FBTO module gezinsplanning

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal84, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hey meiden,

ik ben mij aan het verdiepen in de nieuwe zorgverzekering voor 2014. Nu ben ik mij op dit moment aan het orienteren in de zorgverzekeringen van FBTO. Nu hebben zij voor ons een zeer aantrekkelijke premie waardoor ik er sterk over nadenk om naar hen over te stappen.

Nu ben ik op dit moment pril zwanger. Er geldt op hun module gezinsplanning geen wachttijd, althans enkel op sterilisatie en dat is bij ons niet van toepassing. Zou ik bijv. pas in maand 6 of 7 deze module aan kunnen zetten? Scheelt toch weer bijna € 20,- in de maand.

Ter info:
    - Onze bevalling wordt sowieso medisch gezien ons verleden
    - kraampakket heb ik nog liggen van de vorige bevalling

Als ik zo de voorwaarden lees zou dit toch mogelijk moeten zijn of hebben jullie toch nog andere adviezen :)

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Heb ik toen ook zo gedaan, heb m nu ondanks is geen kinderwens heb wel aanstaan. Omdat ik m'n pil dan wel vergoed krijgt. En zelf dus in kleine bedragen per maand aan het betalen ben. Ipv 30 euro in een keer

3. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    De module vergoedt ook een combinatietest (of pretecho) dus als je die zou willen laten doen is het misschien aan te raden om het eerder aan te zetten. Verder denk ik dat je wel kunt wachten voor zover ik weet geen wachttijden op. Wij hebben hem zelf aangezet toen we zwanger probeerde te worden en gaan hem nu per januari weer uitzetten.

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Pretecho vergoeden ze volgend jaar niet meer geloof ik helaas...

Deel Deze Pagina