseerd volgens de Derde Internationale Standaard van de WGO. De toevoeging van LH (300 UI/L), FSH (1000 UI/L), en TSH (1000µ UI/ml) bij negatieve (0 UI/L) en positieve (25 UI/L) monsters, heeft geen kruisreactie opgeleverd" Hier staat toch duidelijk dat LH geen kruisreactie opgeleverd heeft. Ik begrijp daaruit dat LH de test niet positief zal maken. Ik versta toch niet goed waarom ze niet eens bloed prikken.
Hee meiden! Hier even een enorme vraag.. Ik dacht dat ik dus mijn eisprong al gehad had afgelopen week. De testen bleven negatief en die van vandaag is ook negatief. Maar nu had ik net enorm veel slijm en het is dus ook super rekbaar! Ik voelde en mijn bmm is heel hoog (zo hoog dat hij bijna niet te voelen is) en staat overduidelijk open. Wat denken jullie?? De test (kruidvat) is negatief, maar alles voelt wel alsof het er nu echt aan zit te komen. Moet ik ervanuit gaan dat het nu echt zo is of moet ik op de vage streepjes op de test afgaan? HELP!! We hebben vanmorgen nog geklust, zou het dan vanavond of morgen weer moeten?
chachake; Je zou dan inderdaad denken dat ik zwanger zou kunnen zijn! Moeilijk is het wel, als je verschillende soorten verhalen leest! En inderdaad erg raar dat ze niet eens doen bloedprikken! Misschien toch nog maar eens vragen, want is toch een kleine moeite, om even op een papiertje hcg aan te vinken!
Denise.. klinkt heel erg als je ei.. zal als ik jou was dan niet op de testen afgaan maar op de eigen bevindingen. Vanmorgen geklust hebben is dan al super goed, morgen nog een keertje is alleen maar nog beter denk ik? 2 keer op een dag lijkt me niet nodig (maar als je zin heb gewoon lekker doen ) Spannend hoor! Hou ons maar op de hoogte! @ Mich.. ik heb een dipje begin nu echt een beetje ongeduldig te worden dat ik nog niet zwanger ben. Net zoals jullie dat hopen; hadden wij ook zo gehoopt op dat onze kindjes heel dicht op elkaar zouden zitten. Misschien meer dan ik hard op toe wou geven. Maar nu is ons mannetje al 1 en voelt het toch anders. Van het groepje waar ik mee kletste om voor een tweede te gaan is nagenoeg iedereen zwanger, vandaag weer 1tje, wat mega super fantastisch voor haar is, maar ikke nog niet. En vandaag had ik gewoon even mijn dag niet. Ik voel me totaal niet zwanger. Heb geen kwaaltjes die er op wijzen eventueel zwanger te zijn en alleen kwaaltjes die doen vermoeden dat ik van de week ongesteld wordt. Ik ben er steeds mee bezig, ondanks dat ik het eigenlijk meer op z'n beloop zou willen laten gaan. Ik wil vooral dankbaar zijn dat ik zo'n geweldig lief leuk zoontje heb en niet zo 'zeuren' om een tweede.. maar het voelt zo rot als je weer een ronde verder moet. Ik zit nu al tegen m'n komende menstruatie aan te hikken, net vlak voor kerst. Ik denk echt niet dat ik een positieve test in handen zal hebben Sorry, heel even klagen.. @Chachake; interessant over die LH-enzo.. als ik wat minder moe ben ga ik me er wat meer in verdiepen.. wel interessant om te weten. En ik ben het met je eens hoor... simpele bloedtest had het ziekenhuis op zijn minst bij bar1983 af kunnen nemen!! @ Djennes; Super hoor! Na zoveel positieve testen mag je toch wel aannemen dat je zwanger bent hoor lekker van gaan genieten! @ Bar1983.. Jeetje wat een onduidelijkheid, wat ik net al bij Chachake zei, ze hadden toch op z'n minst even een bloedtest kunnen doen om het gewoon voor jouw gemoedsrust uit te sluiten? Ben erg benieuwd wat je testen komende week gaan doen! Sorry voor het vragen, maar kan je niet spontaan zwanger zijn geraakt tussen door? alleen van de terugplaatsing? (sorry, zover had ik je berichten niet terug gelezen) Vind het erg rot voor je dat je nu zo af moet wachten of het nou je ei is of dat het misschien wel een zwangerschap is!! @ Sassie; hoe voel je je? Kan je al een beetje geloven dat je test positief was?? Slaap lekker meiden!
