Help elkaar van de test drang af!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MICH18, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    MICH18, ik heb je testje in het andere topic gezien. Ovulatietesten zijn pas positief als de tweede streep net zo donker of donkerder dan de controlestreep is. Dat maakt dan verder niet uit welk merk het is. Jouw testen van 2 weken geleden waren dit niet, alleen een lichte streep die even iets minder licht was, maar dat is dan alsnog negatief. Die test van vandaag is niet zo donker dus dan is je LH-piek voorbij.

Lenthe87, nu jij het erover hebt, ik vind mijn okselzweet ook meer aanwezig dan normaal, het ruikt echt sterker dan ik gewend ben.

2. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ja dat had ik dus gisteren! Omdat er toch best veel slijm was zondag en maandag hebben we maar even flink geklust haha. Je weet het niet, misschien had ik toch last van mijn eisprong die er aan zat te komen ofzo! Als ik zo het verhaal lees van Sassie dan zou dat wel kloppen, dat ik een week voor mijn ei last had van mijn buik enz. En nu is het dan ongeveer 2/3 dagen later en voelt het al een stuk beter! Pfff... Ik weet het niet meer hoor! Heb mezelf wel voorgenomen om nu voorlopig even niet te testen, dus ook vrijdag niet.. Maar ik blijf wel met jullie mee praten hoor! Vind het echt super fijn om er zo over te kunnen praten!

3. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Ja dat zweet was echt erg tijdens mn zwangerschappen.
    Normaliter zweet ik bijna niet.
    Dus valt wel op haha....
    Ben dan zo bang dat anderen het ook ruiken....haha! :p

Nee ik test nog niet.
    Ik ben nu 9 dpo, er is vast nog nix te zien.

4. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Sassie, ik begin nu het vermoeden te krijgen dat dit bij mij best wel eens het geval zou kunnen zijn.. Dat ik afgelopen week last heb gehad van mijn eisprong die dan dus later was dan gepland! Alleen, misschien weet jij dit, had ik naast buikpijn ook dus wat bruin slijmverlies. Zondag was dat heel veel, en kon ik er echt hele draden van trekken. Dus toen dacht ik van zou dit mijn ei zijn, maar dat hoort toch doorzichtig te zijn? Of zijn daar ook uitzonderingen in? Het valt namelijk echt op dat ik vandaag veel minder klachten heb, zelfs mijn buik voel ik op dit moment nagenoeg niet meer..

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Lenthe87, ik hoop niet dat anderen het ook zo sterk ruiken, ik zal mijn man vanavond even laten snuffelen, haha.

Ik ben trouwens ook 9 dpo :)

Denise1605, ik heb ook regelmatig wat last van roze/bruin in mijn afscheiding rondom mijn eisprong. Meestal maar 1 of 2 dagen en een inlegkruisje is dan voldoende. Dat zou het dus best geweest kunnen zijn.

6. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Denise hij was niet positief, maar vond hem wel nog redelijk duidelijk!
    Maar zoals sassie al zijn niet positief! Dus toch een late eisprong gehad... Heel jammer en vreemd.. heb eergisteren geklust gisteren niet omdat ik mijn vriend heb misgelopen helaas..
    Hopelijk toch over 2 weken een posi test!

7. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik denk dan toch echt dat ik mijn ei heb gehad afgelopen weekend, en dat ik daar zo'n last van heb gehad... Zondag viel het me namelijk op dat ik echt minstens 10 cm draden kon trekken zo rekbaar was het! Gelukkig hebben we vrijdag, zondag en gisteren geklust haha! Zal wel goed zitten dan?

8. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Hahaha Sassie!
    Ik heb al medelijden met mn zoontje die met zn neus zowat in mn oksel
    zit tijdens de borstvoeding....
    De borstvoeding is niet meer prettig, doet zeer omdat mn tieten gevoelig zijn...

Als ik dat mezelf aandoe wil ik graag weten hoe..... Whahaha!

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    MICH18, een eerste cyclus na stoppen met de pil of een spiraaltje kan altijd langer zijn, dus heel erg vreemd is het niet. Zelfs de cyclussen erna kunnen ook langer dan 28 dagen zijn.
    In ieder geval wel nu een eisprong ontdekt, dus ik zal voor je duimen over 2 weken.

