steenpuist op neus bij oog?

Discussion in 'De lounge' started by koetjiekoe, Dec 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele pijnlijke puist, die dikker en groter is dan normaal met een rode vlek en een dikke kop (ja sorry het is inderdaad erg onsmakelijk...:( ) maar hij doet voornamelijk erg pijn!
    Hij zit aan de buitenzijde van neus, tussen mijn wenkbrauw en oog ongeveer..
    Nu ben ik alleen bang dat dit een steenpuist is.. Nooit echt geweten wat dat was en met wat google ben ik erachter gekomen dat ALS het een steenpuist is, je bij die plek (oog neus etc) altijd een dokter moet raadplegen omdat het kan zijn dat die bacterieen via de bloedbaan als hij uitbarst naar je hersenen gaan oid..
    Nu ben ik dus een beetje bang geworden..
    hoe weet ik zeker dat het een steenpuist is? En hoe zit het met dat bloedbaan verhaal? :(

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Je denkt als een hypochonder ( ik ben er ook 1 ik herken het meteen)

Stoppen met googelen. ( advies van mijn therapeut)

Ik word alleen rustig als ik naar een huisarts ben geweest. Ik denk dat je moet proberen om te wachten tot maandag.

Kun je met iemand praten over je angst voor de pukkel bij je neus?

3. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben afgelopen week nog bij de HA geweest voor iets totaal anders..dus ik durf eigenlijk niet voor een puist, die misschien dan een steenpuist is of juist niet, naar de huisarts eigenlijk :(

4. Cooks

Cooks Fanatiek lid

Mar 9, 2011
    1,312
    66
    48
    Overijssel!
    Gewoon uitknijpen !

5. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat mag dus absoluut niet als het een steenpuist is blijkbaar?? Want dat kan super gevaarlijk zijn...:(

6. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Inderdaad nooit meer iets googlen. Ben zelf ook vaak genoeg schuldig daaraan maar t helpt echt niet, helemaal niet als je zo hypochondrisch bent als ik. En wat die bloedbaan betreft, volgens mij valt het allemaal wel mee, anders zou je er wel veel vaker wat over horen. Maar sowieso niet eraan zitten, want ALS het zo zou zijn met die bacterien en openbarsten, dan moet je er dus niet aanzitten. Doe er een tipje tandpasta oo dat schijnt de boel uit te drogen. Even aankijen of ie maandag minder is zo niet naar de dokter, zo ja geen zorgen meer maken:)

7. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    En met 'iets googlen' bedoel ik dus ziektes en verschijnselen. Je mag best andere dingen googlen;);)

8. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Uitbarsting naar je hersens? Bloedbaan?

Stop met google!
    Je hebt waarschijnlijk een gigantische pukkel op je snufferd.
    Ik heb ze wel eens zo groot dat ik er bijna een nieuw bsn-nummer voor moet aanvragen.Zeer dat ze doen.

Er zijn genoeg zalfjes voor, maar ze gaan ook vanzelf weer weg;) Kijk het gewoon nog even aan

9. Koon

Koon Niet meer actief

Google eens een plaatje van een steenpuist (iel!), waarschijnlijk is het een gewone puist met een dikke ontsteking.
    Vooral vanaf blijven, want als je verkeerd knijpt krijg je een slagveld (ik moet overigens niks zeggen ;)).
    Ik heb wel eens puisten gehad die zo groot waren dat ze een eigen hartslag hadden. Niet te druk maken dus.

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

Google is in dit soort gevallen niet je beste vriend. Volgende keer nieteer doen dus.
    Als ik mijn verschijnselen ga googelen kom ik erachter dat ik al 3 keer dood had moeten zijn... en leef nog steeds:D

Even aankijken en anders kun je altijd nog heen gaan.

11. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja nou, ik weet het echt niet of het een puist is of een steenpuist... hier lijkt hij heel erg op:
    en google zegt dat dat een steenpuist is...maarja, ik zie niet echt hoe dat verschilt met een gewone onstoken puist?
    http://www.huidziekten.nl/afbeeldingen/furunkel-2.jpg

12. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    De puist voor de zekerheid niet uitknijpen.
    Als het wel een steenpuist is dan kan het idd via je bloedbaan ervoor zorgen dat je nog veel meer van die krengen krijgt.
    Je kunt met een warme washand op de puist te leggen of te stomen maar door warmte word hij sneller rijp en ben je er sneller vanaf.

13. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    steenpuist is groot met rode huid erom
    Ik heb er ooit eentje op mijn been gehad.

14. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik geef toe, ik was ook een google-hypochonder. Ik kan nog niet zeggen dat ik er helemáál van af ben, maar dat zou wel moeten. Want als ik google mag geloven had ik al minstens 25 keer ter aarde moeten storten.

Dus als je twijfelt, naar de huisarts, maar niet meer google checken;):D

15. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja de huid eromheen is zeker rood... beetje een rode vlek. Maar voorderest is hij niet zwart ofzo de puist (lees dat dat ook voorkomt bij steenpuisten..)

16. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,492
    13,945
    113
    Female
    Foto? Dan wil ik best een oordeel geven.
    Weet helaas uit ervaring dat een steenpuist echt heel pijnlijk is, een puist op een pijnlijke plek is er niet mee te vergelijken.

17. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe kan ik een foto uploaden hier?

18. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Ga maar uit van een steenpuist, blijft er vanaf laat hem gewoon zwellen en uitkomen.

19. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Hmm ik ging eigenlijk opzoeken hoe dr. Oz uitlegt hoe je een puist uitknijpt maar toen kwam ik dit filmpje tegen.

The Safe Way to Pop a Pimple - YouTube

Niet zelf uitknijpen dus! Dit wist ik ook niet hoor.. Neem hem niet altijd even serieus maar hij zal het wel weten.

20. koetjiekoe

Apr 7, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh bah dat filmpje inderdaad, ik wist het ook pas sinds net hoor omdat ik het op internet op zocht, anders had ik het misschien al uitgeknepen

Share This Page