@ djennes! Gelukkig dat alles goed gaat, heerlijk he zo'n positieve test die alleen maar duidelijker word!!! Lekker van genieten Want het gaat heeeeeeel snel!!! @ denise, ik denk dat het wel voldoende is.. Maar zoals pleak al zei, als je zin hebt vooral niet laten!!! Hihihi @ pleak, vind het echt rot om te horen dat je je zo rot voelt.. Maar ik begrijp het zo goed.. Ik heb dat al, en dan ben ik pas effe bezig.. Erg he? Dus begrijp jou situatie erg goed! Maar 1 jaar is toch ook nog vrij jong? We hebben het jammer genoeg niet voor het zeggen.. Maar gegarandeerd komt het bij jou ook snel genoeg! Misschien ben je er wel te veel mee bezig.. Maarja is ook moeilijk om er niet mee bezig te zijn he.. Weet je, wij moeten gewoon allemaal zwanger zijn deze maand. Dus sassie en djennes gooi wat hcg naar ons aub!!!!!!!!!!!! Slaaplekker dames!
Even een kort berichtje om te bevestigen dat kv testen idd slecht zijn.. de onderste test is waar mijn man overheen geplast heeft. ik heb hem verteld dat zijn eisprong eraan komt haha!
Pleak; Als ik spontaan zou zwanger zijn geraakt, wat denk haast niet mogelijk is, zou ik nu 1 week zwanger moeten zijn haha! Dus nee denk dat haast niet! En wij zijn 4 jaar bezig geweest om ons zoontje te krijgen en met IVF ging dat helemaal niet dus werd het ICSI! Ik kan me wel voorstellen dat jij in een dipje zit hoor! Ik had ook verwacht dat het wat sneller zou gaan! Maar mijn zoontje wordt over 3 weken 1! En ja wanneer zou hij een broertje of zusje krijgen en zit die kans er wel in! Ik wilde het ook op zijn beloop laten gaan, wel met terugplaatsingen dan! maar dacht het rustig aan te doen! Ik merk nu al dat ik het toch moeilijk vindt als ik weer ergens zie dat er baby's zijn geboren! Ik gun het iedereen hoor, maar het is toch moeilijk! Maar toch houd ik mij steeds voor dat ik een pracht zoontje heb, echt ons wondertje! Inmiddels heb ik 3 terugplaatsingen gehad zonder resultaat. En heb 1 maand moeten overslaan. En nu weer dit ! Maar voor iedereen die zwanger is Gefeliciteerd!! Denise; dat is wel heel apart ! ik heb wel andere testen van de kruidvat!
