Hoi allemaal, Graag wat tips van de ervaren MMM-sters Vandaag is mijn IUI afgeblazen wegens teveel follikels. Rechts waren ze 18, 17 en 15mm Links waren ze 16, 15 en 10mm En dan nog wat kleintjes her en der natuurlijk. Nu heb ik een receptje gekregen voor Provera. Geen idee wat dat nou precies moet doen in mijn geval. Just curious!
Kan je niet echt helpen, aangezien ik een zelfde topic opende vanmorgen genaamd 'sexverbod'. Alleen zijn er bij 3 minder follikels aanwezig, dus een wat andere situatie. Wil je wel veel succes wensen, ben benieuwd wat je gaat doen nu!!
hi schat ik zou in jouw geval (dik 2 jaar bezig met top-zaad maar ondanks dat en IUIs met meerdere eieren nog geen succes) toch verleid worden om te klussen met meer ei dus meer kans... maar aan de andere kant is het volgen van advies van je arts natuurlijk wel slimmer... onwijs moeilijk dilemma, maar dat hadden we al geconcludeerd. als je aan de provera gaat zou ik niet meer klussen, dat dan weer niet. volgens mij is hier trouwens iemand die zwanger bleek te zijn terwijl ze provera nam. wie was dat ook alweer... ?
Eerlijk: ik zou me altijd aan het advies houden van je behandelend arts. Maargoed, ik ben daar een beetje een muts in en ga er altijd vanuit dat je gezondheid voor alles moet gaan. Al is dat soms op het moment erg teleurstellend. Als jij niet gezond bent of grote risico's loopt.... Wat vindt je partner?
Mijn hart zegt: klussen! Mijn verstand (die meestal de overhand heeft) zegt: luisteren naar je arts! Verhalen zeggen: provera ruimt de boel wel mooi op, waardoor er daarna een extra mooie kans is voor een zwangerschap Ik durf denk ik niet NIET de provera te nemen... stel dat ik dan straks ineens cystes heb enzo, daar heb ik ook geen zin in...
maar waarom moet je aan de provera dan? omdat je veel te veel eitjes hebt? zodat ze daadwerkelijk allemaal kapot gaan? pfff moeilijk hoor! wat een dillemma... want je hebt nu eigenlijk veeeel te veel kansen he! als ik jouw was zou ik me toch aan het advies van de behandelend arts houden... hoe moeilijk dat ook is! want je ziet je kansen gewoon weggaan.... sterkte hoor!
Hmm.. wat betreft het wel of niet klussen, zou ik je echt geen advies durven geven, maar wat betreft de provera... Tijdens de FMmetjes was er geen eisprong ontdekt, dus ik heb een 10 daagse kuur provera gehad, zodat ik de volgende ronde kon beginnen met clomid. 31-1 laatste provera geslikt, 2-2 had ik een positieve zwangerschapstest. Was toen nog heel licht, maar inmiddels overduidelijk, en ook de digitale. Mijn FA had me al wel verteld dat provera niet schadelijk is voor een eventueel bevrucht eitje. Hoop dat je een beslissing kan maken waar je zelf volledig achter staat! Succes!
Ik heb ooit met 6 eieren iets heel stouts gedaan... Ik zou het een ander niet durven aan te raden. We waren het ook niet van plan maar op het laatste moment kon ik het niet over mn hart verkrijgen om de eitjes gewoon de wc in te laten zwemmen. Achteraf gezien: ben niet zwanger geworden en 4 van de 6 eieren zijn cystes geworden maar goed, das weer een ander verhaal...
Ik snap je dilemma volkomen. Ik heb het ook eens gehad, maar dan 'slechts' 3 follikels die op springen stonden... De verleiding was groot, maar ons toch maar gehouden aan het advies van de fertiliteitsarts en niet onbeschermd geklust. Heb trouwens geen Provera gekregen toen. Kon het wel krijgen, want dan zou ik eerder ongesteld worden en konden we eerder met de volgende poging starten. Wens je veel wijsheid en sterkte!
Pff moeilijk, heb hier zelf geen ervaring mee, maar mijn hart zegt: klussen! terwijl het advies van je arts niet voor niks is natuuurlijk. jij en je man moeten doen waar jullie je goed bij voelen, stout of niet.... sterkte
Hey Milk, Ik snap dat je in de verleiding bent om toch te klussen. Maar ik zou naar je arts luisteren. Bij de ICSI zei mijn hart..... zo veel mogelijk emmies terug plaatsen. Achter af ben ik blij dat we geluisterd hebben en maar eentje hebben terug geplaatst. Natuurlijk wil je zwanger worden. Maar het risico dat het er straks echt 5 zijn....... En wat zeg je tegen de arts als je straks zwanger blijkt te zijn van een meerling. Succes met je keuze en luister naar je hart maar ook naar je verstand.
Ik ben er (deels) uit. Ik ga in ieder geval aan de provera. En zolang ovutestjes nega blijven misschien nog wel een klusje. Maar echt niet meer als ovutestjes posi zijn. Verstandig he
Dat je je keurig aan het vrijverbod hebt gehouden maar dat het zaad van je vriend blijkbaar erg sterk is en zo lang is blijven leven (ik had mijn antwoord op die vraag voor mn arts alvast klaar liggen, voor just in case... Helaas... Bij mij is het niet op een zwangerschap uitgelopen
verstandige beslissing milk! Maar stiekem hoop ik dat je toch om een of andere reden zwanger word deze ronde. Wel van 1 kindje he
lastige keuze ! ik zou wel geklust hebben denk ik... heb ooit van een vriendin gehoord dat zij een vriendin ahd bla bla afijn, die had 7 eitjes en mocht niet klussen, toch gedaan en uiteindelijk zwanger geworden van 1 !!!! kindje als er 5 eitjes zijn moeten ze wel nog allemaal springen en allemaal bevrucht worden EN ook nog allemaal innestellen voor je een 5 ling hebt !
klussen zou ik zeggen....heb in dec 4 grote eitjes gehad, en wat kleintjes...had ook een verbod, heb toch geklust en bleek zwanger van een 2ling...helaas MK, maar heb absoluut geen spijt, zou het een volgende keer weer doen...
Hee Milkie! Balen he, als je je netjes aan het advies houdt, ben je natuurlijk ook weer een maand verder! Grrrr. Mijn beste vriendin heeft in de wachtkamer (voor haar iui) een vrouw getroffen met drie babies.... Geklust ondanks klusverbod dus, het gebeurt natuurlijk wel degelijk. Het was helemaal een dramatisch verhaal geworden trouwens, want haar partner had haar ook nog verlaten Nou ja, was er maar een middenweg ofzo, maar die is er volgens mij niet! Succes met beslissen, en met weer een maand afwachten. Knuffel, Veronika