Beste allemaal, Ik ben nu bijna (pas) 5 weken zwanger en heb van de een op de andere dag zeeeer vet haar! Ziet er niet uit! Heeft iemand van jullie dat gehad en hoe lang duurde dat? Las iets op internet over mannelijke hormonen die in mijn lijf komen (zou het dan een jongetje zijn..... of is dat een onzin-gedachte?). Hoop vurig op jullie tips! Thanks, Suus
Hoi hoi, Ik heb het ook gehad in het begin van mn zwangerschap. Ik ben shampoo van Guhl gaan gebruiken, een groene shampoo, met citroen was het volgens mij. Hielp super!!! Misschien heb je dr wat aan... Ik ben nu 30 weken en heb sinds 7 weken nergens geen last meer van. Grtz Marieke
Heeft er niks mee te maken of je een jongetje of meisje krijgt (wij krijgen trouwens een jongetje en ik heb er geen last van (gehad)). Een shampoo voor vettig haar gebruiken en iets vaker wassen is de enige oplossing denk ik.
Dat heeft te maken met het veranderen van je hormonen. In mijn geval werkte minder wassen juist goed. Als het vet is, eigenlijk nog een dag langer doorlopen (en je in huis opsluiten). Want van wassen wordt het juist eerder vet (hoofdhuidmassage activeert de talgklieren). In het begin moest ik eigenlijk elke dag wel wassen, maar door toch een dag over te slaan kon ik al snel om de dag, en uiteindelijk 2a3 keer per week..
Ik geloof dat de bodyshop een soort brandnetel shampoo heeft. Werkt ook goed bij vet haar. Ik heb het in het begin ook elke dag gewassen, maar nu al weer een hele tijd om de dag ofzo. Ben trouwens gek op mijn "zwangerhaar", het is superdik en het zit gewoon altijd!
Hier nog één met hetzelfde probleem ! Voor de zwangerschap waste ik mijn haar ongeveer 2x per week ( heb lang haar en draag het vaak in een staart, doe er verder niets in) Maar nu, na een dag is het al vet.. ieghhh. Nou ja, dan maar wat vaker wassen
ik had het ook heeeel erg!!! viel duidelijk op wat de reden was. en werd geleidelijk aan minder erg tot de 3 maanden denk ik. nu niet echt last meer van. dus nog ff uitzitten. ik droeg mn haar vaker in een staart enzo dan valt het minder op. maar is vooral voor je zelf een smerig gevoel ik weet het.
Hai, bedankt voor jullie reacties! Echt fijn om te lezen. Ik had gisteren dus al het hele internet uitgepluist en had iets gevonden van Weleda (Kastanje shampoo en Rozemarijn haarlotion). Gelijk geprobeerd gisteravond. Het was al iets minder vanmorgen! Haar opgestoken en gaan werken. Geen rare blikken... haha. Wat kan je je soms druk maken om zoiets he... Blij om zwanger te zijn en dan al zo snel "zeuren". Mijn vriend moest er om lachen, maar ik was duidelijk "not amused"! (mannen...). Thanks!
Oh, ik had het ook ja. Normaal heb ik supermakkelijk haar: Twee keer per week wassen en het zit de hele week goed. Maar nu ik zwanger ben zou ik het eigenlijk iedere dag wel kunnen wassen. Ik was het ongeveer om de andere dag, want het is echt te veel werk om het iedere dag te doen (lang haar). Ik heb ook een andere shampoo dan normaal. Maar als ik het gewassen heb en het is opgedroogd dan zit het fantastisch, dat dan weer wel. Vol romantische grote slagen en prachtig glanzend. Totdat ik de volgende dag weer wakker word... Bij mij is het gedurende de hele zwangerschap al zo, dus ik heb weinig hoop dat het nog goed komt. Nou ja, nog een kleine twee maanden...