Ovulatietesten na miskraam.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Somita, 12 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.469
    836
    113
    Morgen is mijn miskraam 3 weken terug,maar tot de dinsdag daarna veel bloedverlies gehad en weefsel verloren.
    Woensdags een controle echo gehad en alles zag er schoon uit.
    Sinds vorige week geen bruinverlies meer.

Zwangerschapstest was gisteren echt nog heel heel licht positief, je moest echt heel goed turen.
    Zijn dan de ovulatietesten ook nog donker?

Ze zijn niet positief (de 2 bovenste zijn van de gisteren ochtend en avond, omdat ik ook veel last van ovulatie pijn had,had ik gisteren of vandaag mijn eisprong verwacht.
    De onderste 2 zijn van vanmorgen en vanmiddag.

Het kan natuurlijk zijn dat het toch nog van het Hcg is maar dan moeten ze nog knallen.
    Een positieve ovulatietest zie ik hier niet in.
    De ovulatie pijn is wel weg na 2 dagen.

Hoop dat jullie het kunnen volgen.

Heb maandag overigens niet getest, ben gisteren begonnen.

Bijgevoegde bestanden:

2. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.469
    836
    113
    Niemand?

Ik ben gewoon aan het kijken hoe mijn cyclus is.

3. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Ik vind het moeilijk om er wat over te zeggen. Ovulatietesten kunnen reageren op HCG maar als je zw test al zo licht was, dan zou je zeggen dat ze daar niet meer op reageren.

Voor mij zouden je middelste 2 testen positief zijn, want ik had nooit echt knallers met ovulatietesten. Maar ik weet niet hoe dat voor jou normaal is? Is dit de eerste ronde dat je test?

4. Lampje007

Lampje007 Actief lid

15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    de cyclus na een miskraam is moeilijk te beoordelen. Je zou eigenlijk een nulbasis moeten hebben van hcg, en elke dag testen (dus hcg moet nul zijn en een baseline ovulatietest). Dure grap. Zolang er nog hcg aanwezig is gaat er eigenlijk geen nieuwe follikel rijpen (correct me if i’m wrong).
    Ovulatietesten reageren ook op hcg, dus slechte indicator. Eerst een witte zw-test (of bloedafname..).

Deze cyclus kan makkelijk een weekje meer of langer zijn. Je kan prima zwanger worden, maar om er een vinger op te leggen wanneer en wat is moeilijk. Daarom dat ze vaak zeggen om 1 cyclus te wachten, zodat deze terug ‘normaal’ is.

5. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Lastig... ik had ook zulke testen na m’n miskraam pas na de eerste bloeding had ik duidelijk posi ovu testen of duidelijk negatief. daarvoor bleven ze maar uitslaan waar geen pijl
    Op te trekken is.
    Bij mij bleek m’n lijf het te proberen maar eisprong mislukte en zat er n cyste in m’n eierstok. Nadat ik controle echo schoon had. Bleek toch nog rest weefsel te zitten.

denk door testen en/of afwachten? Maar weet ook dat het lastig is hoor! Ik wilde ook grip krijgen.

Deel Deze Pagina