Help! Etiketten printen...

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik ben niet zo erg goed met computers, en nu wil ik etiketten printen voor de geboortekaartjes. Heb in excel een bestand met daarin onder elkaar alle adressen.
    Etikettenvel van de hema heeft 3 naast elkaar, 7 onder elkaar.

Heb nu van mn ma een bestandje gehad dat al verdeeld is in die vakken, maar moet dus nu een voor een alle adressen wissen en mijn eigen adressen invullen. Maar omdat het van excel naar word moet kan ik niet het complete adres in 1x knippen en plakken, maar moet het per regel.... en we hebben ongeveer 65 adressen.

Kan dit nu echt niet makkelijker? :(

2. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik lees even met je mee! :)

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Welke versie van Excel gebruik je? En anders kijk je even in de help van Excel, op F1 drukken...

EDit: Ik zit even bij mijn excel te kijken, versie 2007, maar zo makkelijk is dat nog niet, geloof ik... Je moet namelijk je hele adreslijst op een bepaalde manier ingedeeld hebben om het over te kunnen zetten.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Het kan wel makkelijker geloof ik. Via word kun je 2 bestanden samenvoegen. Je kunt dan ook een excel bestand invoegen in een etiketformulier van word en zo alle adressen uitprinten of is dat niet wt je bedoeld?

5. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Via word, nieuw document, afdruk samenvoegen. Je hebt dan een wizard afdruk samenvoegen die je stap voor stap meeneemt door het hele proces.
    Succes.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb versies 2007 van ecxel en word, en heb een versie om de oude word bestanden te lezen...

Heb even gekeken naar nieuw en dan afdruk samenvoegen, maar ik zie de optie afdruk samenvoegen nergens?

Heb wel een optie gevonden dat ik tekst kan importeren in het nieuwe bestand, maar kan alleen met word bestanden....

zucht.... ik ga wel knippen en plakken denk ik.... of manlief overhalen of ik de enveloppen lekker toch mag schrijven zoals ik wilde... dalijk ga ik bevallen en is t nog steeds niet gelukt...

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    ALs je in Word in de bovenste balk naar "verzendlijsten" gaat moet daar ergens "afdruk Samenvoegen" staan... van daaruit kun je verder gaan.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb de wizard gevonden, maar als ik via daar het excel bestand wil openen gebeurd er niks, en zegtie dat ik adressen moet selecteren.... maar waar vandaan dan....
    En dan moet ik alsnog een bepaald formaat papier enzo aanklikken, maar geen van de opties komen overeen met de stickervellen die ik heb. En als ik er gewoon een probeer, moet ik een gegevensbron aanklikken, maar heb geen idee wat dat is....

Het zal wel aan mij liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
    Waarom moeten dit soort dingen altijd zo ingewikkeld zijn? :(

Heb t er vanavond nog wel even over met mn man, en we verzinnen wel wat anders.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ook niet als je het via "verzendlijsten ----> Etiketten" doet? Staat er een nummer of iets dergelijks achter op je etiketten? Dan kun je even kijken of die in de lijst staat...

Als er geen nummer op je etiketten staat of je kunt hem in de lijst niet vinden kun je het volgende doen:
    Verzendlijsten --> etiketten --> Opties --> Nieuw
    Dan je etiketten opmeten en hier de maat invoeren.
    Dan Ok --> Ok --> Nieuw Document.

Dan moet je ze alsnog allemaal knippen en plakken, maar aan de andere kant, dat hoeft maar 1x, de volgende keer kun je ze gewoon printen.... :D

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik denk dat ik het zo ga doen:
    -De adressen in excel uitprinten.
    -De adressen in het etikettenbestand die ik al heb verwijderen en 1 voor 1 de nieuwe erin typen vanaf het printje.

Ach, bezigheidstherapie.....

Deel Deze Pagina