Mijn eerste ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MIss X, Jul 26, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    #1 MIss X, Jul 26, 2019
    Last edited: Jul 26, 2019
    Hi

Ik heb drie meiden en vorige maand bevallen na een miskraam van bijna 16 weken.
    Wij willen graag na onze vakantie in augustus het weer proberen.

Ik heb me nooit verdiept in ovulatie testjes en begrijp steeds meer wat DPO en LH betekend dankzij het uitleg van mede forummers :)

Ik werd eigenlijk wel nieuwsgierig en ik heb altijd voorheen een hele regelmatige cyclus gehad van 28 dagen.
    In het begin van jaar werd ik twee keer ongesteld in een maand en schrok daar best van. Was me nooit eerder gebeurd. Blijkbaar was mijn lichaam van slag. Daarna niet meer gebeurd.

Laatste keer dat ik zwanger werd was erg onverwachts. We hadden het onveilig gedaan net na mijn menstruatie. Doen we weleens vaker omdat ik mijn ovulatie moment wel voelt. Maar blijkbaar kende ik mijn lichaam toch niet zo goed als ik dacht. Had hele vroege eisprong blijkbaar:rolleyes:
    Het was dus raak en ondanks de schrik heel erg gewenst.

Begrijp na miskraam dat cyclus in de war kan raken.
    Ik ben 15 juni bevallen en 15 juli heel licht bloedverlies gehad. 16 juli echt ongesteld geworden tot 19 juli. 20 juli bijna niks meer en 23 juli opeens bij afvegen lichtroze bloed en bruin bloedverlies hele dag. Niet veel maar wel last van gehad.
    Vandaag 26 juli heb ik zo'n ovulatietest gekocht en ook gewoon uit nieuwsgierigheid.
    Wil een beetje kijken hoe mijn lichaam nu werk.

Dit is het resultaat.
    Twee duidelijke strepen. Wat betekend dit nou precies? Is mijn eisprong vandaag of komt het eraan? En is dit erg vroege eisprong of beetje gemiddeld?
    Had ik eerder moeten testen en moet ik die 5 testjes 5 dagen lang gebruiken om een helder beeld te krijgen?
    En welk tijdstip is het beste?

Voel me echt een groentje hierin :roflmao:

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hierbij foto

Attached Files:

3. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,542
    1,106
    113
    Female
    Ik ben best een leek hierin, maar ik heb het idee dat de ovulatietesten nog op hcg reageren ?!
    Correct me if i’am wrong andere meiden.

4. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Zwangerschapstesten zijn overigens negatief. Wilde weten dat het HCG uit mijn lijf was

5. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,542
    1,106
    113
    Female
    O oké, dan zou je bijna denken dat je ei er alweer aankomt

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Oké dus twee duidelijke strepen zegt niet dat het al is gebeurd. Hij komt er dus aan? Wat test zo'n test op de dag van eisprong? Negatief?
    Sorry hoor:oops::rolleyes:

7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    Als je een positieve test hebt (teststreep donkerder dan controle streep) dan heb je binnen 2 dagen een eisprong, dus zodra je test posi is mag/moet je aan de slag ;) het beste is om nog wel even door te testen.
    Ik begon met testen op cd10 en rond cd14 deed ik er 2 op een dag om mijn piek niet te missen. Dan als je je piek gevonden denkt te hebben nog even een paar dagen doortesten, het kan zijn dat hij toch nóg donkerder wordt. Maar als je al eerder een vroege eisprong hebt gehad zou ik eerder beginnen met testen. Misschien wel vanaf cd4

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dank voor je uitleg!
    cd betekend de dagen tellend vanaf de eerste dag van menstruatie?

9. Dana

Dana Fanatiek lid

Mar 9, 2019
    1,616
    1,007
    113
    Female
    Klopt!
    De test lijkt me overigens positief hoor:)(ben verder niet zo bekend met action ovulatietesten) zolang je teststreep even donker is als de controle streep is ie positief en als hij donkerder is dan de controle steep dan heb je je lh piek en dan springt je ei binnen 48 uur (zelfde als wat miss fluffy zei eigenlijk haha)
    Zou wel idd nog doortesten om te kijken wat hij doet

10. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    Klopt inderdaad. Cd staat voor cyclusdag

11. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Nu ben ik niet echt goed vergelijkenismateriaal maar bij mij werd hij vaak na m'n menstruatie of nog net de laatste dagen tijdens m'n menstruatie wat donkerder om vervolgens weer af te nemen en later in de cyclus te knallen en dus dan pas op een eisprong te reageren.

Maar zoals ik zei is mijn situatie anders omdat ik over het algemeen altijd veel lh in m'n lichaam heb vanwege pcos en dan werken ovulatietesten minder goed. :)

Persoonlijk zou ik even doortesten en toch het gezellig maken mochten jullie nu toch graag een kleine erbij. Dan zit je altijd safe mocht dit toch je piek zijn.
    Heb je ook vruchtbaar slijm?

12. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Dat ziet er heel goed uit! Hopelijk is het op de slaapkamer inmiddels wat koeler! ;).

Op naar een mooie zwangerschap....!

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dank voor jullie reacties :)
    Vandaag weer net getest en nu stuk lichter streepje.

Share This Page