Baby ligt overdwars

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kari37, Feb 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Kreeg vandaag van de verloskundige te horen dat mijn beebje overdwars in de baarmoeder ligt.
    Hoe reeël is de kans dat ze nog draait en in de juiste positie komt te liggen en tot wanneer is dat draaien mogelijk?
    Had begrepen dat wanneer een baby overdwars ligt en niet draait er een keizersnede toegepast moet worden en wordt deze dan ook eerder gepland dan de uitgerekende datum om spoedkeizersnee te voorkomen??
    Iemand hier ervaring mee???

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ja en nee.

ja hier ook een dwarsliggertje (al vanaf het begin) , ik wilde geen draaipoging, is namelijk niet zonder gevaar, maar ik had ook een voorligende placenta dus er mocht ook niet gedraaid worden,

maar ze lag wel zo dat (stuit) dat ik op een normale manier mocht bevallen, als was er 70% kans op keizersnee.
    helaas bij mij toch spoed keizersnee geworden(ik bloedde leeg)

3. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Zeker nog niet druk maken deed ik ook:) bij mij al vanaf de 20 weken echo dwars en met 30 weken lag ze ook nog dwars en precies de dag dat ik weer naar de vk moest met 33 weken lag ze opeens goed voelde echt verschil hoe ze lag. Dus het kan nog gewoon draaien!

Groetjes Lysanne

4. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Bij mij lag ze met een week of 35 nog dwars...gelukkig nu wel met d'r koppie naar beneden, maar nog niet ingedaald (tenminste, maandag nog niet). Ik maakt me ook heel veel zorgen, maar blijkt dat onze ukkie nog zoveel ruimte heeft dat ze lekker aan het koppeltje duikelen was. Wellicht bij jou ook het geval?

5. schaapie123

een vriendin had dat het kindje de zeflde dag (dag dat ze keizersnee zou krijgen) keurig draaide en uit eindelijk ook goed indaalde.

6. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Nergens druk over te maken.. De mijne ligt ook overdwars.. Hoofdje linksbeneden en het ruggetje schuin door me navel en voeten rechtsboven bij me ribben!

En deze houding staat me totaal niet aan want als ik zit, voel ik duidelijk iets onder me borst zitten dat het een nare drukgevoel geeft!

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je hebt nog alle tijd!! Onze kleine heeft erg lang dwars gelegen en mij werd ook verteld dat mocht ze niet gaan draaien ze een keizersnede zouden plannen. Ze gaven ook aan dat mocht ze nog gaan draaien ik dit zelf zou voelen omdat er niet heel veel ruimte was en het dus best pijnlijk zou zijn. Toen ik weer bij de verloskundige kwam zei ze en??? Nee helaas niks gevoeld. De verloskundige is gaan voelen en ja hoor.....koppie naar beneden en ingedaald!!

8. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Lastig inderdaad met zitten he?! ;)

9. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Haha hou op zeg!!:D Ik voel de voetjes gewoon zitten en bewegen als ik zit. Me bh zit dan ook in de weg! Maar nog eventjes :D

10. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    herkenbaar... ! Hier ligt ze precies zoals Mariiyelle beschrijft .. niet echt lekker.. maar volgens de verloskundige gisteren nog tijd zat om helemaal goed te gaan liggen. Ik maak me er maar niet te druk om. Kan er toch niets aan doen. Ik hoop natuurlijk wel dat ze nog wat handiger gaat liggen..

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

maakt met 29 weken niet uit, Ties lag met 31 weken dwars en met 35 weken in een stuit.. een week later lag hij goed.

12. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Heb je ook last van je blaas en ribben als je kind zich gaan rekken? :)

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik maak me er ook niet echt druk over hoor, als ze draait is het goed, draait ze niet ook prima, ik vroeg me alleen af of er nog voldoende ruimte was om te draaien.
    Zien jullie op tegen een keizersnede? Het lijkt mij persoonlijk niet zo erg, zowel keizersnede als natuurlijk bevallen heeft zo zijn voor- en nadelen.
    We wachten nog maar even af ;)

14. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Nadeel aan Keizersnede is dat je levenslang aan een litteken aan overhoudt! Nee hoor, doe mij maar bevallen! :D

15. schaapie123

nadeel van keizersnee is dat je een buikwond hebt, maar al snel leer je r mee om gaan en de pijn voel me erg mee(ben dan ook heel wat pijnen gewend) en litteken ,die zit zo dat je gewoon een bikini aan kan (al wil je mij niet in een bikini zien, miss piggy)
    het is de 1ste 2 dagen wat klungelen, maar gelukkig kunnen de ziekenhuis bedden omlaag en omhoog, en is er een bel om op te drukken als er iets is.

ik had alleen maar last van mijn rechter ribben, daar trapte ze gergeled hard in

16. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Hey meis,

Jenna lag rond de 28weken ook overdwars. Met 32 weken lag ze in stuit daarna is ze gedraaid (zelf) met 41 weken (bevalling) was ze niet eens volledig ingedaald :(

Mocht jou beebje overdwars blijven liggen dan zou ik wel proberen het te laten draaien. Zelf kun je er denk ik weinig aan doen.

Succes!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat is nou het laatste wat mij bezig zou houden.... het litteken zit sowieso heel laag. Maar het is wel een grote buikoperatie en voor je kindje is een natuurlijke bevalling (als dat mogelijk is natuurlijk) toch het beste.

18. schaapie123

waarom voor je kindje??????? mijn kindje is ook via de keizersnee gekomen, nou ze is er echt niet minder mooi of lief om, heeft er geen trauma`s aan over gehouden (neefje wel wat op een natuurlijke manier is geboren)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Je kindje wordt er op voorbereid dat het geboren gaat worden, bij een geplande keizersnede wordt het 'zomaar opeens' uit je buik gehaald en daardoor kan een kindje soms een wat moeilijkere start hebben. Al is een natuurlijke bevalling ook niet altijd alles voor een kindje ;).

Ik zeg dus ook helemaal niet dat een kindje dan minder mooi of lief is, of er een trauma aan overhoudt (het lijkt me dat een kind eerder een trauma overhoudt aan een natuurlijke bevalling.... gelukkig onthouden ze dat niet!).

Het is heel fijn dat een keizersnede mogelijk is, want dat wordt over het algemeen alleen gedaan als het beter is voor het kindje en dan is het gewoon nodig, klaar, en het is mooi dat het zo kan, want vaak wordt er het leven van een kind mee gered. Maar als het dus even kan liever een natuurlijke bevalling, en niet omdat je met een keizersnede een litteken krijgt, maar omdat het het beste is voor een kindje (het is dus ook het beste voor een kindje als een keizersnede niet nodig is, want die doen ze niet voor niets...)

20. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

Jan 13, 2010
    450
    0
    0
    Bij jou dan wel maar bij mij niet... Ik ben nog jong en wil nog jaartjes lekker in de bikini kunnen lopen zonder dat er maar een liteken te zien is! Ook al is het onderin maar het is wel en blijft een wond wat je kan zien..

Share This Page