kolf apparaat

Discussion in 'Zwangerschap' started by noura, Aug 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    omdat ik straks weer borstvoeding geven wil, maar ook af en toe wil gaan afkolven ben ik aan het rondkijken naar kolfapparaten.
    bij mijn dochter heb ik zo`n handkolf gehad, maar dat werd niets bij mij,

nu zijn volgens de verkoper de apparaten heel goed, en de handkolf is als je af en toe kolft net zo goed als electrisch. van avent bedoelde ze.
    nu vraag ik mij af wat de ervaringen hier zijn, en welke merken goed zijn, en waar ik ze het beste halen kan.

bedankt

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

hallo, ik had bij mijn eerste een kolf gekregen van het consultatiebureau, maar dat was een eersteklas martelwerktuig. zag er uit als een soort injectiespuit. is denk ik vast heel oud, en hopelijk nergens te koop.
    voor de tweede kon ik tweedehands aan een avent handkolf komen. dat was een stuk beter. deet het best heel goed, alleen vond ik het lastig om dat ding op zijn plek te houden en te kolven. gelukkig zat er een verlengstuk bij, dus mijn man kon kolven, en ik hield m vast.
    nu heb ik weer tweedehands een electrische kolf van avent. gaat vast sneller, en dat kan ik beter zelf (heb hem al geprobeert). je vind vast wel tweedehands kolven, ik in een tweedehands kinderkledingwinkel en op de koninginnemarkt. je kan ze nieuw ook kopen. bij de thuiszorgwinkel. hier hebben ze korting als je lid bent, en ook kortingavonden voor zwangeren.

succes met zoeken.

groetjes, lidwina

3. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik ben geen lid van de thuiszorg, maar kan zeker eens kijken. eigenlijk vond ik zo`n elektrische wel duur, maar er zit van alles bij. en als ik hem naderhand weer kan verkopen ben ik denk ik niet zo duur uit.

ik heb op marktplaats gekeken maar niet veel gezien. maar heb nog paar maandjes de tijd.

4. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    De thuiszorg heeft mij aangeraden om eerst af te wachtn of na de bevalling de boel wel goed op gang komt.
    Huren of kopen er zijn toch kosten aan verbonden. En dat is zonde als er niets komt straks.

Tegen de tijd dat je gaat kolven kun je best wel een keer heen en weer naar de winkel.

5. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ja dat denk ik ook wel. ik ga ook niet direct kopen, maar vind het wel verstandig om me erin te verdiepen. ik hoor liever de ervaringen van andere moeders, dan dat ik een verkoopster (zonder kinderen) haar ervaringen hoor vertellen.

6. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Ik heb de Swing van Medela en ben er zeer tevreden over. Hij is klein en handzaam, gebruiksvriendelijk en er komt gelukkig niet veel geluid uit. Kosten € 150,-

7. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Weet je wat ik het grote nadeel vind. Als je toch BV wil gaan geven het komt niet op gang en er is niet direct een kolf direct voor handen (denk aan bv het weekeinde waarin de uitleen van de thuiszorg niet open is) dat je het dan moet doen met de handkolf die de kraamverzorgster bij zich heeft...die al door iedereen gebruikt is...
    Dan geef ik liever geld uit voor bv. een avent kolf bij de kruidvat (en al staat ie weken in de doos op de kast) je hebt iig een "eigen" kolf. al staat ie op de kast en gebruik je hem niet jammer dan kan je hem altijd nog weer verkopen....je verliest er wat aan maar ja....

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Hee Sam22...

Bij mij kwam de BV dus ook niet goed op gang en dat was op een zondag. Ik heb me kolf nu gehuurd bij een particulier en ben er heel tevreden over! Het is er 1 van Medela met 2 kolfstukken eraan dus dan ben je in 1 keer klaar!

En met een handkolf kan je je BV niet goed op gang helpen. Ik heb de handkolf van Avent gekregen van me schoonzus, ik ben hier weer juist niet tevreden over want ik krijg een lamme hand/arm als ik daar mee bezig ben :rolleyes: en er komt amper wat uit.

xxx Marijke

9. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ja is ook zo...maar het is heel wisselend de reacties over handkolven. Mijn schoonmoeder is dan kraamverzorgster en hier zijn in het weekeinde geen kolven te krijgen....en ja dan heb ik liever me eigen kolf...dan de kolf van een ander......heb er aan zitten denken een dubbele Ameda aan te schaffen....maar ben er nog nie helemaal uit wat ik ga doen

10. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    O maar altijd als je ene kolf huurd zijn de kolfstukken die je op je borst moet doen altijd van jezelf! Die heb ik moeten kopen. Het apparaat moet morgen weer terug trouwens, best jammer :rolleyes: ik zou hem zo van haar willen kopen.

11. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ja das hier ook zo maar hier kun je geen kolven huren in het weekeinde...dus dan heb ik er nog niks aan..... en dan zou ik het moeten doen met de handkolf die de kraamverzorgster bij zicht heeft....

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Tegen ons is ook gezegd om eerst maar af te wachten en als we toch iets op voorraad wilde hebben dat we dan een handkolf konden aanschaffen

13. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had de medela swing een elektische voor 149,95
    een fijn apparaat, wel duur maar huren is nog duurder,
    heb hem op marktplaats alweer verkocht.

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik was van plan me echt op het bv te storten en had er dus wel 1 voor de bevalling gekocht. Gelukkig maar want de eerste 3 weken kon ik echt niet verder dan het huis-tuin en om nou mn man zoiets te laten odig om de boel op gang te brengen. Ik denk dus maar net wat je er voor over hebt... ik had er alles aan gedaan om het te laten slagen. Uiteindelijk 10mnd gevoed waarvan 6weken full-time gekolfd ivm borstweigeren
    Ik heb een medela mini electric... (en een avent handkolf om afentoe dubbel te kolven maar ook om ff mee te nemen... vind ik makkelijker dan batterijen/stroom op zon moment maar wel veel minder fijn!)

15. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Ik heb zelf 3 maanden volledig afgekolft met en Advent handkolf en dat ging prima maar ik moet er wel bij zeggen dat ik net een douche was.
    Ik had op een gegeven moment 240ml per borst.

Share This Page