nono, ik heb ook maar 1 dag echt goede rekbare slijm, de dagen ervoor kan ik er nog geen draden van trekken, maar net voor mijn eisprong dus wel. MICH, had je geen ovulatietesten gebruikt deze ronde? Pleak, ik heb begrepen dat je LF meestal elke ronde even lang is, dus ik hoop dat je niet ongesteld ga worden vandaag. Vervelend dat je een dipje hebt, een digitale knuffel. Ik had dat ook toen we voor een tweede gingen, ik wilde niet teveel leeftijdsverschil tussen de kids. Toen ik de 2e ronde niet zwanger was, baalde ik daar best wel van, ook omdat het bij de eerste al de 1e ronde raak was. Gelukkig was ik de ronde erna wel zwanger. Hopelijk is het bij jou ook snel raak! Af en toe kan ik het nog niet geloven en dan kijk ik even naar mijn test en zie ik die streep weer staan. Ik denk dat het pas echt wordt als ik mijn NOD (vanavond) doorkom. Ik ben de laatste dagen enorm moe (gisterenavond zijn we al om 21.00 gaan slapen) en ik ben ook wat misselijk (gelukkig nog niet spugen) dus ik voel me wel zwanger. Qua zwangerschapstesten die op LH reageren, ik heb een keer foto's gezien van iemand die dit uitgeprobeerd had en die dus een lichte tweede streep zag. Normaal zou het niet moeten kunnen. bar1983, zwangerschapstesten kun je het beste met ochtendurine doen en ovulatietesten het beste juist niet. Als je die ovulatietesten met ochtendurine hebt gedaan, dan kan zijn het zijn dat je valse positieve uitslagen hebt gehad. Ik denk dat je het beste 2 a 3 dagen na de laatste zwangerschapstest weer een test kan doen met ochtendurine. Als je zwanger bent dan zou de streep toch duidelijker moeten worden. Is de streep minder duidelijk dan kan het zijn dat je zwanger bent, maar dat het of nog pril is (dan kan je met middagurine wisselende streepjes krijgen) of dat het helaas misgaat. Spannend. Denise1605, die kruidvat ovulatietesten zijn helaas niet echt betrouwbaar (ik heb er vaker slechte verhalen over gelezen) maar aan jouw verhaal te lezen denk ik toch dat je eisprong eraan komt. Edit: ik zie nu die test van je man
Sassie1980; Ik heb nog even in mijn papieren terug gekeken van het ziekenhuis en er staat........ U start met de urinaire LH- testen op dag 10 van de cyclus, zoals afgesproken met uw arts. Het is wel belangrijk de testen steeds uit te voeren bij het opstaan (dus NIET eerst gaan plassen). En dan nog een toelichting daaronder: Dit helpt ons om het exacte moment van de eisprong te bepalen. Wij raden u tevens aan om de digitale ovulatietesten (merk: Clearblue) te gebruiken Als ik dan een positieve test zou hebben dan moet ik dit voor 12 uur smsen naar hun. Vandaar dus dat ik het altijd met ochtendurine doe! Ik dacht trouwens dat een zwangerschap niet zoveel uitmaakte wanneer je test. Begrijp wel dat als je nog maar net zwanger bent dat het dan beter is met ochtendurine, maar mocht je langer zwanger zijn, maakt dat volgens mij niet meer uit! Maar dat is mijn mening hoor!
Vreemd, want bij alle omschrijvingen van ovulatiesten die ik gelezen heb en gedaan staat dat je het juist niet met ochtendurine moet doen. Het beste kan je eerst plassen, dan 2 uur lang niks drinken en plassen en dan pas met die plas testen. Ik testte dus meestal rond 13.00 a 14.00 uur.
Bar, volgens mij zijn de digitale ovulatietesten van Clearblue de ENIGE testen die met ochtendurine kan gedaan worden. Alle andere GEWONE testen zou je later op de dag moeten doen. Liefst zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip; ook plas wat inhouden, niet teveel drinken. Best is, wanneer die testen echt donker beginnen te worden en je denkt dat de ES eraan komt, dan kan je op die dag best nog een test extra doen, want dan kan die test wel eens vet positief zijn. Ik vind het eigenlijk wel gek dat de ovulatietesten van Kruidvat reageren op een mannelijk plasje. Vanwaar zouden die het LH halen? Of reageren die ook op bepaalde andere zaken waar we niks van kennen.
