Hallo dames, Ik weet niet wat ik meemaak. Ik heb, ondanks dat dit een makkelijke zwangerschap was, best een beetje gebaald. Ik ben iemand die op 200 km per uur leeft en ja, dat gaat natuurlijk niet als je zwanger bent Dus ik zat mezelf lekker in de weg en dacht: dit is de laatste keer. Maar nu ineens denk ik: Oh ja, ik wil nog wel een derde... Dit voelt gewoon niet als de laatste keer. Waar komt dit nou vandaan? Hormonen? Herkent iemand dit? En kwam er ook nog een derde? Alvast bedankt!!
Het gevoel van bij de tweede al sterk aan de derde denken herken ik wel hoor. Ik heb hier de tweede zwangerschap ook echt nooit als laatste zwangerschap gezien. Zie mijn onderschrift..zwanger van nummer drie. Deze keer beleef ik het wel echt als mijn laatste zwangerschap.
Hebben we gesprek met de gyn over mocht het een sectio moeten worden dat ze dan meteen steriliseren... Gyn gooit even wat argumenten in de strijd...en ja hoor...manlief gaat twijfelen! Het zwanger worden is een ramp met al die hormonen etc...het zwanger zijn is een nog grotere ramp met HG en BI...ik kan dit mijn lichaam en mn kids die er zijn niet nog een keer aandoen. Echter durft mn man nu de definitieve keuze niet meer te nemen...want je weet het nooit he.. Ik ben echt wel afscheid aan het nemen van het zwanger zijn...het nooit meer babykleertjes te hoeven kopen etc. Ergens heel erg jammer want had ergens wel een derde gewild..en krijg van mijn hele omgeving te horen dat ik een echte grote gezinnen mama ben...maar mijn lichaam trekt het niet...ik wil er ook gewoon nog kunnen zijn voor mijn kids. Dus als het aan mij ligt komt er geen derde..maar heel soms.. komen stiekem die twijfels
Hahaha, ik zou het voorlopig even op hormonen gooien en pas een maand of 9 na de bevalling kijken wat je echt wilt. Volgens mij komt het heel vaak voor dat vrouwen aan het eind van hun zwangerschap of de eerste maanden na de geboorte (gelijk) weer een kindje willen, maar zakt deze behoefte ook vaak na een paar maanden. Zelf wilde ik na mn eerste ook gélijk weer een tweede. Achteraf gelukkig wilde mn man nog niet, want na een paar maanden vond ik het zelf ook veel prettiger om nog een jaartje te wachten . Op dezelfde manier dacht mn zus dat ze nog een 4e wilde direct na haar bevalling en is die wens (nu ruim een jaar later) als sneeuw voor de zon verdwenen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik vond het gewoon zo raar dat ik 180 graden om ben. Een maand geleden riep ik nog: Echt niet! Maar goed, ik zal sowieso nog even moeten wachten, want mijn baarmoeder is momenteel bezet, haha....
Bijna 5 weken geleden bevallen van onze tweede dochter en na de bevalling dacht ik nooit meer een derde, maar nu al twijfels van dan was dat wel mijn laatste zwangerschap...het voelt nog niet klaar voor mij. Maar goed zoals ik hierboven lees hebben veel vrouwen hier last van na hun bevalling dus kan best zijn dat ik er over een jaartje heel anders over denk!
Ik ken het gevoel helemaal niet.... Bij de 1e zei ik meteen, dit doe ik NOOIT meer! Maar na 3 maanden alles wat verwerkt te hebben begon het te kriebelen.... Maar nu ik weer zwanger ben....nee ik geniet er weinig van en weet dat dit de laatste keer is! Zeg ik ook tegen manlief....mocht ik ooit beginnen over een 3e, laat mij dit herinneren Please! Denk dat het ook wel is hoe je zwanger bent, heb 2 moeilijke zwangerschappen gehad( nu nog zwanger maar ook niet fijne ) Nee, ik stop gelukkig hierna
@mams1: Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik ben ook benieuwd of vrouwen bij de laatste ook echt het gevoel hebben dat het de laatste is... @skimms: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!! Ik hoop dat alles goed is met jullie. Wat grappig dat jij er nu ook last van hebt.
