Help! Ervaringen kraamzorg regelen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jess1986, Mar 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jess1986

Jess1986 Actief lid

Sep 28, 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gedoe zeg! Ik moet kraamzorg regelen en ik heb een hele lading folders gekregen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Volgens de verloskundige kan ik kiezen uit de volgende bureau's:

Zinkraamzorg
    Kraamzorg Midden Nederland
    Yunio kraamzorg
    Babycare kraamzorg
    Livia Kraamzorg

Heb echter geen flauw idee hoe ik er achter kan komen welk bureau ik moet kiezen. Hebben jullie tips of ervaring met een/meerdere bureau.

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    je moet zo ie zo even kijken met welke kraamzorgbureau je verzekering een contract heeft.
    daarna kan je even google naar ervaringen !

3. Traveller

Traveller Lid

Aug 18, 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het geregeld via mijn zorgverzekeraar. Ik kon een voorkeur voor een praktijk opgeven en heb gevraagd bij mijn verloskundigenpraktijk of zij een voorkeur voor een praktijkt hebben. Dat hadden ze en daar heb ik me opgegeven.
    Succes!

4. Jess1986

Jess1986 Actief lid

Sep 28, 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb de verzekering al gebeld en ze zeiden dat ze met praktisch elk bureau een contract hadden. Moet dus zelf de keuze maken. Vind het echt moeilijk.

5. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    ik heb mijn verzekering laten inschrijven.
    zowel ik als mijn man als mijn verloskundige praktijk hadden geen voorkeuren.
    wel kreeg ik via de verzekering een keuze uit 4/5 organisaties, maar mijn verloskundigenpraktijk werkt in principe maar met 2 van hun.
    ik heb dus als voorkeur 1 van die 2 genomen, en ingeschreven.

6. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

Feb 1, 2011
    770
    0
    0
    Wij hebben 2 keer goede ervaringen gehad met Yunio daarom gaan we voor deze 3e weer naar Yunio. De andere bureaus ken ik niet. Zelf vinden we het een fijn idee dat yunio wat groter is zodat je ook alle uren krijgt waar je recht op heb. Dat kan nog wel een zijn dat een bureau alleen het minimale kan geven ivm te weinig kraamverzorgenden.

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik kon uit 2 kiezen ivm eventuele verhuizing (moest dus in beide plaatsen kunnen werken). De ene was klein en de ander is groot (careyn). Heb gekozen voor de grote ivm zoals iemand al zei garantaie dat je alle uren krijgt en genoeg vervangingsmogelijkheden. Heb intake gehad en dat beviel goed. Ben benieuwd naar de daadwerkelijke kraamzorg.

Share This Page