Wat is een echt Nederlands babyproduct? (Kraam)cadeau ideeën gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adje, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Hallo Dames,

Mijn broertje woont in New York en wordt in september voor het eerst vader. Ik ga in maart bij hem en zijn vrouw op bezoek en wil graag een leuk cadeau (mogen ook meerdere kleine dingen zijn) meenemen voor hun en mijn aanstaande neefje/nichtje.

Nou heb ik bedacht dat het leuk zou zijn als ik typisch Nederlandse babydingen meeneem als cadeautje. En dan denk ik niet perse aan iets wat Delfstblauw is of babyklompjes, maar meer dingen die wij als Nederlanders handig/leuk vinden en je in het Buitenland (in dit geval USA) niet (makkelijk) kan krijgen. Dus graag jullie tips en ideeën :D

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Beschuit met muisjes natuurlijk als kraamtractatie.

Verder: in Nederland is een box heel normaal. In Amerika kennen ze alleen grondboxen, dat is toch heel wat anders. En fietsstoeltjes voor/achter, voor als het kindje groter wordt, is natuurlijk ook typisch Nederlands, of een fietskar (al weet ik niet of NY wel een geschikte stad is om met kleine kinderen te fietsen).

Speelgoed zou je kunnen kiezen voor Nijntje. Dat is er veel in baby spul, en typisch Nederlands. Of Jip en Janneke producten :)

In Amerika kennen ze weer andere zaken die hier not-done zijn, zoals een hoofdbeschermer in een ledikant. Dat wordt hier als gevaarlijk bestempeld, en is daar standaard.

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Niet perse een baby product, maar het boek Nederland van charlotte dematons is wel een echte aanrader.

4. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
  5. jeshh

jeshh Niet meer actief

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
  7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Een box ;)

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Thanks, daar zitten echt hele leuke ideeën bij waar ik wat mee kan. Meer ideeën nog steeds welkom trouwens :)

Een box is wat onpraktisch om mee te nemen denk ik. En ze hebben een heel klein one bedroom appartement in het centrum, dus dat zou ik niet aandurven zonder te overleggen en ik wil het graag als verrassing geven. Maar ik kan ze altijd nog de tip geven om bij ruimte gebrek een ledikantje als box te kopen (of campingbedje).

Maar Nijntje, en boekjes e.d. Dat ik daar zelf niet op kwam haha. Ik zat zo moeilijk na te denken, wat is typisch Nlds en voor baby's.:)

9. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik geef er heel wijs ook geen mening over, haha 😂

10. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Nijntje kennen ze wel wereldwijd (maar dan als miffy) jip en janneke zie je niet buiten nl. Dat voorleesboek is wellicht wel dubbel leuk. En voorlezen in het Nederlands en typisch Nederland.

11. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik kreeg van Nederlandse kraamvisite een mand vol zwitsal producten, mijn favoriete nijntje-boek van toen ik klein was en beschuit met muisjes.

12. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Er is een houten legpuzzel met het leesplankje van vroeger, van Aap, noot Mies etc. Geen idee waar die te verkrijgen is, maar dat is misschien leuk.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Oh geweldig, zo kan ik wel een mooi cadeaupakket gaan samenstellen. Ik krijg er helemaal zin in om te gaan shoppen :D
    En iets van Nijntje komt er dan wel bij, is misschien wel verkrijgbaar in NY, maar blijft nlds dus past wel in het thema.

Deel Deze Pagina