Denise1605, is dit ook jouw eerste cyclus na stoppen met anticonceptie?
    Als je ei dit weekend is geweest dan zit je met vrijdag en zondag wel goed hoor.

10. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    @ Sassie, Ja dit is mijn eerste ronde, vandaar dat ik er ook niet raar van sta te kijken als mijn ei nu pas geweest is.. Ik weet dat het namelijk van slag kan zijn als je net gestopt bent! Ik ben nu een maand gestopt met de pil..

11. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Sassie, dat geloof ik... maar had altijd een gevoel dat een langdurige cyclus niet veel goeds voorspelt..
    maar hopelijk is dat bij mij anders hihi...

12. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ denise, dat zou idd ook best kunnen (VAN JE EI)! Maar dan heeft vrijdag testen waarschijnlijk idd geen zin. Gezellig als je mee blijft kletsen. Ben benieuwd of je dan over een paar weekjes een positieve test in handen hebt!! Je hebt in elk geval mooi op tijd geklust ;)

@ lenthe; klinkt erg veelbelovend hoor bij je! Ik zou toch raar zitten kijken als het niet zo is. Alleen 9 dpo is idd wel erg vroeg. Nog even geduld dan heb je duidelijkheid! Dat (zwaar ruikende) zweten had ik ook tijdens mijn zwangerschap! Was het even vergeten, maar haha wou op het begin het liefst minstens 3 keer per dag douchen ;) haha je arme zoontje ;) Merk je trouwens ook dat je zoontje ander drinkgedrag vertoont? Je hoort toch wel eens dat de samenstelling van je melk iets veranderd als je zwanger bent en dat je kindje daar op kan reageren?...

@ Mich18 en Denise: eerste cyclus na stoppen met anticonceptie is meestal nogal van slag. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je dan niet zwanger kan raken, je weet maar nooit ;) Ik ga gewoon duimen voor jullie :)

@ Sassie: al besloten of je van het weekend al een test mee ga nemen? ben benieuwd hoor :) :D

@ Djennes: je had nog geen foto ge-upload toch? ben nog wel benieuwd naar je vage-streepjes test. Zou wel de tweede zijn! Op naar een dikke positieve knaltest op vrijdag :D

(ik probeer niemand door elkaar te gooien, haha, mocht ik iets verkeerds zeggen ;) sorry)

pfft hier tot nu toe nog geen echte ongi, eigenlijk helemaal geen bloedverlies meer. maar stel me nog steeds maar in op ongesteld worden. Maar achter in mijn hoofd zit zo'n irritant stemmetje die de hele tijd zegt; wie weet wie weet ;) ik wil alleen niet voor niets hopen. Mijn zoontje is bijna jarig en het leek mij zo leuk als we dan, als ons geheimpje, met z'n vieren zouden zijn.. Maar ja, zoals mijn man steeds (beetje irritant) wijs zegt: je kan het niet plannen he ;) Ik ben nog nooit zoveel keer op een dag naar de wc geweest ;)

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Denise, je hebt geen ovutesten gebruikt? Er even vanuit gaande dat je eisprong dan afgelopen weekend is geweest dan kun je over ruim een week testen.

MICH18, volgens mij maakt de lengte van je cyclus niks uit voor je kansen. Als je een eisprong hebt dan zou je volgens mij zwanger moeten kunnen raken, als de rest (zaad e.d.) ook goed is.
    Op zich wel goed dat je je eisprong toch gespot hebt, want anders zou je denken dat je NOD als was en misschien meerdere testen verspild hebben in de komende 2 weken.

Pleak, ik neem een test mee :)
    Als het nog niet doorgezet is dan is er nog hoop. Op welke dag van je cyclus zit je nu?

14. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ik heb geprobeerd om er een foto van te maken maar het lukt niet :(
    Heb nog 1kv test die zaak ik morgen doen en als het dan weer hetzelfde is geef ik het op en test ik volgende week weer.

15. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Sassie, Ik heb geen ovutesten gebruikt nee. Omdat we net begonnen zijn wilde ik het gewoon even op zijn beloop laten. Als het dan over een half jaar nog niet lukt wil ik pas beginnen met ovu testen ofzo. Ben bang dat ik er anders nog meer op gefocusd raak en dat wil ik juist niet! Dus durf ook niet te zeggen of mijn ei geweest is afgelopen weekend, maar afgaande op de klachten en het slijm heb ik zo'n vermoeden van wel... Die kans is groot toch?

16. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Sassie: zit nu op 11 dpo.
    @ Djennes, jammer dat de foto niet lukt. Ben benieuwd wat er morgen uit komt!!!!
    @ Denise, kans is wel groot ja, begrijp ook wel dat je niet gelijk met ovu-testen ben gestart hoor! Is ook wel belangrijk om zo ontspannen mogelijk te beginnen! Je weet nooit hoe lang het duurt, niet om negatief te doen, maar het kan natuurlijk ook even duren. Dus idd gewoon lekker blijven klussen (maar dat is ook gewoon leuk toch ;) ) en hopelijk ben je snel zwanger!! :)

17. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    @Pleak Precies dat dacht ik ook! Ik ken genoeg mensen om me heen waarbij het jaren geduurd heeft, daarom ben ik er denk ik ook een beetje voorzichtig in.. Maar natuurlijk blijft de hoop wel dat het snel raak is! Maar dat hoop ik natuurlijk voor jullie allemaal!

18. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Pleak, het voelt ook wel veelbelovend eigenlijk.
    Maar ook raar!
    Ik stond net op, en ineens dikke steek door mn baarmoeder...
    Is dat wat?
    Krijg nu ook steken in mn borsten.
    Brrrr....vind het zo spannend!
    Ik zou raar kijken als de test vrijdag negatief is eigenlijk.
    Bij de test van mn zoontje 5 dg voor nod was ik ook verbaasd dat hij negatief was hihi.
    2 dagen later toch positief!
    Ik merk verder geen ander drinkgedrag bij hem.
    Alleen dus dat het echt niet meer prettig voelt....:)
    We zullen moeten afwachten...

Bij jou is het ook spannend he!
    Ben echt benieuwd.
    Jij ging ook vrijdag testen toch?

19. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Naja ik hoop voor het beste! hihi en natuurlijk ook voor jullie..
    Bah nu moet ik weer zolang wachten.. (heb m'n banner al aangepast!)
    Ondanks de ovulatie testen kan ik het niet geloven dat ik zo laat een ei heb gehad.. erg he? Eigenwijs ook wel! hahaha

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Denise; verstandig hoor, ;) alleen is het meestal wel zo dat als je toe geeft aan je wens dat hij dan vaak wel snel heel sterk wordt en het moeilijk is om geduldig te blijven. Althans mijn ervaring ;) Wij waren heel snel al na de geboorte van mijn zoontje weer begonnen onder het mom van, zo snel ging het de eerste keer niet en ik ben zo onregelmatig ongesteld het duurt toch wel even, dan beginnen we gewoon rustig. Maar nu 5 maanden verder vind ik het toch wel erg moeilijk om geduld te hebben, terwijl dat ook de 'bedoeling' was. Plus wat zijn 5 maanden nou vergeleken bij hoe lang sommige andere vrouwen er over doen. :)
    Het is gewoon zo iets moois om zwanger te zijn, ik gun het iedereen zo, het is eigenlijk niet eerlijk dat er vrouwen zijn die er zo lang op moeten wachten of waar het soms zelfs helemaal niet lukt!

@Lenthe, mocht ik vrijdag nog niet ongesteld zijn dan ga ik ook testen. maar daar durf ik niet op te hopen. Had echt gedacht in de loop van vandaag ongesteld te worden maar dat is niet zo. Dus ben ik toch wel een beetje bang dat het dan morgen zo ver is. Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben dan heb ik toch wel weer een beetje hoop op een goede afloop.
    die steek in je baarmoeder; ik had bij mijn zoontje al heel snel bij het opstaan, helemaal onder in mijn buik zo'n steek. Volgens de gyn was het al een soort van banden pijn. Volgens mij kreeg ik dat al heel vlak na mijn positieve test. Dus ook dat zou iets kunnen betekenen. :D het wordt steeds spannender bij jou!!

@ Mich18 snap het wel hoor, zo ben je bezig met zwangerschapstesten doen en hup ineens ben je met je ei bezig en begin je 'weer van voren af aan'. Maar ja die lichamen van ons :( die zijn niet te volgen :p

Deel Deze Pagina