Onze oudste is inmiddels al 5, maar na haar geboorte heeft ze een tijd in het ziekenhuis gelegen vanwege wat aangeboren afwijkingen. Nu moesten wij vandaag naar een klinisch geneticus in datzelfde ziekenhuis en zij zei tussen neus en lippen: 'ik zie dat er na de geboorte ook een cyste is gezien in 1 van haar nieren...' Ik wist niet wat ik hoorde! Dit was ons nooit verteld. Doordat het mij nogal overviel (en ook omdat het.niet de expertise is van een klinisch geneticus) heb ik er verder niet over doorgevraagd, maar nu denk ik: had dit niet verder vervolgd moeten worden? Ik weet dat cystes bij bv 20 weken echo niet heel zeldzaam is en dat het vaak vanzelf verdwijnt. Maar hoe zit dat na de geboorte? Wie kan mij hier iets over vertellen?
Zou het ook even laten checken. Kun je direct bij de kinderarts terecht in het z'huis of moet je eerst naar de huisarts. Zou mij ook niet lekker zitten en dat je overdonderd bent en niets vraagt, heb ik ook gehad hoor. Tijdens een echo praatte de gyn ineens over vocht bij de kleine en dat mocht niet. Er moest iemand naar kijken en anders moest ik miss bevallen 😱 Ik wist niet wat ik hoorde. Was toen alleen en heb niet doorgevraagd. Gelukkig was het allemaal loos alarm, maar begrijp heel Goes wat je bedoeld.
Ik denk als het een grote cyste was of verl cystes dat ze het wel hadden gezegd, maar snap heel goed dat je schrikt! Niet netjes van ze
Ik was hun plicht om het te melden ongeacht het aantal of grootte. Onze dochter lag daar niet voor niets. Had meerdere afwijkingen en werd verdacht op een syndroom. Met de uitkomt van deze echo had het vervolgtraject er wellicht heel anders uitgezien. Nu moeten we dit traject, 5 jaar later, alsnog in...