Ovulatie na miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by Josje1004, Dec 24, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josje1004

Josje1004 Actief lid

Dec 2, 2021
    338
    333
    63
    Female
    Hoi allemaal,

Ik heb vorige week met 6 weken een miskraam gekregen en bloed alleen nog heel weinig. De zwangerschapstest en ovulatietest testen beiden positief, maar ik las dat die laatste niet betrouwbaar is nu.

Er is bij een controle echo nog een klein restje stolsels gezien, klein, maar het baarmoederslijmvlies is goed afgenomen.

Zijn er meer van jullie die een restje hadden en toch zijn zwanger geworden? En hoe weet je dan wanneer je ovuleert, als je de precieze dag van het verlies van het vruchtje niet weet? Hopelijk weten jullie meer!
    Groetjes Josje

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

Feb 3, 2017
    3,491
    2,487
    113
    Female
    Limburg
    Allereerst sterkte met je miskraam ❤️
    Je lichaam moet zich nog herstellen na een miskraam. Je hebt nog hcg in je bloed en urine zitten wat nog moet dalen.
    Wat ik zo gehoord heb over restweefsel is dat dat de boel nog een beetje extra ophoudt, ik zou het even in de gaten laten houden.
    Wanneer je weer ovuleert is heel persoonlijk. Bij de ene start de cyclus met een vertraging van 2 weken weer op, bij de ander duurt het nog wat weken langer. Wanneer alle hcg uit je testen is (je zou het er uit kunnen testen de komende tijd tot de test wit blijft) kan je cyclus in principe weer opstarten.

Josje1004 likes this.
  3. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

Jul 27, 2021
    1,542
    1,947
    113
    Female
    Hi meis, ik heb geen antwoorden, maar ga wel een beetje door hetzelfde (alleen geen restweefsel). Heb hier heb ik op 17 december (vandaag 2 weken geleden) met 7 weken een miskraam gekregen. Na 2 dagen buikkrampen verloor ik een zakje, daarna nog een paar dagen gebloed maar op dag 6 stopte het bloeden. Heb een echo gehad en was ook al "schoon" gelukkig, ze zag nog een mini beetje bloed. Heb toen nog wel een HCG test gedaan, medium positief. Ovulatietesten ook. Vijf dagen erna weer gestest en toen bijna negatief. Alleen nog een tuurlijntje. Mijn ovulatietesten zijn nu ook weer lichter.

Hoe ik het nu aanpak. Ik zit nu op dag 15 en ben nu gestart met ovulatietesten 2x per dag omdat ik wil weten waar ik aan toe ben... Ik heb wel al een paar dagen hoger libido, dus wel het idee dat mijn lijf aan het werk is om alles weer op te. starten. Ik ben ook aan het temperaturen. Dit is mijn aanpak voor nu, niet perfect maar we moeten toch wat! Het is volgens mij echt afwachten.

Weet dat je niet alleen bent! Liefs!

4. Josje1004

Josje1004 Actief lid

Dec 2, 2021
    338
    333
    63
    Female
    Hoi Veertje, wat rot dat je ook een miskraam hebt gehad. Wel fijn dat er geen restweefsel zat Ik ben uiteindelijk exact twee weken na mijn eerste bloedverlies en een deel van het vruchtje, het andere deel van het vruchtje verloren. Het had schijnbaar even tijd nodig. Twee dagen later testte ik ook meteen negatief op de zwangerschapstest, dus ik denk dat het nu goed zit.

Mijn ovulatie testen zijn ook lichter geworden, ik was nog even bang dat ik mijn eisprong gemist had, maar denk dat het gewoon nog van de zwangerschap was. Lastig he? Ik denk dat ik dagelijks een ovulatietest ga doen. Verder ook wat meer op mijn afscheiding letten, daar kun je ook veel aan zien.

Heel veel succes, hopelijk spreken we elkaar binnenkort met goed nieuws :)

5. AliceinW

AliceinW Niet meer actief

Ik had met mijn vmk vorige cyclus een klein restje. Heeft lichaam zelf opgeruimd. Was wel pas 5+4. 3-4 weken later eisprong en daar is deze zwangerschap van... ik duim dag je cyclus snel weer op orde is!

Josje1004 likes this.
  6. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Wat een ellende is dat hè als je na de miskraam nog lang moet wachten. Bij jou is het pas een week geleden dus nog heel Pril. Wat je zelf kunt doen is een keer in de week een zwangerschapstest doen en zo nagaan wanneer het HCG helemaal uit je bloed is. Wanneer je zwangerschapstest nagenoeg wit is dan zou je weer elke dag een ovulatietest kunnen gaan doen en afwachten totdat deze positief wordt. succes!

Josje1004 likes this.
  7. Josje1004

Josje1004 Actief lid

Dec 2, 2021
    338
    333
    63
    Female
    Ik zal nog even een update geven. Exact twee weken nadat mijn miskraam begon, is het restant van het vruchtje eruit gekomen. Twee dagen later was m’n zwangerschapstest negatief. En nog drie dagen later had ik een controle echo die bevestigde dat mijn baarmoeder schoon was èn dat de eisprong alweer zover was! Dus dat is, zoals ik online las, ongeveer twintig dagen na het begin van m’n miskraam. Ik vind het een erg fijn idee dat ik weer in mijn cyclus zit. Nu duimen dat het gauw weer lukt

Mell0408 likes this.
  8. Josje1004

Josje1004 Actief lid

Dec 2, 2021
    338
    333
    63
    Female
    Heel erg bedankt voor jullie reacties

Share This Page