Dit zijn mijn eerste twee en ook de laatste twee Niet omdat ik het zwanger zijn niks aan vind maar dit is puur mijn gevoel.
Bij mn tweede zwangerschap geroepen dat 2 genoeg is. Gewoon ook om praktische redenen en t "normale" te willen handhaven. Maar we waren niet compleet, t bleef kriebelen en we hadden helemaal een gezin met 3 kids voor ons. Dus toch voor nr3 gegaan en ik moet zeggen dat deze zwangerschap echt anders voelt. Dit is de laatste, Ik maak alles heel bewust mee want ik ga dit niet meer meemaken. Dus ik denk ook dat ik na de bevalling dat gevoel blijf houden.
Hier wist ik tijdens de eerste zwangerschap wel dat het niet de laatste zou zijn, maar dat is op zich nog niet zo heel bijzonder Twee is toch een soort standaard ofzo... Maar nummer twee kwam en compleet voelde het nog niet. Nr 3 kwam ook en bij tijd en wijlen dacht ik tijdens die zwangerschap wel dat het de laatste zou zijn. Maar heel eerlijk gezegd speelde de gedachte van nr 4 al lang in mijn hoofd. Ik was het alleen op het einde nogal zat De twijfel was er wel en voila: nu zwanger van nr 4! En ernstig genoeg: het voelt nog niet als de laatste..... oh jee oh jee oh jee.... Ik krijg na 3 dames nu een zoontje en nog durf ik geen meiden kleertjes weg te doen. Wat als ik ze straks nog nodig heb! pffff.... Raar hoor dit! Ik dacht echt dat ik dat 'compleet' gevoel nu wel zou krijgen! Maar ik ben al weer de slaapkamers aan het herverdelen zodat er 5 passen.... M'n familie ziet me aankomen hahahahahaha!
Bij de eerste had ik juist...dit nooit meer...geen fijne zwangerschap, zware bi..zwaar bloedarmoede....en dan toch weer de kriebels na een paar jaar...dan nu zwanger van de 2e en ik ga tot nu toe fluitend de zwangerschap door! Dat ik het zelfs al over een 3e heb gehad hahaha...maarja misschien denken we er straks weer anders over
Ik heb bij de tweede zwangerschap gedacht: dit kan niet de laatste keer zijn... En de volgende zwangerschap eigenlijk ook niet :-D Of er ooit een vierde komt weet ik niet zeker maar inmiddels kunnen we eindelijk echt 'bezig' voor nummer 3. Stiekem heb ik nu al een stemmetje in mijn hoofd dat me zegt: ik weiger te accepteren dat dit de laatste keer is haha. Maar goed, nummer 3 gaat er hier dus hopelijk echt snel komen!
Hier hetzelfde verhaal. Manlief wilde geen derde, maar ik had nooit bij nr 2 zwangerschap het gevoel dat het mijn laatste zou zijn en jaren gedacht, dan leg ik me er bij neer etc. Twee kids is ook erg handig met de meeste dingen, aan elke hand 1. Omdat ik zelf nog jong ben me er van binnen niet bij neer gelegd en na de zoveelste discusse ( die laaide weer 1 x in de zoveel tijd op) heeft mijn man groen licht gegeven Dus nu heel bijzonder en heel speciaal bezig met nr 3. Ik hoop dat ik het allemaal dubbel en dwars mag gaan beleven en er bijzonder van ga genieten!! Heb er echt zin in!!
Ik herken dit wel. Ondanks dat we hadden besloten twee kinderen te krijgen, heb ik bij mijn tweede zwangerschap nooit het gevoel gehad, dat dat mijn laatste zwangerschap zou zijn. Ook helemaal niet afscheid genomen van het zwanger zijn en babyspul. Nu heb ik dat gevoel wel heel sterk. Echt bewust het gevoel dat dit de laatste keer is en hoe zwaar ik het ook heb, dwing ik me te genieten van het zwanger zijn. Hopelijk blijft dit gevoel ook en gaat het over een paar jaar niet weer kriebelen voor een vierde