Spoed. Baby 11 maanden koorts? Bellen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamavanImraan, Apr 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanImraan

Feb 6, 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 MamavanImraan, Apr 23, 2015
    Last edited: Apr 23, 2015
    Mijn baby van 11 maanden, heeft sinds vanochtend koorts van 39,1 en nu 38.6

Hij hoest heel erg, en voelt heel warm.
    Hij huilt de hele tijd, en zodra hij in slaap valt schrikt hij na een halfuurtje krijsend wakker..

Huisarts bellen of?:(

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Hoe lang al? heeft hij gegeten maar voornamelijk gedronken? plast hij?
    zo ja, zou ik een zetpil geven en even afwachten. eventueel extra laten drinken.

Beterschap! Zo sneu altijd

3. MamavanImraan

Feb 6, 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gisteravond merkte het al een beetje, maar niet opgemeten.
    Vanochtend wel, 39.1.
    Paracetamol gegeven, en vanavond weer 38.7
    Dus weer paracetamol gegeven..

Hij plast wel, tenminste voor zijn doen, en euh drinken weinig vandaag.
    Veel zeurderig en slaat het drinken dus weg.. :(

bedankt!

4. Olicha

Olicha Niet meer actief

Kan je niet overleggen met huisartsdienst? Bij koorts bel ik altijd. Ze zijn zo klein en kwetsbaar vind ik altijd.

Beterschap! Xx

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    Zolang hij drinkt & plast is t goed

6. MamavanImraan

Feb 6, 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeiden ze vorige keer ook, alsnog opgenomen met t RS-virus. :(

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 11 maanden kunnen ze wel wat hebben hoor! Bovendien is de koorts niet heel hoog. Zo lang hij alert is en goede plasluiers heeft, dan kun je rustig afwachten. als het morgen niet beter is, dan misschien even telefonisch overleggen met de huisarts. Anders zit je straks in het weekend en de huisartsenpost is alleen voor spoed.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    ik zou nog even aankijken. probeer zoveel mogelijk vocht naar binnen te krijgen. wat extra fruit als hij dat wel wil, een flesje, water etc. zetpil erin en hopen dat hij wat slaapt. Misschien kun je vast voor morgen een ijsje maken met wat water en fruit?

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Opnemen voor rs is alleen nodig bij extreme benauwdheid. Als daar geen sprake van is: gewoon afwachten.

10. MamR

MamR Actief lid

Sep 10, 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Na 3 dagen koorts is het verstandig om te bellen, ook als je baby heel suf is of niet goed reageert. Zetpil, op de plasluiers letten, extra drinken en een beetje extra aandacht en liefde zal wel helpen. Beterschap!

11. MamavanImraan

Feb 6, 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das een goed idee!
    Bedankt!

12. MamavanImraan

Feb 6, 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, maar toen zeiden ze ook dat met plasluiers alles goed is.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, plasluiers moeten er altijd blijven, maar je kind moet OOK alert zijn als het wakker is, en uiteraard gewoon een beetje redelijk adem kunnen halen bij een verkoudheid.
    Dus je moet iets verder kijken dan de plasluiers, maar zoals je zoontje nu is, klinkt hij me vooral gewoon goed ziek in de oren, maar verder niets. Huisarts kan dan niets voor je doen, hij zal gewoon uit moeten zieken. Zolang dus de plasluiers blijven en hij alert is/je contact met hem krijgt als hij wakker is, kun je het gewoon aankijken :)
    Temp zegt weinig: ene kind is bij 38,5 hartstikke ziek en andere kind loopt met 40 graden nog vrolijk rond. Algehele indruk van je kind is belangrijker en tot aan de 40 graden is iig niets abnormaals bij kinderen :)

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Als je het zelf niet vertrouwt is mijn advies altijd bel dan met de assistente/dokterswacht en zij staan jou wel te woord.
    Als ze het zelf echt nodig vinden dan laten ze je wel komen.

Wij kunnen hier van achter ons beeldscherm niet voor jou beslissen, jij als moeder weet hoe je kindje normaal gesproken is en jij ziet hoe ziek je kindje is. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hier zou zeggen oh het klinkt allemaal niet ernstig en er blijkt achteraf toch wel wat ernstigs te zijn. Gevaarlijke uitspraken.

beterschap!

En ik moet eerlijk zijn als mijn kinderen Echt ziek zijn dan zijn ze niet alert hoor als ze wakker zijn. Dus dat vind ik ook geen graadmeter.

Luister gewoon naar je gevoel! En naar je kindje, als bijv. non stop krijst en dat normaal niet doet dan zou je zowieso even de arts (assistente)kunnen raadplegen.

15. raspberry

Alert betekent dat je kind nog contact kan maken en reageert. Uiteraard reageert een ziek kind anders dan een gezond kind: dat mag en is normaal. Als je zelf ziek bent, dan reageer je ook anders op je omgeving.
    Het gaat er bij suf worden om, dat je aan je kind merkt dat er ECHT iets heel anders is dan flink ziek zijn.

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Tis toch bij drie dagen koort achter elkaar dat je moet bellen? Met 11 maand kan een gezond kind echt wel twee/drie dagen koorts achter elkaar hebben. Als wij koorts hebben dan bellen we ook niet direct ;)

Ik let altijd op of ik nog contact kan krijgen met mijn kleine. Daarnaast plasluiers en natuurlijk benauwdheid/hoeveelheid overgeven.

17. MamavanImraan

Feb 6, 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle adviezen.

Vanaf woensdag heeft mijn zoontje verhoging, 3 dagen koorts gehad en nu telkens nog verhoging.

De pamper van vannacht 14 uurtjes omgehad, zat maar 1 plasje in..
    Drinkt niet veel, maar is wel actief en vrolijk..

18. raspberry

Dan is hij aan de beterende hand dus :) Lekker uit laten zieken en zoveel mogelijk laten drinken :)

19. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt goed. Komt wel goed met hem.

20. MamavanImraan

Feb 6, 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net geweest bij de HAP.

Uitgedroogd, ooronsteking en longontsteking.

Share This Page