"Ook bij mannen wordt LH door de hypofyse geproduceerd. Het heeft invloed op de Leydigcellen in de teelballen. Deze cellen worden gestimuleerd tot de vorming van het hormoon testosteron." Bron: Wikipedia
Wat apart joh dat ze daar dan toch op kunnen reageren! Ik geloof ze in ieder geval niet meer.. Ga nu maar op mijn gevoel af. Heb vandaag echt last van jeukende en zere borsten en een heel raar gevoel onderin mijn buik. Geen rekbaar slijm meer maar volgens mij staat mijn bmm nog wel een stukje open. Dus volgens mij is hij echt geweest of komt hij er vandaag of morgen aan! Hoop het zo....
Ja echt vreemd! Heb even de bijschrijving van de clear blue gepakt, en daar staat dat je elke tijd van de dag kan testen, alleen moet je het elke dag op hetzelfde tijdstip doen. De meeste vrouwen vinden het handiger om dit s'ochtends te doen. Het is belangrijk dat je niet urineert de laatste 4 uur voor het testen. Er staat nog iets, maar kan dat niet vertalen, beschrijving is in het engels ! Dus even in het engels.... and you should avoid excessive fluid intake before testing. Dus als ik hieruit begrijp kan je met de clear blue gewoon met ochtendurine testen.
Hey meiden, even een ego-berichtje... Toen ik bij de kruidvat was voor 'andere' aankopen kon ik mijzelf niet bedwingen en heb ik toch maar testen van de kruidvat gekocht. Net heel lang niet naar de wc geweest en toen een test gedaan. Maar toen ik de test had gedaan kreeg ik weer zo'n "tsja je zou een lijntje kunnen zien maar ook niet" test. Maar nu keek ik net weer en nu staat er dus een heel vaag roze lijntje. Ik krijg'm alleen niet op de foto twas wel na 6 minuten en volgens mij mag je eigenlijk maar 5 minuten kijken.. Ahhhhh jee wat vind ik het nu spannend...!!! ( maar ik ben echt nog veel te vroeg hoor.. vrijdag is mijn nod pas! (en ik heb SLECHTE ervaringen met vage lijntjes!) Ik ga zo even op jullie berichtje reageren hoor..moest dit even kwijt
Djennes gefeliciteerd!!! Wat gaaf!! Pleak wat heb je jezelf aangedaan haha! Nu nog maar even weer wachten dan? Kun je een foto maken? Dan kunnen we turen! Hoop het zo voor je.... Dan word ik wel jaloers hoor, al die zwangeren hier ineens... Mich hoe is het met jou?? En nono?? Ik ga vanavond maar weer klussen met manlief.. In de hoop dat het raak is! Voel me zo raar op dit moment..
sassie1980; dank je pleak; moeilijk he om je zelf in te houden! Ik wou dat het nu voor mij ook al donderdag of vrijdag was, zodat ik toch weer even een testje kan halen. Ik heb geen ervaring met vage lijntjes. Mijn laatste test die was wel lichter dan die daarvoor, maar kwam wel binnen de 5 minuten. Moeilijk is het wel hoor! Zou toch fijn voor je zijn als het zo was! Desnoods overmorgen nog een keertje testen?
@ Denise, ja 'stom' he Hahahaha ben benieuwd wat mijn man straks zegt Klusse!! Ik ga heel hard duimen dat het raak is! Zou zo leuk voor je zijn. @ Bar.. zoooo moeilijk om jezelf in te houden ja elke keer neem ik me voor om geduld te hebben en dan hou ik me er toch niet aan haha Ik begrijp dat het voor jou ook spannend is, misschien wel nog spannender als bij mij hoor. Je zit nu al zolang in onduidelijkheid. Ook voor jou ga ik hard duimen hoor!! Ehhh ik durf het bijna niet hard op te zeggen, maar tsja er zitten 2 testen in een doosje dus heb ik de ander ook maar gedaan haha ik dacht nou als er dan geen tweede streepje komt hoef ik mijn man straks niet blij te maken met een dode mus. Maar er staat nu net zo'n streepje (had ik niet zo verwacht eigenlijk) Ik ga proberen een foto te maken, maar tot nu toe zie je'm in het echt gewoon veel beter als op de foto, dan is het echt turen.