HELP!! Erge pijn linkerzij terhoogte bekken

Discussion in 'Zwangerschap' started by miloena, Dec 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miloena

miloena Fanatiek lid

May 19, 2014
    1,824
    1,174
    113
    pedagogiek
    Hoi meiden,

wie herkent dit, weet iets of kan me geruststellen;

Ik heb enorme pijn in mn linkerzij terhoogte van de bekken. Het is geen blaasontsteking. Wel pijn bij het plassen, alsof ik over een bal moet plassen. Straalt uit naar mn schouder. Nu bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar kan dit?
    Ik heb met 7 weken een prachtige echo gehad waarbij ik een baby in mn baarmoeder heb gezien niks vreemds en alles was goed, mooi kloppend hartje gezien. Kan het opeens buitenbaarmoederlijk zijn?
    ik ben zo bang geworden door internet. Even helemaal radeloos wat ik hier mee moet

wie heeft advies/raad/ervaring/geruststelling????

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Als het vruchtje in je bm zat kan het niet opeens in je eileider zitten. Theoretisch wel als je 2 eitjes hebt gehad waarvan één bbz.... Maar dat is volgens mij extreem zeldzaam, ik heb daar nog nooit van gehoord iig.... Ik zou even de vk bellen als ik jou was

Ik denk eerder dat het je darmen zijn die zich verplaatsen of opgezet zijn

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    #3 Maantje80, Dec 4, 2014
    Last edited: Dec 4, 2014
    Een vruchtje dat in de baarmoeder genesteld is verplaatst niet meer naar een eileider.
    Waarom ben je zo zeker dat het geen blaasontsteking is, heb je dat laten testen?
    Ik ben geen arts maar zou eerder denken aan blaasontsteking of nieren/nierbekken.
    Ook een groeiende baarmoeder kan er voor zorgen dat je sneller en vaker moet plassen en dat dit anders voelt.
    Heb je ook koorts, andere klachten?

Ik zou even contact leggen met de vk, en bij blijvende twijfel even naar de huisarts gaan, een plasje is snel ingeleverd/bekeken.
    Dat zou ik sowieso uitsluiten.
    Sterkte.

4. miloena

miloena Fanatiek lid

May 19, 2014
    1,824
    1,174
    113
    pedagogiek
    @Elliepellie; Internet maakt je soms ook zo enorme bang! Fijn dat dat niet kan. Dan kan ik die angst uit proberen te zetten!

@Maantje; Ik ben vandaag bij de dokter assistente geweest en die heeft urine onderzocht niks te vinden. Meer plassen is indd zwangerschapssymptoom.. maar ik moet vaak plassen zonder dat er wat komt en huil van de pijn als ik moetplassen doet super zeer. En die pijn in de zij verergert dan. Dusja het is niet eben zwangerschap meer plassen. Ik had echt bblaasontsteking of nierbekken ontsteking verwacht. Morgen word er urine op de kweek gezet maar er is niet verteld waar ze aan denken, vandaar bang geworden

5. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geeft meestal klachten tussen de 5e en 12e week. Omdat er een vruchtje in je baarmoeder is gezien zou het dan in dit geval om een meerlingzwangerschap moeten gaan.
    Ik acht de kans heel klein, maar op basis van de klachten die je beschrijft zeker niet uitgesloten. Ik zou dus de verloskundige bellen en staan op een spoed echo.
    Beter een keer teveel controleren dan te weinig.
    Hopelijk is er niks aan de hand en kan je na een controle weer opgelucht adem halen. Sterkte.

6. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ik vond net met googelen zo een verhaal van iemand die dit is overkomen. Het komt dus voor. Maar het lijkt mij ook uitzonderlijk.

7. miloena

miloena Fanatiek lid

May 19, 2014
    1,824
    1,174
    113
    pedagogiek
    @Madelie; Dat klinkt creepy! Zouden ze dat eitje dan ook niet op de eerste echo hebben gezien?

8. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Bij die vrouw werd na haar zwangerschap die in een miskraam eindigde pas na weken toen ze erge klachten kreeg ontdekt dat er nog een vruchtje in de eileider zat.
    Maar goed, zijn denk ik geen veel voorkomende dingen hoor.
    Zou niet van het negatieve uitgaan want als dit veelvuldig voor zou komen zou je er ook wel over op dit forum lezen.
    Maar laat het uitsluiten voor de zekerheid.

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bij mij hebben ze bij de eerste (inwendige) echo de eierstokken etc. nagekeken... Dat legde ze ook allemaal uit.... Als je zo bezorgd ben bel de vk... Wij weten hier ook lang niet alles ;)

10. miloena

miloena Fanatiek lid

May 19, 2014
    1,824
    1,174
    113
    pedagogiek
    Ik heb een buikecho gehad, inwendige echo hebben ze niet gedaan. Maar kun je met de buikecho zien of er een eitje had gezeten in de eierstok? Ik zal 8uur meteen de ha bellen! Dus dan weet ik meer. Maar gisteravond kon ik geen verloskhndige of huisarts meer bellen. Vandaar dat ik hulp vroeg op het forum in de hoop dat iemand dit herkende!

11. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Ik had erg veel pijn na het plassen... Ook meerdere keren op blaasontsteking getest, was het iedere keer niet... Bij mij was het waarschijnlijk bandenpijn. Door druk te zetten span je ook wat aan en daar kan dan volgens mij ook een reactie op komen. Ik had het nog eerder dan jij, dus kan al vroeg... Succes!

Share This Page