Ons dochtertje van bijna 2 jaar heeft sinds vandaag koorts 39.7 graden. Ik heb een zetpil gegeven. Vandaag oogde ze verder goed. Ze eet en drinkt ook goed. Er was vanmiddag alleen een vlekje op haar matras. Het leek kwijl met bloed. Ik weet niet waar het bloed vandaan kwam ik kon niks vinden. Ik vermoed haar mondje maar kon ook daar niks vinden. Ze slaapt nu is af en toe onrustig. Ik heb haar in een zomerslaapzak gelegd. Ik weet verder niet wat ik moet of kan doen. Vriend en ik zijn allebei ziek dus logisch dat zij nu ook ziek is geworden. Ben ook bang voor koortsstuip. Hopelijk gebeurt dat niet. Iemand tips? Nu zijn er geen vlekjes in het matras meer.
Als je pcm geeft bij koorts moet je zorgen dat je een spiegel opbouwt. Dit houd in dat je, afhankelijk van gewicht en bijsluiter, de juiste dosering geeft en blijf geven. Dus mag ze 3x per dag pcm, dan geef je elke 8 uur pcm. Als je wisselend pcm geeft vergroot je de kans op een koortsstuip. Verder zou ik de vlekjes wel in de gaten houden en bij twijfel de ha bellen.
Ik haal hem even omhoog. Mijn dochtertje had vandaag weer 39.2. Met paracetamol 38.2. Ik ga dadelijk weer temperaturen. Ik weet niet hoe ik haar moet laten slapen. Mijn vriend zegt heel snel gewoon een winterslaapzakje. Haar kamertje is koud. Ik heb nu nog de verwarming aan staan, ze ligt nu in zomerslaapzakje maar heeft koude handjes en voetjes. Toch in een winterslaapzakje leggen? Ik weet het niet zo goed.
Sneu als je kindje koorts heeft..... Ik zou haar wel in een winterslaapzakje leggen, maar met een dunne pyjama of zonder pyjama en alleen een rompertje met lange mouwen.
Ik zou de verwarming uit doen, winterslaapzak en alleen shirtje of rompertje. Koude handjes is niet erg. Koude voetjes, kan je even checken en anders evt sokjes aan. Beterschap!