Hallo Dames, Ik ben vandaag op controle geweest en alles was super Baby ligt al met hoofdje naar beneden, hoofdomtrek is goed. Ook heeft de VK een schatting gedaan van het gewicht van de baby namelijk 2,100 kilo. Volgens de gynecoloog zal ons babytje iets zwaarder zijn dan ons eerste kindje. Nu vraag ik mij af wat jullie schatting van het gewicht is / was op +/- hetzelfde aantal weken zwangerschap. Benieuwd om het van jullie te vernemen? Liefs Lentel
Zo dat is dan een beste spruit haha. De gemiddelde schatting staat op 1500 gram met 31 weken. Ik ben even ver als jij trouwens. 14 augustus uitgerekend.
Hoi,hoi. Onze tweede schatte ze met de 31 weken op ruim 3 kilo. omdat ze zo snel groeide ben ik met echo's in de gaten gehouden en ingeleid met 38+3 weken. Onze meid was bij de geboorte 4785 gram. Dus net 2 kilo lijkt me een mooi gewicht hoor. Zou je het erg vinden als je een zwaarder kindje krijgt? Mijn ervaing is dat zwaardere kindjes wel wat meer reserves hebben, dus niet zo snel afkoelen, uitgehongerd zijn etc. Groetjes Mirjam p.s. schaten blijft schatten hè. een uur voor de geboorte van mijn meid zeiden ze nog, "ach zwaarder als 4200 gram wordt ze niet" ha,ha toch wel.
Hier was de schatting 1400 gram met 30 weken. Iets boven gemiddeld, hoewel de buikomtrek dan wel weer gemiddeld was. Ik haat schattingen. Ik kan mezelf daar helemaal gek mee maken.
Bij ons was de schatting met 28 weken en 3 dagen zo'n 1460 gram, dus ook bovengemiddeld. Ben benieuwd hoe het nu is.
Het belangrijkste is uiteraard dat ons kindje gezond is, maar ik zou toch liever hebben dat ons kindje +/- rond de 3,5 kilo weegt bij de bevalling. Ik heb bij ons eerste kindje een zware bevalling gehad, mocht het gewicht dan ook nog eens aan de hoge kant zijn, is dit niet zo bevorderlijk. Wat uiteraard niet wil zeggen, dat de bevalling daarom ook even zwaar zal zijn. Ik heb daarnaast ook eens gekeken naar de echo's van ons eerste kindje op 33 weken, woog hij toen 2,3 kg. Kennen jullie ook de hoofdomtrek? Deze was gisteren 8,3, bij mijn eerste kindje was dit 8,4. We zullen wel zien zeker. Liefs Lentel
Met 31+5 was de schatting van het gewicht van ons kindje zo rond de 2500 gram. Morgen opnieuw een groei-echo en als het kindje in hetzelfde (of sneller) tempo is doorgegroeid, zal het worden gehaald. Helaas kan inleiden niet, omdat ik bij de eerste een sectio heb gehad. Als ik dan niet zelf ben begonnen, wordt het weer een sectio....
bij 33+4 is ons ukkie geschat op 1943 gram, maar de metingen kwamen dan ook uit op een duur van 32 weken, maar 10 dagen achter was niets om ons zorgen over te maken werd er gezegd.
Ik heb even me echo foto's erbij gepakt voor je... Met 32 +1 weken was ons meisje: 1600 gram Hoofdomtrek: 8.2 Alleen heeft ons meisje een klein buikje... Ze wordt op ongeveer 6/ 6.5 pond geschat met de geboorte...
Hey, Ik ben maandag nog op controle geweest, ben 30 weken en kindje weegt 1950 gram. Ook boven het gemiddelde. De gyneacologe zei dat het een stevige baby zal worden... dus er staat mij zware arbeid te wachten vrees ik... ) Liefs Nanske
Rond de 38 weken was mijn kleine puk 3100 gram. Hoofd en benen lagen precies op schema, buikje lag al op 40w6d! Een kleine dikkerd dus! Volgens de gyn zou deze echter niet zo zwaar worden als zijn/haar zus. Die was 3800 gram bij 40w5d.
Hey Lentel, ik was toevallig gister in het ziekenhuis (doorverwezen door vk vanwege krampen en steken in mijn onderbuik) En daar kreeg ik te horen dat de kleine zijn hoofdomtrek goed was en woog 2100 zoals die van jou . Alleen was ik gister 30 wk en 6 dgn zwanger (vandaag dus 31 wk) en jij bent net paar dgn verder Verder alles prima met de kleine gelukkig!!! Ligt nu al met zijn hoofdje naar beneden precies in t midden vandaar dus de pijn.
Volgens wat ik op de echo kan aflezen zou het hoofdje al 8.9cm zijn... Dat is toch ook niet slecht op 30 weken hé?
Ik kan niet nalaten om even te reageren, omdat onze eerste is geboren met 31,4 weken! Zij woog toen 1650 gram, wat een heel goed gewicht was voor die termijn, werd gezegd. Nu sta ik onder strenge controle en krijg ik wekelijks echo's en mijn gynaecoloog geeft ook steeds weer aan dat het een bij benadering en momentopname blijft en de curve veel belangrijker is (niet te snel groeien, zeker ook niet te langzaam). Daarbij: ik vind het zo gek dat er kindjes met 40 weken geboren worden van 6 pond, maar ook van 10. Gek he??
Bij 30 weken werd onze baby op zo'n 1400 gram geschat, morgen moet ik terug ik ben dan zo'n 31 weken ik ben benieuwd op hoeveel gram het dan geschat wordt. Volgens mij gyn was het gewicht goed. Liefs Stephanie