Hoe lang een baby niet laten poepen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by annabel88, Feb 11, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    Maximaal.. onze uk heeft nu in 2 maanden 2x zelfstandig gepoept en dit was beide keren vlak na een klysma. Inmiddels zitten we alweer op dag 12 en ik heb nu besloten geen klysma meer te zetten, maar na hoeveel dagen zouden jullie dit maximaal toch wel doen?

Ik heb al jullie tips al geprobeerd, heb m zelfs meerdere keren op de wc gezet :roflmao: niks werkt. Kinderarts hoef ik niet te bellen, en de huisarts weet het ook niet meer.

Gouden tip is alsnog welkom maar gewoon antwoord op mn vraag zou ook mooi zijn :rolleyes:

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Veel langer zou ik het niet doen.
    Lastig hoor.
    Ik denk dat je vooral het probleem moet achterhalen. Want anders zit je over twee weken weer.
    Koemelkallergie al uitgesloten?

3. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    KMA wel overlegd bij cb, huisarts en kinderarts maar lijkt hun zeer onwaarschijnlijk. Hij heeft ook geen uitslag en zeurt veel maar huilt weinig.. Ik geef borstvoeding en neem weinig melkproducten. Wist trouwens niet dat verstopping in dat plaatsje pastte.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Ik denk eerder dat hij te weinig voeding binnen krijgt, maar je kunt koemelkallergie makkelijk zelf uitsluiten. Het kan namelijk wel problemen met ontlasting geven.
    Je kunt het twee weken proberen, kijken of het helpt. Echt alles met koemelkeiwit laten staan.

Had je het tongriempje ook al laten controleren? Het kan ook zijn dat hij gewoon niet voldoende uit de borst kan krijgen door een tekort tongriempje.

Op hoeveel voedingen zat je ook alweer? Ik weet niet meer precies wat ik allemaal al gezegd had.
    Vaker aanleggen.
    Ipv wisselen van borst, de 1e borst nog een keer aanbieden voor de vette achtermelk.
    Borstcompressie toepassen, ook voor de laatste slokjes vette melk.
    En aanleggen, aanleggen, aanleggen. Voor en na elk slaapje. En eventueel tussendoor ook nog. Zo vaak als hij maar wilt.

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Aj hier was 7 dagen toch echt de max. Zoon reageerde goed op in elke fles een theelepel plantaardige olie, kon daardoor makkelijker poepen. Bij mijn dochter hielp dit niet, die huilde alleen maar en was zo verstopt dat er zelfs geen lucht meer langs kon. Die reageerde goed op lactose bij in de fles. Maar ze kregen beiden fles voeding, geloof dat dit bij borstvoeding anders kan zijn.

6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Hoe is de groei? Op de who curve?

Hoe zijn de luiers?
    Maw. Is er voldoende inname?

Ik zou la leche league bellen voor advies.

7. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    Dank voor jullie reacties. Het is een dikkertje en ik leg hem overdag elke 3 uur, soms 4 uur (afhankelijk van hoe lang hij slaapt) aan en snachts komt hij wel een x of 5 sinds een paar weken. Voedingen genoeg denk ik dus.. Hij krijgt 1 borst en deze gaat normaal gesproken ook echt goed leeg, komt hij heel snel weer dan krijgt hij dezelfde borst.

Tongriempje is in de kraamweek gecontroleerd.

Enorm goede plasluiers (Hij red de nacht niet zonder doorlekken).

Koemelk dan toch maar proberen, dan mag je ook helemaal geen koekjes ed he? Ik ga even op zoek naar een lijst, had ik wel al een x gevonden ergens.

8. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    Die olie is geloof ik het enige wat ik niet heb geprobeerd omdat lactulose niks deed, maar ga ik toch doen dan. Hoeveel geef je? Ik ga het gewoon op een lepeltje proberen dan!

Lactatiekundige trouwens wel gebeld al in december en die raadde inderdaad de vette melk aan.

9. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    Hij drinkt wel extreem kort de laatste 2 weken trouwens, maar heb ook niet het idee dat hij dan nog meer wil... misschien toch de tweede borst aanbieden zo! Al lijken mij michelin beentjes toch wel een goed teken :rolleyes:

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik zou toch ook extra voeden, want bv is laxerend.

En inderdaad toch eens koemelk laten. In eerste instantie hoef je niet meteen alle koekjes te bannen, als je al alle 'grote' bronnen van koemelk laat, zou je toch ook al iets moeten merken.

11. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    Ohja, we zijn dus in december meerdere malen bij de huisarts geweest en zij voelde duidelijk een verstopping. Bedenk me ineens dat jullie misschien bedoelen niet voldoende binnen = misschien geen ontlasting nodig? Hij heeft nu ook een enorm opgezette buik en maakt vooral snachts steeds pers geluiden.

12. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    Ik drink vrijwel geen melk en of yoghurt. Dus als ik het wil proberen zal t toch wel extreem moeten denk ik :eek:

13. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik zou toch even contact opnemen met iemand van La Leche League. Dat kan gewoon gratis, per mail of via Facebook of telefonisch. Lijkt me toch dat je echt professioneel advies nodig hebt.

14. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    He bah, ik heb m nu aan de borst, gaat i ineens helemaal schokken :eek: 1 arm omhoog en niet lang hoor, denk zo'n 10 seconde, schokken. Beetgepakt, armpje omlaag en toen nog een x zo'n 5 seconden. Hoort niet helemaal thuis op dit forum maar moest het even kwijt :cry: zit nu wild te googlen, hopelijk was dit gewoon een foutje en nooit weer!

15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
  16. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    Jaa! Goed verhaal heb ik ook veel aan gehad, daardoor ben ik veel makkelijker gaan aanleggen. Hij krijgt nu na elk slaapje, als hij niet wilt slapen en na 2.5 uur nog wakker is een voeding om in slaap te komen en dan als hij wakker wordt ook weer gewoon. Dus vaker voeden zonder de hele dag met m aan de borst te lopen is wat lastig ;) het blijft gewoon vreemd wat nu eigenlijk de oorzaak is. Hij komt ook van (letterlijk) continu volle luiers naar ineens dit.

Fristi2012 likes this.
  17. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Hier dronk dochter overdag elke 2 uur.
    Ze sliep altijd maar 3 kwartier en na elk slaapje dronk ze en was dan anderhalf uur wakker. Soms voor t slapen ook weer. Maar ze dronk wel altijd maar 5 minuten, dus duurde niet zo lang.

Ik denk dat je wel op de goede weg bent. Maar eerst moet de boel er weer uit.

18. Flan82

Flan82 Lid

Jan 13, 2019
    95
    45
    18
    Female
    Hier raadde de osteopaat aan om probiotica te gaan geven ter ondersteuning van de darmen.

Osteopaat kan ook helpen.

Schokken lijkt me griezelig en ken ik niet. Hopelijk inderdaad eenmalig.

19. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28

Was dat ook tegen verstopping? Heb wel gelezen dat het tegen krampjes wordt aangeraden maar bij verstopping wist ik niet, ga ik me even in verdiepen thanks!

20. annabel88

annabel88 Bekend lid

Feb 7, 2017
    548
    80
    28
    Ja dat denk ik steeds als ik wat nieuws probeer :( maar ik wil gewoon niet weer een klysma toedienen. Heb vanmorgen toch een hoge dosis lactulose gegeven, wie weet werkt het als ik in 1x meer geef (tip van vriendin), maar vooralsnog alleen een kindje met kramp en geen poep.

Share This Page