Hallo.. ff korte uitleg.. Vandaag in maastricht geweest, mn zoontje heeft een afgeplat hoofdje en de laatste 6 weken is het zo hard achteruit gegaan dat de therapeut me doorstuurde naar maastricht. vanaf 4 maanden hebben we therapie gehad, en met intensieve oefeningen krijgen we t goed onder controle. maar hij is is nu zoo actief dat hij in zn slaap steeds op zn rug draait en plat op zn hoofdje gaat liggen. vandaar de achteruitgang. in maastricht zeiden ze.. hij komt in aanmerking voor een helm de platheid is genoeg maar hij vond wel dat mn zoontje vrij oud is en hij dacht dat er een minimale verandering zou komen door de helm. De keus is nu aan ons! en ik weet nu geen raad.... Ik hoor soms ook dat kinderen op latere leeftijd een helmpje krijgen ben benieuwd of het genoeg resultaat heeft gehad wat zouden jullie doen.. we mogen ook niet te lang wachten met de beslissing.. Hopelijk kunnen jullie me een hart onder de riem steken, en hebben jullie advies. super bedankt! xx
Tja ons zoontje heeft een helm gehad en de grens voor het aanmeten daarvan was 6 maanden. Daarna zou het bot al te hard zijn en zou het geen zin meer hebben. Maar ik heb kennissen van wie het dochtertje op latere leeftijd zo'n helmpje heeft gehad, en bij wie het toch nog wel wat geholpen heeft. Dus wie weet, als jullie er nog wel een kunnen krijgen, ik zou zeggen probeer het gewoon, het kan in ieder geval geen kwaad! En dan heb je tenminste alles geprobeerd toch? Succes!
Hoi, Misschien heb je er iets aan: er is een forum voor ouders van babys met een redressiehelm. Daar is laatst ook de vraag gesteld of een baby niet te oud zou zijn. Toen bleek dat er meer kindjes waren die op "latere" leeftijd een helmpje kregen en dat het nog zin had. Het adres is http://www.redressiehelm.tk/ Mijn zoontje heeft ook een helmpje, hij was 7 maanden oud toen hij 'm kreeg. En ik heb ergens gehoord dat de leeftijd van minder belang is, het hangt er meer vanaf in hoeverre de fontanel en schedelnaden nog open zijn. Persoonlijk zou ik wel voor de helm kiezen, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. succes met je keuze, groetjes, Natasja