Help, ernstige pms, wie heeft er tips?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door taliaa, 7 mei 2025 om 11:40.

1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Lieve dames,

Het is zo ver..
    Ik begin ernstige pms klachten te ontwikkelen
    Waar het eerst wat kribbigheid en wat zwaar op de hand was, heb ik nu de week voor mijn menstruatie echt hevige klachten.
    Mijn gedachten lijken heel reëel en echt, maar eenmaal ongesteld bedenk ik me dat ik toch niet wil scheiden, ik best een goede moeder ben en kunnen er weer plannen gemaakt worden

Ik herken mezelf niet, ik vind het zo zwaar..

Ik ben nu 41, ben vorig jaar nog zwanger geweest(miskraam helaas), mijn cyclus is nog nooit van mijn leven zo goed geweest. (Heb pcos maar nu voor het eerst een stabiele cyclus onder de 40 dagen).

Maar wat helpt??
    De pil... ik heb nog een kinderwens..

Verder???

2. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.285
    2.625
    113
    Vrouw
    Ik heb ook pcos en hele heftige pms klachten maar sinds ik Maca en inositol gebruik bijna nergens meer last van. En voor de zwangerschap had ik eindelijk een normale cyclus! Daarna borstvoeding gegeven en en heb ik het niet gebruikt, dat merkte ik meteen, dus nu gebruik ik het weer sinds 4 maandjes.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Heb je al eens supplementen geprobeerd?
    Ik gebruik luctovitaal hormoonhuishouding, heb wel het idee dat het helpt voor een betere balans.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Thnx! Ik ga kijken

5. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.285
    2.625
    113
    Vrouw
    Ja er zijn verschillende soorten. Inositol heb ik van ovabalance en Maca heb ik extra sterk van vitaminesperpost. Ik was laatst aan het kijken voor nieuwe (andere) maar durfde het toch niet aan. Never change the winning team :p

Deel Deze Pagina