Help! Er blijft altijd wel iets niet goed gaan...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dolce82, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Mijn zoontje is nu 14 weken oud. Hij heeft tot 8 weken uitsluitend borstvoeding gehad en krijgt nu ruim 4 weken enkel kunstvoeding.
    We startten met Nutrilon Omeo maar hij deed maar om de twee dagen kaka en niet gemakkelijk ook niet, hard was zijn stoelgang niet, het lukte gewoon niet goed. Omdat hij ook vaak zijn flesjes weigerde, spartelde, weende tijdsen het drinken stapten we over op Nan Complete Comfort.
    Deze melk leek bij lekkerder te vinden want hij dronk vlotter, kaka doen bleef echter nog altijd hetzelfde verhaal maar we beslisten even vol te houden.

Intussen doet hij bijna elke dag kaka (slaat soms nog wel eens een dag over). Hij drinkt 5 flessen per dag, de eerste en de laatste 150ml + 5 en de drie overige 180ml + 6. Deze drinkt hij niet altijd uit. En de laatste fles krijgt hij rond 22u30 en daarvoor maak ik hem wakker maar hij drinkt die half slapend waardoor deze ook nooit leeg is. Maar hij slaapt tot 6u, 6u30 in de ochtend dus het lijkt wel te lukken zo. Het ging wel goed zo en ik dacht echt dat we vertrokken waren.

Maar sinds een paar dagen begint hij weer terug te spartelen en te wenen tijdens het drinken en vrijwel altijd bij de voorlaatste fles. Je hoort dan ook echt zijn buikje grommen, hij laat heel veel scheetjes die erg ruiken en strekt zich helemaal uit. In zijn pampertje zit nadien echter helemaal niets :(.
    Sinds een paar nachten wordt hij ook rond 3u onrustig, hij is dan niet wakker want zijn oogjes zijn toe, maar hij slaat met zijn armpjes, krabt in zijn gezichtje en een tutje weigert hij dan meestal dus daar krijg ik hem niet mee gesust. Je zou denken dat hij misschien wil eten dan maar hij is niet wakker ofzo dus dat lijkt het me niet te zijn. Wanneer hij dan tegen 6u30 echt wakker wordt heeft hij onmiddellijk een brede lach op zijn gezichtje dus ook dan heb ik niet het gevoel dat hij reuzehonger heeft ofzo.
    Nu is het zo dat hij in zijn gezichtje nogal last heeft van droge plekken, ik smeer deze altijd goed in maar als ik dat niet doe voelen zijn wangetjes echt heel droog en ruw aan.
    Ik vraag me nu eigenlijk af of hij niet een allergie heeft ofzo.
    Ik weet dat Nan ook een HA melk heeft, misschien dat dit zou helpen maar ik ben ook wat bang om andere melk te proberen want hij doet nu al zo moeilijk kaka en heeft zoveel last van windjes en krampjes. Maar misschien is dat ook wel een teken aan de wand???

Ik wee het dus echt niet meer en hoop dat hier mensen zijn die zich hierin misschien herkennen en hun ervaringen kunnen delen.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoe snel ben je afgebouwd? Want er wordt aangeraden om per BV twee weken uit te trekken, en bijv eerst de KV te mengen met BV. Anders is het echt een hele overgang voor zo'n kleintje. Het kan dus zijn dat daar de onrust vandaan komt.

Daarnaast ben je al een keer geswitcht van voeding en daar moeten de darmpjes ook aan wennen, twee weken zeggen ze weleens. Ik vind 180/6 ook groot voor een kindje dat eerst BV heeft gehad, je zegt ook dat hij ze niet uitdrinkt, dus ik zou het bij 150/5 houden. Krampjes komen voor en vooral in de avond, dus ik denk dat dit het is. En 's nachts wakker worden kan ook regelmatig in het eerste jaar, mijn jongste was tot een week geleden opeens weer 2 keer per nacht wakker en wilde dan ook echt drinken, terwijl ze daarvoor bijna elke nacht doorsliep. Groeispurtje, bleek dat te zijn.

Huilt hij echt als hij 's nachts wakker wordt?
    Ik zou hem niet wakker maken voor die laatste fles van 22.30 uur, het kan namelijk zijn dat je daarmee zijn slaappatroon verstoort en dat hij daarom 's nachts onrustig is.

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik gebruik biologische voeding van BioBim. Zijn buikje is daardoor véél rustiger (de Osteopaat merkte ook erg goed het verschil) en heeft iedere dag ontlasting. Ook komt de ontlasting er makkelijk uit zeg maar.

Bij de andere voeding moest hij zo hard duwen en had hij er echt last van.

Dus als tip kan ik je BioBim aanraden.

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dankjewel voor de reacties.

Gisteren heeft hij geen kaka kunnen doen en erg veel last gehad. Veel windjes, zich overetrekken en echt huilen. Voormiddag was er terug een kakapamper ik zag echt dat hij zich opgelucht voelde :).

's Nachts weent hij niet nee, hij is dan niet eens echt wakker, het lijkt wel alsof hij in zijn slaap vanalles doet maar als ik goed luister hoor ik hem dan ook scheetjes laten waaruit toch wel blijkt dat zijn darmpjes de oorzaak zijn. Ik heb nu gisteren voor het slapengaan een paar druppeltjes Collikind op een lepeltje gegeven, vannacht was hij nu rustig (toeval waarschijnlijk) maar wel iets vroeger echt wakker, maar dat vind ik absoluut niet erg.
    Die 180cc+6 is ook niet teveel heb ik de indruk want er zijn dagen dat hij die flessen wel helemaal leeg drinkt zonder dat ik moet aandringen (wat ik overigens nooit doe). Zijn eerste en laatste fles geef ik bewust al minder omdat hij dan ook effectief het minste drinkt.

Bedankt voor de tip van de speciale voeding Leen, ik hou het in mijn achterhoofd. Ik zie het nog even aan en anders ga ik toch eens met hem naar de kinderarts. Ik weet dat een baby niet per sé meerdere kakapampers per dag moet hebben maar ik heb bij mijn zoontje echt het gevoel dat hij dat wel zou willen maar gewoon niet kan...

Deel Deze Pagina