slaapdrama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by justme1974, Dec 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik kan nog wel wat advies gebruiken geloof ik...

Onze smurf van bijna vijf maanden maakt een drama van het slapen gaan 's avonds. Meestal zit ze goed in schema, wat inhoudt dat ze om een uur of zes de vierde voeding krijgt. Dan willen we haar rond zevenen wel in bed hebben en dan krijgt ze om tien uur haar vijfde en laatste voeding. Maar zodra we haar in bed leggen is het gillen. Zo hard en lang dat ze er verhoging van krijgt en ligt te hoesten als een gek. We hebben alles al geprobeerd (denken we). Erbij blijven zitten, met als gevolg dat één van ons eindeloos boven zit en de ander beneden. Dan die laatste fles en dan gaan we zelf ook maar weer naar bed. Niet echt gezellig en naar mijn idee ook niet helemaal ideaal. Al helemaal niet op de lange termijn, want we zijn 's avonds écht gesloopt. En je snapt natuurlijk wel dat een goed gesprek er ook niet inzit.

Wat doen we in hemelsnaam niet goed? Nu ligt ze weer bij ons op de bank, in een kussen, te vechten tegen haar slaap. Dan valt ze als vanzelf om half tien in slaap, mist ze haar laatste voeding of moeten we haar wakker maken, met als gevolg; een heel onrustige nacht.

Wat kunnen we veranderen?

2. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    Justin krijgt hier ook nog een voeding om 6 uur en tussen 19.30 en 20.00 gaat hij naar bed. Hij gaat niet eerder slapen dan dat hij eten heeft gehad.
    Doe hem dan eerst pyama en slaapzak aan en daarna mag hij nog even wat bij mij drinken (geef borstvoeding). Zonder een slokje voor het slapen gaan gaat ie echt niet slapen maar is het ook drama.

Misschien bij jou kleintje ook wel zo, misschien nog een klein flesje aanbieden voor het slapen gaan of de fles van 6uur proberen uit te stellen tot het bed tijd is?

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Borstvoeding is hier niet meer aan de orde (helaas...). Misschien wel handig om het schema even te geven natuurlijk ;)

06:00 uur 180cc omneo (dus 200 totaal na bereiding)
    10:00 uur 180
    14:00 uur 180
    18:00 uur 180
    22:00 uur 180

Ze mocht van het CB ook al met wat fruithapjes en groenten beginnen, maar daar krijgt ze puur en alleen wat hapjes van om te wennen aan de smaakjes en het lepeltje. Ze vindt het wel erg lekker. Soms denk ik wel eens dat het makkelijker zou kunnen worden met vier flesjes op een dag.
    Pas geleden waren we een weekje op vakantie en daar sliep ze dus prima! Soms sloeg ze zelfs een fles over en lag ze rond 21 uur al in bed tot 7 's morgens!

Share This Page