Help! Flessen vs melk

Discussion in 'Na de bevalling' started by Elance, Apr 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Dag meiden!

Ik ben de gelukkige mama van een 2jarige zoon en een 10 weken oude dochter. Met ons meisje hebben we al de nodige 'zorgen' gehad want ze blijkt een reflux kindje te zijn.
    Ondanks de reflux slaapt ze al 3 weken netjes door van 22u tot 7u, dus we hebben wat dat betreft echt een droombaby.

Nu geef ik haar Nutrilon 1 HA ingedikt met Johannesbroodpitmeel. Haar stoelgang blijft regelmatig, het projectielbraken is gestopt en ook het gekrijs van de pijn is gestopt.
    Echter drinkt ze sinds een week of 2 niet zo goed meer. Ik gebruik Nûby omdat ik daar bij mijn zoon heel goed mee was en dus ook al veel in huis had zo. Ze doet soms een uur over een fles die ze dan nog niet helemaal leeg drinkt, het duurt een uur omdat ik dan de melk weggooi want een uur vind ik eigenlijk meer dan lang genoeg om melk te laten staan.
    Volgens mij moet ze teveel moeite doen om de melk uit de Nûby speen te halen (M speen). Daarom ben ik overgestapt op Difrax, met de S speen duurde het ook heel lang, met de M speen had ze de melk op 5 minuten binnen en dat is natuurlijk véél te snel, dan was het krijsen omdat haar maagje dat gewoon niet aankan.

Daarom maar terug overgegaan op Nûby maar het mag echt gewoon niet baten, het blijft een strijd.
    Ik zoek dus een speen waarvan de opening groter is dan die van Nûby, maar kleiner dan die van Difrax.
    1-2-3 spenen van Nûby zijn ook een hel, zelfs op stand 1 komt de melk véél te snel.
    Vooraleer ik weer een hoop nieuwe flessen en spenen aanschaf zou ik graag even polsen bij jullie wat jullie ervaring is, want ik zie wel dat er echt een gróót verschil is tussen de opening bij Nûby en die bij Difrax.

Omdat ons meisje toch wel met krampen blijft zitten gaan we ook van melk veranderen, NAN AR is ingedikt met maiszetmeel ipv johannesbroodpitmeel. Zullen we dat maar eens proberen, en misschien is die melk wel een stuk dikker waardoor het met Difrax wel gaat... wie weet...

Hoe dan ook zit ik eventjes weer met de handen in het haar :(

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik had met mijn dochter de Avent flessen met spenen, en vond deze beter dan de difrax qua doorloop, je had hier ook een speciale papspeen voor, en deze werkte perfect.

Onze kraamverzorgster zei toendertijd trouwens dat we ook het speengaatje van de 1 en 2 iets groter konden maken met een naald, en dat het dan ook zou werken. Aangezien de pap speen goed werkte hebben wij dat nooit gedaan.

Nu hebben wij hier difrax, omdat ze die in het ziekenhuis ook gebruikte, maar loop toch tegen het punt aan dat de gaatjes of te groot, of te klein zijn.

3. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Ik heb gisteren een MAM fles geprobeerd en dat gaat goed, nu drinkt ze 20 min over een flesje van 150cc + 5 schepjes. Hier zit een tevreden mama :)

Share This Page