Hoi allemaal, pff ik weet het even niet meer hoor. Ik wil heel graag bv geven, maar m'n dochter zelf aanleggen lukt gewoon niet. Nu kolf ik al sinds het begin, maar m'n productie is al gigantisch terug aan het lopen. Begin deze week kon ik nog 170cc 's ochtends kolven net na het wakker worden, nu krijg ik er krap 50 uit . De reden dat ik sinds het begin kolf is omdat ze in de couveuse is gegaan na de geboorte en ze haar een sonde hebben gegeven. Omdat ze een slechte start heeft gehad. Heb dus ook geen kans gehad haar binnen het uur aan te leggen. Dus ze kan het gewoon niet, ze heeft die oefening nooit gehad. Heb het al een aantal keer geprobeerd, ze zoekt fanatiek en probeert ook te happen, ze heeft de rechter een paar keer 1 seconde te pakken gehad (met hulp van mij, ik heb m'n borst zowat fijn geknepen zodat ze 'm kon pakken) maar dan zuigt ze heel even en laat ze 'm weer los. Daarna volgt driftig huilen, overstrekken etc. Met dus geen kans meer dat het gaat lukken. Ik word hier zo moe van, ik wil zo graag zelf bv geven maar het lukt gewoon niet. Kolven doe ik te weinig, heb vandaag nog maar 2x gekolfd. Gek he dat m'n productie terug loopt . Maar ik vergeet het gewoon . Iemand tips hoe ik m'n meisje zonder tepelhoedje (want dan lukt het af en toe) zelf kan voeden? Ze doet haar mondje niet wijd genoeg open, en laat meteen weer los als ze eventjes gezogen heeft. Nu is ze helemaal geen borst gewend en alleen maar fles. De lactatiedeskundige zei haar op m'n pink laten zuigen zodat ze aan de borst gewend raakt, en tussen de voedingen door aan proberen te leggen, en dit doe ik dan ook regelmatig maar het lukt me niet om het goed voor elkaar te krijgen. Dit is zo frustrerend . Alle tips zijn welkom...
Meid, ga direct naar een lactatiekundige! Dat lijkt me dubbel en dwars het geld waard. Raar dat je niet geholpen bent vanuit het zh!? Edit: overheen gelezen, je hebt er al 1 gezien. Toch denk ik dat je beter geholpen zou kunnen worden, meekijken bij het aanleggen en drinken. Qua kolven: het is natuurllijk wel heel belangrijk om net zo vaak te kolven als dat zij drinkt, maar het is natuurlijk veel werk: en kolven en flesjes maken en geven. Toch, als je meer gaat kolven, kun je dit ieg direct geven en hoef je geen kv meer te maken. Dat scheelt al iets denk ik. Qua aanleggen: Er zijn hier mama's die het heel goed weten, die schrijven zo de algemene regels voor het aanleggen op. Het is ook wel te vinden op internet. Heel veel succes, hoop dat het snel beter gaat!
Ik kan je niet veel tips geven, maar wel zeggen; zet door!!! Als het je strakjes gelukt is, ben je zo blij dat je doorgezet hebt. Ik herken je problemen. Mijn dochter was te zwak om aan te zuigen en ik heb ook nog eens erg vlakke tepels wat het nog moeilijker maakte. Heb dus eerst 4 weken fulltime gekolft. Mijn voeding liep ook terug waardoor ik uiteindelijk 16 x per dag aan de kolf hing. Werd er soms zo verdrietig van. Uiteindelijk heb ik haar aan de borst gekregen met een tepelhoedje, zelf, blijven proberen... En met 2 maanden heb ik het tepelhoedje weg kunnen gooien. En wa tben ik blij dat ik toch doorgezet heb! (heb ook vaak op het punt gestaan er mee te stoppen, maar wilde ook zó graag!) Dus het enigste dat ik je wil zeggen is, zet door en het komt vast goed!! Er komen vast nog goede tips voorbij en zeker een lactatiekundige inschakelen. En blijven proberen. Maar ik zou wel kiezen, of eerst met tepelhoedje of meteen zonder. Lijkt me misschien verwarrend voor je kindje als er de ene keer een tepelhoedje is en de andere keer niet. Succes en zet hem op!!
Voorlopig vooral zo vaak mogelijk, elke 2 uur bij voorkeur, aanleggen met tepelhoedje. En meteen contact opnemen met een lactatiekundige voor begeleiding. Het kan allemaal goed komen hoor. Ik heb mijn dochter de eerste 10 weken steeds met tepelhoedje aangelegd, daarna steeds gekolfd en die melk dan met vingervoeding aan haar gegeven. Na 10 weken kon ze het zelf. En daarna heeft ze nog jaren bij me gedronken.